August 31, 2010

BERBUKA PUASA...


Hari ni salah seorang kawan aku telah menjemput aku sekeluarga untuk berbuka puasa dirumahnya.dah lama aku tak jumpa dengan rakan aku nih..walaupun dok 1 negeri tapi kenapalah masing2 takde masa dan masing2 begitu sibuk dgn tugas masing2 kot..kalau jumpa pun hanya berselisih masa hantar anak2 sekolah je.hehhehhee..dan hari ni segala perjanjian terlaksana sudah...aktiviti utk berbuka puasa yg tanpa dirancang akhirnya berjaya gakla.hehhee..

Terima kasih kepada Zietie dan suaminya iaitu Fizzi kerana sudi menjemput saya sekeluarga menjamu selera dirumah anda ye...apa yg penting Sup Tulang tu mesti ada kalau aku yg nak makan nasi kat umahnya.hehhehhe..lagipun kawan aku tu pun dah tahu...yg aku ni memang suka makan sup yg dimasak olehnya..

Kebetulan hari ni HB aku balik..aku rasa baru je semalam dia balik ke KL..tapi tak sangka plak hari ni dia balik plak..mesti tak tahan menanggung rindu kat aku lah nih..ahaks...


Hurmmmmm best..bila dapat makan ramai2 mcm ni...dan sejak bulan puasa tahun ni...hari ni lah aku rasa aku makan banyak....waaaaaaa...selalunya kalau waktu berbuka aku makan sikit je...tapi bila dok makan ramai2 dan ala2 berebut lauk nih..rasa cam seronokla plak...bestttt..nanti lain kali kena buat lagi tau..

Ayah dan adik kepada tuan empunya rumah.....Ayahnya memang seorang yg peramah sangat2...dan la baik...peramah plak tu..memang tak duduk diamlah kalau aku jumpa dgn ayahnya...suka berbual dan bercerita..pada hari tersebut ayahnya dok bercerita tentang dia dgn Allahyarham P. Ramlee satu waktu dulu yg pernah tidur 1 bilik bersama...dia org kawan masa muda2 dulu, katanya..

Makan pun sempat lagi aku betulkan tudung aku nih.huhuhuhu..pada mulanya aku rasa cam janggal je bila pakai tudung..tapi sekarang alhamdulillah aku dah rasa cam selesa sikit...semoga berkekalan lah hendaknya...

Lepas makan nasi..aku selesaikan kat dapur dulu...pastu solat maghrib....then borak2 dengan tuan rumah dulu...mcm2 cerita yg kami bualkan...sehinggalah kerang rebus nih siap....tapi aku hanya sempat makan sikit je..aku kasi 'chang' HB dan anak2 makan dulu..yg bahagian saki bakinya tu barulah aku makan.hehhehhe..aku kan isteri mithali....yg lebihan suami dan anak2 barulah aku makan.hehhehehe..


Time ni memang seronok je aku tgk...bukan main berebut lagi tu..makan berebut mcm nilah baru nikmat..baru best....kalau makan sorang2 mana best....

Wahhh...khusyuk nampak dok mengadap kerang rebus nih.hehhehhehee..aku plak bahagian tukang ambik gambar jelah dulu..yg lebih2 barulah aku ambik sikit...kira cam ambik syarat jelah...bukan apa coz aku masih lagi kenyang makan nasi tadi..rasa cam makan banyak la plak..tambah2 plak bila kawan aku buat Sup...fuh memang power lah.


Syok betul nampaknya HB aku dan tuan rumah ni makan kerang rebus ye..mengalahkan budak2 nampak gayanya.hehhehhehe..amboi...nanti nak beli sebesen...kita pakat tengok hok mana makan habis dulu.hehhehhehe..tapi memang seronok...lebih kurang jam 12.00 tgh malam barulah aku dan keluarga balik umah....kalau dok kat rumah kawan aku nih memang tak reti nak dok sekejap...mesti berjam-jam lamanya.hehhehheh..

Balik rumah..terus mandi dan pengsan hendaknya...Arghhhhhh ngantoklah...selamat malam buat semua...nanti kita ketemu dilain entry yah...jgn bosan untuk menjadi Pembaca Setia DatinDiaries2 ya....

0 Comments: