May 20, 2010

MASJID KRISTAL..

Singgah di Masjid Kristal dulu sebelum nak balik ke KB...kebetulan azan maghrib berkumandang dan kami singgah solat dulu...bila selesai solat acara bergambar sakan diadakan.Masjid Kristal ni bertukar 7 kaler dalam masa 3 atau 4 minit kalau tak silap aku la.memang cantik sangat...datang siang hari pun lagi cantik..memang nampak cam Kristal je Masjid ni..dah pun nama Masjid Kristal mestilah nampak cam Kristal.huhuhuhu...adeii..

Kalau mai malam plak ianya dihiasi dengan cahaya lampu dari pelbagai kaler bertukar ganti.memang cantik..besar dan luas..nanti next time aku ambik gambar dalam masjid plak ye..tu pun kalau diberi kebenaran la..kat dalam lagi cantik..

Wah anak2 mummy ni.bukan main suka lagi bergaya nampaknya ye.Kak Ngah time nih dok dalam kereta..dia tak nak keluar..katanya nak rilex dalam kereta je.Dik Ya plak asyik nak bergaya je kerjanya ye...dah la tuannya kecik jah nyo..geram la mummy kat Dik Ya nih.hehhehe..dan Kakak plak..dah besar anak mummy ni rupanya..

Hi kakak....dan hi Dik Ya...hehhehhe..tgk gaya Dik Ya yg bersahaja tu..geram betul la mummy kat Dik Ya ni..cam nak eiiiiii...dia memang selalu sangat kena gigit ngan aku..coz muka dia kecik sangat....cantik betul kerusi ni...dan siap ada tempat berteduh lagi..memang cantik dan nampak cam ala2 inggeris pun ada jugak kerusi nih..kalau di cat kaler putih memang cantik sangat.hurmmmmm

Sayup mata memandang je jeti nih..dan sepanjang jeti ni plak..memang dihiasi lampu ala2 bunga gitu..memang cantik..dan setiap lampu ni memang dalam masa 3 minit skali akan bertukar warna.sungguh unik dan begitu cantik skali.

Bergambar di atas jeti yg berlatar belakangkan Masjid Kristal yg tersergam indah skali.memang cantik sangat2 diwaktu malam...dihiasi dengan lampu yg berwarna warni..kalau siang hari pun cantik jugak...Masjid ni memang mcm Kristal kalau kita tgk dari dekat...dah nama pun Masjid Kristal kan.

Alahai anak sape lah ni dok kat tgh2 malam nih...hehhee..kesian plak tgk kecik mummy nih.mcm tunggu bas je nih.bila la agaknya aku nak bawak anak2 aku naik bas...satu hari ..satu waktu ...dan satu ketika..nak bawak anak2 cuba naik bas plak.heh heh heh..

Masjid Kristal diwaktu malam memang cantik...dan tengoklah anak dara aku yg dua org nih...asyik nak posing je..dan aku plak rajin benor ngambik gambar .lampu bunga yg dia org dok pegang tuh akan bertukar kaler sama cam masjid gak.

Ni tempat ambik wuduk....besar..luas dan selesa sangat2.dan apala yg anak2 aku nih buat kat sini nih...tgk Dik Ya tu..posing pegang paip pun jadilah...Kakak tu plak posing ala2 peace gitu.hurmmm mcm2 betul anak2 mummy nih

apa pun bergambar kenangan dulu kakak dan anak2 nya.ni 1st timelah utk kakak aku ...dia tak pernah sampai kat sini lagi.so alang2 dah mai Terengganu..aku bawak jugaklah dia org kat sini.Lepas ni kita pi jalan2 ke Cherating plak.

Dalam banyak2 kawasan tu..dibawah pohon ni jugaklah dijadikan tempat utk posing.hehhehe..ni kira dok koya2 dok Negara Arab lah ni..bergambar bersama pohon tamar.huhuhuhu...sabor jelah.

Alahai kesiannya kat kakak tu.....pegang pokok ye...nanti jap lagi ambik gambar dengan mummy plak ye.

Aku pun nak jugaklah bergambar kenangan kat bawah pkok ala2 tamar nih.heh heh...ni semuanya sudah solat....nak bergerak balik ke KB tu..sempat gaklah aku dan yg lain2 posing dulu seposen dua,hhehee.

HB bersama dengan ibundanya yg tercinta...kenapa muka u mcm ni dalam gambar nih..mcm ya auw..auw plak i tgk.huhuhuhu.

Amboi bergambar sakan nampaknya kakak aku nih dibawah pokok tamar konon2nya.heh heh heh.


Taman Tamadun Islam..ni puntu masuk nak ke Masjid Kristal.besar dan tersergam indah..kalau tak silap aku la kawasan masjid ni dibukak dari jam 8 pagi - 12 tgh malam.tempatnya memang sungguh cantik skali.cuma aku tak berkesempatan nak masuk kat dalam muzium ala2 dia buat Masjid di seluruh dunia je.nanti next timelah aku masuk..dan akan aku kongsikannya disini.


Sekarang ni dah nak balik KB..ngantok ..penat..tapi takdelah sangat ..coz kami konvoi pun menggunakan walkie..so takdelah nak bosan sangat bila bawak kereta malam2 nih.


0 Comments: