August 31, 2010

JALAN2 CARI MAKAN..


Hari2 yg aku lalui aku rasa cam sama je..kehulu hilir ambik dan hantar anak2 sekolah..aku cuma boleh luangkan masa utk uruskan hal2 aku lepas ambik anak2 sekolah.Kebetulan HB aku balik so takdelah penat sangat aku nak kehulu hilir..coz aku akan bagikan masa bagi jadual utk hantar anak2 ke sekolah.kira cam bergilir-gilir la..kalau dia takde memang aku sorang2 jelah yg lakukan segala hal.

Raya pun dah semakin hampir nampaknya..Baju raya dan kasut anak2 pun aku belum selesaikan lagi.Baju kurung dah dijahit cuma tak tahulah sama ada siap atau tidak.Baju kurung aku jahitkan 3 pasang utk setiap seorang..yg 2 pasang lagi tu bukannya baju raya pun..tapi kerana baju tu kebetulan siap dekat2 nak Raya ni so dapatlah 3 helai setiap seorang, yg sebetulnya hanya 1 pasang je baju kurung utk setiap seorang nih.Rezeki anak2 nampaknya tahun ni, alhamdulillah syukur..So bab baju kurung dah settle..cuma hanya tinggal nak beli baju casual je lagi serta kasut.hurmmmmm...Baju aku tak kisahlah ada atau takde pun..cuma yg penting segala keperluan utk anak2 aku akan selesaikan.

Hari ni lepas ambik anak2 sekolah, aku ke Pasir Mas...ada urusan sikit..iaitu ini urusan mak aku lah.aku hanya jadi driver dia jelah..hehhehee..

Nampak cam org tua la plak aku nih....hahhahhaha adeiii tak nak mengaku dah tua ke apa aku nih.umur dah semakin meningkat hendaknya..takut plak aku kat angka 40 nih..walaupun masa masih lama lagi nak ketahap itu..tapi satu hari nanti kalau dipanjangkan usia...aku akan dapat merasainya jugak angka 40 dalam hidup aku......arghhhhhh risau betul.huhuh..

Kalau bulan puasa ni memang tak sah kalau tak minum Air Tuak ( bahasa kelantan ) ..ni sebelum nak sampai ke Bandar Pasir Mas lah ni..aku dan HB singgah beli kat tepi jalan...nampak cam sedap..Tapi aku tak tahulah org ni meniaga mcm mana..nak kata menipu tu tak tahulah..tapi kalau kita menipu dalam berniaga nih...maka ianya akan datang duit haram..nak kah kita makan duit haram dan akan terus mengalir kedalam darah daging kita..kenapa aku cakap mcm ni?? coz aku geram sangat kat tuan empunya yg jual Air Tuak nih...

Masa berbuka puasa tu..HB aku nak sangat minum Air Tuak nih...bila minum je aku tengok mukanya cam lain macam je..dia suruh aku cuba minum ..bila aku minum je ..tak rasa langsung Air Tuak...dan rasa cam air sejuk...tak tahulah apa yg dia org campur dalam air nih.memang rasa cam air kosong..takde rasa apa2 pun...tak baik betul kalau meniaga hanya kerana nak kan keuntungan dari hasil jualan yg tak betul.memang sakit hati betul..tapi nak buat mcm mana kan..dah itu rezeki kami...so kami kena terima jelah.


Lepas settle singgah beli Air Tuak tadi..aku terus bergegas ketempat urusan mak aku punya hal plak.tapi sebaik je aku sampai kat tempat tu..kedainya tutup la plak...next time jelah aku singgah mai sini plak.

So aku nak pi cari lauk pauk utk berbuka lah..nak balik masak rasa cam tak sempat je nih.aku singgah jap kat Roundbout Pasir Mas -Rantau Panjang tu..nampak cam menarik je kat situ..nampak cam banyak je periuk belanga ...mesti banyak makanan dan mesti sedapkan..tapi indah khabar dari rupa la plak..huhuhuhu..aku singgah nak beli lauk..tapi tak banyak pilihan betul...kebanyakkan yg berniaga kat situ, semuanya jual makanan yg sama je..hurmmmm...next time memang dah tak nak singgah mai beli lauk kat sini lagilah..hurmmm

2 Comments:

b.O.n.d.a said...

pergh!!!! macam tak caye saya bleh buka blOg u kat Opis saya ni!!
=D

(adakah sebab perkataan keramat PASIR MAS tu? ahah! my hOmetOwn!!)

sis, u lOOk very great wearing tudung..
sOOOOO sweeetttt!

p/s: kat rOundbOt situ memang selalu je jem..ramai Orang beli..kalO berkesempatan lagi, singgah le beli ayam percik kat seberang kedai tu =)

DatinDiaries said...

Bonda: huhuhuhu..kenapa plak tu..selalunya tak dapat bukak ke blog saya kat office u tu.huhuhu

hehhe tu la PASIR MAS tu keramat tu..saya ramai family kat Pasir Mas tu..

Thanxs...sweet & sour gitu....muahahahhaa...

nanti nak singgah beli ayam percik..tapi tak nampak pun masa tu..kat seberang jalan ekss...