October 6, 2009

JOM MAKAN JAP...

Sri Ayu Seafood....kat Gombak.....memang takde nak diet2 lah kalau makan kat situ....hehhhehee

pilih jgn tak pilih....semua ulam-ulaman ada...tapi aku suka makan petai...HB aku plak suka makan jering........Hurmmmmmm...

ni plak ikan bakar a.k.a ikan rebus......utk di makan dgn budu........fuh....sedap....

mcm2 ada...sambal belacan...budu...cencalok...dan mcm2 lagi lah..kalau anda ke Gombak jgn lupa singgah makan kat sini..memang gerenti anda akan berpuas hati...

nak nasi 2...kasi penuh ye...hehhehhehee

hurmmmmmm mcm2 lauk pauk yg ada....tapi aku hanya suka makan lauk yg simple2 je.....

'ikan singgang' mesti ada.....kalau bab2 makan ikan ni...aku suka yg bahagian hitam2 tu.......hurmmmmm sedap..

hah ambik sikit jelah kerabu perut tu.......tapi kerabu perut dia kureng sikit.......

cukuplah lauk mcm ni..budu..ulam...ikan bakar.......dah boleh buat aku hilang diet kalau dapat makan mcm ni.....memang sedap..tambah2 kalau dapat makan dgn nasi panas2 ...hurmmmmmm

hah...HB aku tak sabar2 nampaknya nak makan Nasi.......

wah...betapa bulat mengotelnya aku sekarang nih ye....bukak cincin dulu kalau nak makan dgn tangan......satu kepuasan kalau tgh lapar tahap gaban..pastu dapat plak makan dgn tangan....fuh...












Semalam aku baru je sampai KL dari KB soreng2 diri..anak2 aku tak bawak coz sekolah....tak nak bagi dia org cuti sekolah....kalau Dik Ya tu takpela....cuma kembar dah darjah 1 ...tak nak la cuti ntah apa2 kan.....sampai je rumah ..macam biasala.....rehat kejap....pastu tgkla apa2 yg patut....kemas kan apa2 yg patut dulu....aku siap kemas rumah...cuci baju...jemur baju.....vacum 1 umah....cuci toilet......memang memenatkan lah....tapi memang dah tabiat aku mcm tu...penat mcm mana sekalipun...sebelum aku nak tido aku kena pastikan semuanya dalam keadaan kemas dan tersusun..pastu barulah aku boleh lena di ulit mimpi yg indah.....dan bab2 mesra alam tu kira cutila ye...sambung esoklah.......


HB aku memang dah lena di ulit mimpi ....cuma aku je yg belum tido lagi..masih terkial2 dok kemas rumah..bukan apa......terus kemas....esok aku bleh bangun lewat dan tak payah nak kemas rumah bagai nak rak..so blehla aku rest.......


bangun je tido ...HB aku pi selesai hal motor dia dulu..pastu kita org pi Gombak ..nak makan Nasi Ulam Budu......hurmmmmmm kalau aku nak makan nasi hidangan ala2 kelantan nih aku dan HB suka pi kat Gombak...kat Restoran Sri Ayu........ha ada nama aku tu ...hehhehhe masakan dan segala lauk pauk kat situ memang 100% makanan Kelantan , malah tokey kedai pun org Kelantan & Siam...kalau org kelantan atau org siam gerenti pandai masaklah..confirm punya....mcm aku la...pandai gak masak......hehhee...kat Restoran tu memang banyak pilihan...tapi aku hanya suka makan masakan kampung dan ulam-ulaman je....customer kat situ memang ramailah kalau makan tgh hari ni...memang penuh.....tokey tu ada 5 kedai..semuanya penuh......


jom layan gambar kami makan ye..........:-)

4 Comments:

ina said...

Terliurlah tengok sambal cili tu. tak boleh tengok cili api, memang peberet. banyak lauk dia ye.

DatinDiaries said...

ina; memang kat situ berpuluh-puluh lauk yg ada..pilih je nak makan apa....cuma saya hanya tertarik pada ikan kembung bakar....budu dan ulam je..hehhee

Sham said...

restoram sri ayu tu letak kat gombak area mana? sri gombak ker atau kat mana. Gombak tu besar. nak p carilah nt kdai tu. terliur tgok ulam2 tu

DatinDiaries said...

Sham: hi Sham..thanx coz sudi terjah kat sini ye....

ah a kat Sri Gombak..hehe