December 8, 2009

SINGGAH CAMERON - PART 1

Sempat lagi kami menyinggah kat Cameron dulu....sekarang kami dah mula mendaki..

Hantu Petai ke apa aku ni anak beranak..hehhe..pantang tgk petai..pasti akan singgah beli..

Dik Ya baru bangun tidur..dia bangun je terus nampak cam pening2 lalat gitu...dia ingatkan nak terus balik KL...

Suka beli Bunga Harum Sundal Malam..kalau letak dalam bilik tidur....hurmmmmm baunya sungguh mengasyikkan sekali...HB suka bau bunga ni...

Ubi adalah perkara yg mesti aku beli bila sampai kat Cameron...best tau..lagipun ubi2 ni kecik2 molek gitu..

dan yg semestinya aku beli...adalah Jagung manis..balik rumah terus rebus...fuh sedap......

asyik gambar HB aku je sekarang ni..gambar aku dah kurang nampaknya...singgah beli topi utk anak2..

Ubi Goreng..hurmmmm bestnya..makan plak bila panas2.....fuhh..

Sayur pun mesti beli..tapi aku takdela beli banyak sangat....takut membazir je nanti..beli apa2 yg patut je..

Singgah kat Ladang Salad dan Strawberry dulu...ni kira 1st time la dia org sampai kat tempat ni..biasanya selalu pegi tempat yg satu lagi..tapi tempat ni lagi best dan cantik..

Noor Hidayah

Noor Hikmah

Noor Zaheera..hehhehe keciknya anak mummy...huhuhuhu

inilah dia ketiga2 permata hati dan nyawa aku....

cutenya Dik Ya..aku memang suka tgk muka dia yg kecik tu....bila la Dik Ya nak besar

Suka sangat la 'cakelat' weh...mummy dah beli la..mummy tahu anak2 mummy suka..so mummy dah beli ok..

Salad...utk aku dan HB ...hurmmmm best giler makan salad fresh nih

Tak sabar2 Dik Ya nak makan ye....













Hanya 1 malam saja aku sekeluarga di Penang ..nak bawak pi jalan2..tak tahu nak bawak pi mana...pasai dah semua tempat cek dah bawak pi..hehhhee...bangun je tidur terus mandi manda..anak2 dah siap cuma tunggu mummy dan papa je yg tak bangun2 lagi..hehhee..aku bangun awal cuma malas nak mandi je..sejuk weh..lagipun nak drive plak lepas ni..so kena la rehatkan badan secukup rasa.mak aku bawak segala bahan2 yg nak buat Nasi Kerabu dari KB lagi..kakak aku pun memang suka makan nasi kerabu yg mak aku buat..memang sedap..dan dah ramai yg akui pasal kehebatan nasi kerabu mak aku..kalau ada duit atau modal aku nak bukak kedai makan jual nasi kerabu jelah...cepat sikit kaya takdelah nak menyusahkan org nak kena mintak duit je kerjanya..takpe..sabar...ALLAH maha adil dan mengetahui..betul tak..dan nasib baik HB aku sekarang lebih banyak memahami aku dan yang penting dia memang terlalu sayangkan aku..


Sebelum nak ke KL..sempat lagi aku dan HB serta anak2 singgah kat Cameron dulu..yelah nak beli jagung manis..fuh memang sedap..kalau kat Cameron memang tak pernah kalau tak beli jagung..jagung adalah perkara yg wajib aku beli..memang puas hati makan jagung kat sana..aku suka beli yg mentah la..dan sampai rumah blh rebus jagung tu..hurmmmmm sedap..manis je..bila dah sampai kat Cameron ni aku nak bawak anak2 dan mak masuk dalam Ladang Teh Boh kat Sungai Palas..nasib baik ada org yg kenal..sebelum nak sampai call dulu..dah la nak masuk ke dalam tu nak kena melalui lereng2 ladang Teh..sempit plak tu..kalau kereta berselilisih tak tahu la mcm mana...tapi hajat nak bawak mak dan anak2 kat sana tak kesampaian coz hari isnin ladang tu tutup...tapi ladang tak tutup la cuma tempat yg beli dan terus blah tu je yg tutup..huhuhuu...






2 Comments:

MY MEMORIES said...

kuat derat wess demo nie...hehehe...oghe dee banyak duit gak lagu nie r....huhuhu

DatinDiaries said...

MM: huhuhu...mintak masinlah mulut tu...