September 1, 2010

BUNGA OH BUNGA....


Kedai ni baru je dibuka lebih kurang dalam 1 minggu kalau tak silap aku.ketika kita melalui Jalan Sultan Ibrahim iaitu lepas ke KB Mall kita pasti akan ternampak deretan bangunan yg baru siap disebelah kiri jalan kalau nak menghala ke Bandar Kota Bharu.Aku dah perhatikan lama kedai ni..memang cantik..dan kedudukan tempatnya pun agak strategik jugak..coz betul2 ditepi jalan besar dan takde gangguan daripada mana2 arah.

Selain ada butik kat situ ..ada jugak kedai yg ala2 SSF nih..kalau tengok dari luar memang cantiklah..segala jenis bunga ada...dan nak sangat aku masuk dan tengok apa yg menarik kat dalam ni...jom..

Aku takdelah nak shopping apa pun..hanya singgah beli bunga dan pasu kecik je....sambil2 cuci mata..memang cantiklah kat bahagian atas..kedai ni beroperasi sehingga jam 10.00 malam..tapi aku sampai jam 10.mlm mcm mana tu....Tapi inilah org chinese berniaga....walaupun kedai dah tutup..dibukanya balik bila nampak ada customer yg datang..hurmmmm gud..salah satu daya tarikan nampaknya yg dia berikan.kita kalau tak nak beli pun..jadi nak beli walau hanya 1 dan kecik je bila dia dah buat mcm ni kan..takkanlah nak keluar tangan kosong ...belilah satu ...cari yg murah2 la..:-)

ini bunga kecik dan pasu kecik yg aku beli...nak letak kat mana la bunga2 nih..kat rumah aku memang dah banyak betul bunga..segala bunga ada..nama pun dah perempuan..mestilah minta terhadap bunga tu takkan pudar....teringat satu waktu dulu dimana aku pernah terima sejambak bunga..hurmmm sekarang ni memang dah langsung takde org nak bagi bunga kat aku..nasib badanlah katakan..nak buat mcm mana...

alahai kek2 kecik ni..memang cute sungguh aku tengok...hurmmmmmmm cantik dan cute je kan..

RM440.50 ni utk set kerusi taman ke atau utk set cawan tu.hehhehhehe..aku rasa harga utk set taman lah.memang cantik je...sekarang ni memang ada promotion kat sini....promosi utk Raya katanya.

Aku kan peminta warna putih..sebaik saja aku naik ke tingakt atas...aku tengok putih je sekeliling..memang aku suka sangat2..hurmmmmmm..bestkan kalau banyak $$$$ nak sangat aku hiaskan segalanya.huhuhu..barang pun tak banyak lagi ....yelah baru seminggu kedai ni dibuka..katanya dia...dia tak berani nak letak banyak2 barang yg mcm ni lagi..cuma nak tengok reaksi customer dulu mcm mana..aku bagitau ...customer sekarang ni memang dah ramai yg minat hiasan ala2 english mcm ni...dun worry....ianya termasuk dgn aku gakla...tapi aku memang dah lama minat..

hah mcm2 sarang yg ada..kalau tang bahagian ni..aku rasa sesuai sangat utk gubahan hantaran.memang banyak pilihan kat sini kalau bab2 nak mengubah hantaran nih..semuanya cantik2 la.

Nilah dia rupa pasu yg aku beli..aku cari yg paling murah je..dan yg paling simple tapi cantik.oklah utk permulaan aku masuk kat sini.

pasu2 mcm ni memang aku tak minat..tapi bagi sesiapa yg berminat pasu2 yg ala2 mcm ni..blh la datang kat sini...mcm2 jenis pasu terdapat kat kedai ni..

wah orkid...memang aku peminat orkid tegar...cuma sekarang ni je dah lama aku tak bergiat aktif mencantikkan halam rumah aku dgn bunga-bungaan.kalau dulu aku memang banyak masa utk hias taman kecil aku tu..tapi sekarang sibuk yg ntah apa2 pun aku tak paham..

cantiklah bunga gubahan ni...ini dah ada org punya...mesti nak guna utk Raya kan.hehhehe

Yang ini pun dah ada yg punya...memang cantik dan besar....nanti kalau amasa..blehla singgah beli bunga2 kat sini...walaupun fresh flower lagi cantik sebenarnya...tapi utk jangkamasa yg lama ..lebih baik cari bunga jenis mcm ni je..

segala jenis buah pun ada kat sini....boleh hias kat dapur..bawang..petai....dan sebagainya ..semuanya adalah...tapi aku tak beli la..aku hanya beli buah-buahan je..utk letak kat atas meja kat dapur.

cantiknya bunga2 nih..bila nampak banyak2 kan mesti cantik..kalau juz beli 1 je mana nak cantik..hurmmmmmmm kalau nak beli banyak kena sediakan $$$ banyak gakla..hehee

mcm berkenan je...tapi aku tak minat gubahan yg mcm ni...

Wah yg ni memang cantik..dan aku berkenan sangat kat kerusi putih kat belakang bunga tu..tunggulah nanti ada $$$ lah nak mai beli.huhuhuhu.....

ni 1st time aku tengok bunga cam ni...memang cantik....tapi bila aku fikir..kalau aku beli pun aku nak letak kat mana...hurmmm takpe..hari ni aku mai survey je dulu...tengok mana2 yg cantik dan sesuai je dulu..

Sun Flower....cantikkan...hurmmmmmmmm...kalau dah pompuan tu..pompuan lah jugak..mana bleh nak pisahkan dengan bunga...apa yg aku perhatikan kat sini..bunga2 yg terdapat kat kedai2 ni semuanya cantik2 dan lebih murah daripada SSF...


Hah cantikkan bunga ni..mcm2 kaler ada.....memang cantik dan geram je aku tengok...bentuk bulat dan bila pegang plak..mcm best je..hehhe..memang cantiklah...nanti next time aku nak main sini ...aku nak beli bunga2 ni lah plak......kalau tak silap aku utk 1 tangkai ni harganya dalam RM6 kot.....memang cantik sangat2 kalau pi tengok sendiri..

0 Comments: