November 6, 2010

BARANG2 DAPUR - TESCO


Sebulan sekali entry ni memang wajib ada dalam Diaries kehidupanku.Setiap bulan aku pasti ke Tecso atau Maiden Mall utk beli barang2 keperluan dapur dan juga keperluan utk anak2 ku.sebelum nak keluar tu..aku kena buat list dulu...bukan apa..kan nanti aku beli barang2 yg tak perlu plak..membazir namanya..

Seperti biasa..anak2 adalah peneman setia aku..dan mereka jugakla kawan baik aku..kemana saja aku pergi sekarang ni aku akan pastikan anak2 akan bersama...dan nak keluar sorang2 diri ni memang tak lama tak wujud dalam diri aku sekarang.hehhe aku lebih selesa bersama anak2..kalau suami ada kat umah..kami akan keluar bersama-sama..senantiasa bersama walau kemana jua.

Bulan ni takdelah banyak sangat aku beli barang2 dapur ni..tapi dalam tak banyak pun ..bleh tahan gak la..nasib baik sebelum ni aku ada pergi beli sikit2 barang2 yg perlu.lauk pauk kali ni aku tak beli..coz masih banyak lagi dalam peti ais kat umah...habiskan mana2 yg ada dulu..tak perlu nak membazir....bila semuanya dah habis barulah aku beli..kalau dok lama2 dalam peti ais pun lauk tak best gak...

Apa pun tetap jugak ada gambar anak bongsu kesayanganku nih...yg sememangnya suka sangat bergaya dan posing depan kamera..mengalahkan mummy dia nampaknya.

Setelah selesai beli barang2 dapur, aku bawak anak2 pi makan plak..ni makan dgn umah gakla...kalau tak makan nasi , makan apa lagi kan..nak balik masak rasanya dah malas..coz aku mmg tak makan kalau org gaji yg masakkan..kecuali masak maggie..hehhee takpela...kalau bab2 nak masak nasi ke apa..aku tak suka aku atau anak2 aku makan dari air tangan org gaji...aku yg akan masak sendiri kalau mak aku ada...mak akulah yg masak..tapi sekarang segala tugasnya aku yg pikul.heh heh..

Kelaparan ni weh..lambatnya tunggu makanan nak sampai..sebelum nak makan..mai lah kita ambik gambar dulu ye anak2..

Kak Ngah dah tidur tu ha..anak2 aku ni memang tidur awal..selalunya dia org akan tidur jam 8.30 malam..kalau jam 9.00 malam ni memang paling lewatlah..hurmmm tu la kalau nak bawak anak2 pi jalan2 ..memang tak bleh ajak waktu malam....tapi kalau nak bawak pi siang hari..org ramai la plak..malas nak bersesak-sesak dgn org ramai...lagipun aku sorang je nak kena kawal 3 org anak dalam keadaan org penuh sesak...hurmmm

Yeayyyy makanan sudah sampai...aku makan Tomyam Putih..anak2 hanya makan Beehun Goreng je...jom makan..

Berselera betul nampak anak2 mummy ni dok makan...lepas ni blh terus tukar baju dan tidur...tak banyak sangat kerja yg aku buat..anak2 ni aku yg mandikan sendiri..dan aku rasa cam tak bersih je kalau dia org mandi sendiri...dan jangan tak tahu plak...anak2 dah la dimandikan..pakai baju pun aku yg tolong pakaikan..bukan dia org tak bleh buat sendiri..tapi aku selesa buat semua tu....

Bila aku yg buat sendiri semua ni..barulah aku rasa cam puas sangat..yelah baru rasa anak2 dah betul2 bersih...sebelum nak pakai baju..dipakaikan bedak ..perfume dulu..ni kalau harapkan dia org sendiri...takde maknanya nak pakai bedak2 ni..terus sarung baju je.huhuhuhu...rambut dan pakai bedak kat muka pun aku masih buat sampai sekarang.hhee...

Wah licin kesemuanya kami anak beranak makan ye...hehhehehe...hurmmmm kenyang yg amat sangat..jom lah balik..dan malam ni mummy nak tidur awal la.......esok banyak kerja yg harus mummy uruskan nanti....

0 Comments: