September 1, 2010

PASIR MAS LAGIKS...


Hari ni lepas ambik anak2 sekolah, aku bawak mak ke Pasir Mas lagiks..ni bukan urusan aku..tapi mak aku punya urusan..kami hanya menemani sahaja.dan bila nak ke Pasir Mas sudah pasti aku akan lalu ikt jalan yg tempat budak lelaki tu jual Air Tuak semalam.geran je aku nak turun dan tanya..air tuak ni campur dgn air banyok mana weh.nak untung sangat pun agak2 la.hurmmmmm....tapi dalam hati je lah..takde nya aku nak turun dan sound2 org mcm tu.hurmmm aku ni kan penyabar dan lemah lembut orgnya...sampaikan org buat mcm mana sekalipun kat aku...mana la ada aku nak pi bagi pelempang atau pi serang2 org nih....bagi aku tak perlu buat semua tu...serah je kat Allah s.w.t ...kita sebagai manusia biasa ni kena banyak bersabar...bagi aku jenis yg terpekik melolong sana sini..maki hamun sana sini tu ialah org atau manusia yg tak bermaruah...ingat tu..

Aik pelikkan..tiba2 je aku dok kat belah driver nih..mana driver aku yg setia nih...hurmmmm rupanya HB aku menyinggah kat satu tempat la plak..dan aku plak kena alihkan kereta nanti.hurmmmm...sebelum tu posing tu tetap mantain la.

Kat sekolah plak Dik Ya buat bendera Malaysia sempena Bulan Kemerdekaan Negara yg ke 53...cepat sungguh masa berlalu rupanya.mari;ah kita sama2 menghayati apa itu sebenar Merdeka...dan mengenang jasa tokoh2 Negara pada masa dahulu yg telah mempertahankan maruah Bangsa dan Negara...tanpa mereka mungkin kita masih lagi dijajah...Alhamdulillah Malaysia sebuah Negara yg maju dan aman...aku berbangga sekali menjadi Rakyat Malaysia....


SELAMAT MENYAMBUT HARI MERDEKA kepada seluruh pembaca setian DatinDiaries2...

Bersama anak bongsuku..Noor Zaheera yg kini dah pun berumur 5 tahun....Muahhh.

Bab kat Pasir Mas dah pun settle...sekarang dah otw nak balik ke KB..nak pi cari lauk pauk jap utk berbuka nanti.rasanya hari ni tak nak masaklah..dan aku dah bagitau mak...hari ni tak payah masak..kita org nak makan Nasi Bungkus je..nak singgah kat Padang Bas jap..nak pi beli nasi Beriani....fuhhhhh besttt.....dah lama rasanya nak makan Nasi Beriani nih...nampaknya niatku hari ni utk makan Nasi Beriani tercapailah hendaknya.hehhehhe..besar betul nafsu makanku.huhuhu..


Sebelum sampai rumah ni..sempat lagi kami melencong ke Sabak jap..tak puas hati beli Air Tuak semalam yg rasanya cam hampeh...kali ni aku singgah kat Sabak plak..kalau nak Air Tuak yg pior meh mai beli kat Sabak..banyak dijual kat tepi2 jalan..ni aku beli kat depan Padang Polo ..hurmmmmmm mesti kan...tapi aku plak memang tak berapa nok berehi sangat minum air tuak ni...kalau setakat nak minum sikit2 tu blhla...


Lepas ni terus balik.....balik umah bleh rest dulu..tak perlu masuk dapur...coz hari ni berbuka dengan Nasi Bungkus ja...hehhehhee..

0 Comments: