December 8, 2009

CUTI2 MALAYSIA - PENANG

Anak2 adalah org yg paling gembira skali kalau bab2 nak holiday nih..walau takde duit pun..kita holiday cara takde duit jelah ye...satu hari mummy nak hak anak2 mummy akan terjamin..insya'allah ALLAH akan senantiasa bersama dgn hambanya..

apa yg penting anak2 aku senantiasa happy.....

kembar kesayangan aku..

Singgah makan kat Jeli jap..lapar...kami belum breakfast lagi...tapi makanan kat kedai ni memang blh tahan....sedap..lupa plak nama kedai ni

HB memang rajin bawak kereta..sampai aku nak tolong bawak pun tak dibaginya..hehhee..dan anak2 tolong picit bahu lah ye...gud gurl

Alahai Dik Ya nih...aksi dia cam lebih kurang cam aku zaman kurus2 plak..hahhahhaa

Tempat yg wajib aku akan singgah adalah kat Puncak Banjaran Titiwangsa..ni kat Grik..memang best kat sini...sejuk je..cuma tak di jaga dgn baik..sepatutnya tempat persinggahan ini jaga lah dgn baik..kebersihan ke apa ke..semua skali lah...ini salah satu tempat daya tarikan pengunjung jugak..

Anak2 aku memang mesra dgn HB aku..walaupun HB aku bukan ayah kandung mereka..tapi syukur kerana aku di kurniakan seorang suami yg menyayangi anak2 aku..alhamdulillah.dan anak2 aku memang rapat dgn HB aku..walaupun kami bukan golongan2 mewah tapi kami kaya dgn kasih sayang utk anak2.....syukur alhamdulillah..

Gambar di puncak Gunung Banjaran Titiwangsa

bergambar lagi..hehhehe..Dik Ya memang di antara anak2 aku yg rapat dgn HB aku..

bersama dgn anak2 yg tersayang....dan mereka lah nyawa aku...aku snggup susah utk anak2 aku kelak..bagi aku mereka adalah segalanya.....

mcm2 betul gaya Dik Ya sorang nih......hurmmmm....cute.....Love u..













Cuti sekolah memang dah lama bermula...dan sekarang baru saja lepas Sambutan Hari Raya Haji..tahun ni memang tak bz..coz rezeki kami utk 'qurban' takde nampaknya..dan insya'allah tahun depan kalau ada rezeki dan di berikan umur yg panjang ..aku sekeluarga akan tumbangkan lembu ...tu pun kalau ada rezeki nanti.


Destinasi pertama aki bersama anak2 adalah ke Bukit Mertajam..kakak aku ada tinggal kat sana..setiap kali cuti sekolah..aku, anak2 dan mak selalu ke rumahnya..dan kali ni HB aku juga ikut skali.jalan takdelah jem walaupun musim cuti sekolah..mungkin kerana aku tak ke sana pada hari minggu kot.aku kat sana cuma 1 hari saja..coz kami akan mula bergerak ke KL plak keesokkan harinya..bila sampai saja..kami terus bergerak masuk ke Penang dulu..so esok pagi tak payahlah nak masuk ..bangun tidur je terus gerak ke KL..senang dan jimat masa gitu..nak kata menarik sangat pun takdelah jugak..coz tak tahu berapa kali aku ke sana..semua tempat2 yg menarik kat Penang tu aku dah bawak anak2..so tak tahu nak bawak ke mana lagi...tempat yg pasti aku akan singgah adalah kat Batu Feringgi..kat sana aku bawak anak pusing2 tgk apa yg menarik yg hendak di beli.takde apa nak beli pun..huhuhu juz pusing2 je.


bila dah selesai kat Batu Feringgi , aku teringin nak makan Laksa Penang...jom ikuti cerita bergambar seterusnya...

2 Comments:

fADzly (wAK) said...

wah, bestnya..lama dah sy x jln2 kat penang ni..huhu

DatinDiaries said...

Fadzly: cuti2 malaysia dah bermual...mai la pakat2 jalan kaki nih..hehhe