May 20, 2010

PANTAI BATU BUROK..

Singgah di Pantai Batu Burok kejap...kira tempat ni pun tempat yg wajib aku menyinggahla jugak.kat sini memang anak2 aku suka la sangat2..coz mcm2 permaninan ada.hurmmm..layan je karenah anak2..

Turun dari sini lah Kak Ngah jatuh tertunggeng tuh.hehhehhee..bila dah jatuh terus dia turun.hehheheh..aku gelak jelah dan aku tak tegus pun..kan kalau aku tegur terus dia langsung tak nak main..huhuhu..

Anak2 suruh aku berhenti kat Pantai Batu Burok nih..dia org nak main benda alah ni kat sini plak.aku selaku ibu yg perihatin disaat ini nih..terus berhenti dan bagi anak2 aku main..biasanya memang aku jarang bagi anak2 aku main kat tempat berpasir dgn org2 yg ramai mcm ni..tapi kali ni aku biarkan je...nak tgk anak2 mcm mana..tapi dah janji tak bleh main lama2..main kejap2 je...coz kat sini mcm banyak debu dan pasir sikit..yelah almaklumlah kat kawasan pantai yg berpasir mestilah nak ada semua tu kan..


So aku layan jelah permintaan anak2..utk masuk dalam kawasan ni dikenakan bayaran sebnayak RM5 utk setiap org kanak2.oklah berbaloilah dengan harga dan tempat yg disediakan.memang meriahlah aku tgk kat sini..punyalah ramai kanak2 dok main.seronok plak aku tgk karenah anak2 serta kanak2 yg lain yg berada kat sini.cukup mencuit hati.anak2 mana lah reti dgn keadaan sekeliling kan..apa yg dia tahu.......dia nak main apa saja permainan yg ada.keinginan anak2 memang tak bleh di sekat kadang2 tu..nanti disekat tersentak plak pikiran dia org..so kita lepaskan je..dalam kita dok lepas pun kita kena perhatikan la gerak langkah anak2..

Kak Ngah tgh2 main tadi..jatuh tergolek dan tertunggeng la plak..pastu nampak dia cam serik plak nak main..dia terus turun dan dok tgk adik dia main je.hehhehhee..pastu aku tgk dia gelak2 je bila tgk Dik Ya pun tunggeng jugok..

Mungkin tak tahan asyik dok perhati org lain dok main je...pastu dia ajak Dik Ya pi main kat Kakak plak..dan yg kecik mummy nih ikut je...janji boleh main sampai dia org puas....dan aku plak biarkan anak2 kejap main kat dalam kawasan ni..tapi aku tetap awasi anak2 aku la.

Wah..bukan main seronok lagi nampaknya Dik Ya dan Kak Ngah ni..kelibat Kakak dan anak buah aku nih tak nampak2 dari tadi lagi...Kakak memang jenis yg lasak orgnya..Kak Ngah nih jenis yg ala2 manja...dan Dik Ya jugak org yg lasak..layan jelah anak2 main kat Pantai Batu Burok nih.

Happy betul aku nampak anak2 nih...aku cam rasa nak join skali la plak bila tgk dia org bukan main meriah lagi kat atas sana..kalau aku join skali memang kepompom tak bergerak la benda alah ni.heh heh heh

Kak Ngah dah mula main balik..tadi tak nak main..coz terjatuh atas benda alah tu cam tertunggeng gitu.hehhehehe...dia serik kejap...dia tgk je adik dan kakaknya dok main...pastu mungkin dia terliur balik nak main nih.....pahtu naik main pulok...

aku kat bawah ni dok gelakkan dia jelah.hehhehe..adeiii Kak Ngah ni memang mcm2...dan Kak Ngah memang tak tahan dugaan nih.sayang betul kat Kak Ngah nih..Muahhhhh

Inilah namanya kanak2..memang susah nak terasa letih ke apa..tenaga nya masih kuat lagi..main pun sampai tak hengat aku tgk..tak nampak cam letih pun..kalau dok dalam kereta diam2..mcm2 ragamlah plak..penat la..ngantokla..itu la ..ini lah..mcm2 ragam..

Alahai Kakak duduk bersimpuh nampak...tu jatuh tu...jatuh pun dalam keadaan ala2 soapn gitu.hehh heheh..kan anak pompuan kenala jatuh pun ala2 sopan ..huhuhuhu..

Amboi bukan main happy lagi dia org ni semua...ok dah..dah...jom balik.....kita nak balik doh ni....kita nak pi Masjid Kristal plak...jom..dah..dah..

Alahai anak sapelah kecik2 nih....suka benor Dik Ya ni kalau 'jijok angin ' dia..huhuhu

Kakak aku bersama familynya..sempat bergambar kenangan gitu di Pantai Batu Burok..dalam gambar ni hanya ada 2 org je anaknya...5 org lagi takde.hehhehhee..6 perempuan dan 1 org lelaki..heh heh heh

Hehehhehhe mak aku bagitau aku.." molek dio ikat rambut anok gitu ..mcm org dalam pantang ".hhehehhee....Dik Ya selamba je aku ikat rambut dia mcm mana..dah aku dia berpeluh dan panas je...so aku tarik semua rambut dia keatas...dan ikat mcm ni lah.hehhe..kan nampak selesa sikit...tak kisahla mcm org pantang ke apa ke...sama cam aku jugak suka kepit rambut cam org dlm pantang katanya org yg tak puashati dgn aku tuh.hehhehhee..tapi ada aku kesah dengan semua tu..dah rambut aku..aku punya pasal la.nampak sangat kedengkiaannya yg melampau..kesian plak.


Peace dari org kat kete sebelah...Aku perasan cam ada org pandang2 je..mesti nak tackle aku lah ni...bila aku bukak je cermin ni dia tersenyum dengan aksi mengoda...tapi aku memang tak tergoda langsung dgn senyumannya itu..langsung tidak..cuma utk tidak menghampakan dia..aku ambik jelah gambar dia sebagai kenangan..ngeh ngeh ngeh..

Ni dah nak balik nih..tapi sebelum nak balik tu..kami nak menyinggah kat Masjid Kristal jap.nak bergambar sambil solat Maghrib dulu.


0 Comments: