October 6, 2009

KELUAR JALAN2...

singgah kat Kedai motor jap.....HB aku nak pi settle dan bayar motor....

pastu kami ke Mid Valley...sampai je ..aku tertarik kat manik2 ni ha.....kalau letak kat HP mesti cantik kan.....bling-bling gitu..

memang cantik dan nampak ada style gitu.....tapi bila di tanya ..kalau utk manik2 satu mcm ni....setiap 'sebutir' maik tu harganya RM2 henget....pastu kalau nak kena penuhkan bahagian depan HP aku ni dah berapa.....baik aku tak payah membazirkan...kalau duit lebih takpe...

tapi kalau yg melekat terus cam ala2 sticker....tapi manik jugakla..harga utk itu adalah RM49 henget....aku mula2 tu nak buat yg ni...tapi HB aku tak kasi....katanya membazir...hehehheee..nanti aku balik rumah aku buat sendiri lah....huhuhuhu

singgah kat FOS jap...nak cari topi..kot2 ada kat dalam ni......FOS pun dah berwajah baru nampaknya..kat tingkat bawah di khaskan utk bahagian kanak2....dan tingkat atas khas utk mak bapak....hehhehhehee.....cute betul selipar ni ye......aku belikan utk anak2 dan letak kat umah KL je..rumah KL dia org takde selipar lagi.......harga utk setiap pasang ni adalah RM17.90 kalau tak silap aku....kat FOS sekarang ni ada promotion kalau anda berbelanja sebanyak RM150 keatas....dia akan potong RM50 dan anda hanya bayar RM100 jelah.....

tertarik dgn seluar panjang utk anak2.....harganya setiap satu hanya RM7.00 sahaja....lain yg aku cari..nampaknya lain yg dah di beli dulu....huhuhuhuhu

cantik betul seluar pendek ni...bleh la anak2 pakai time dia org nak main2 kat bawah tu.....

pastu kami berdua singgah makan kat The Warung sebelah FOS .....anda lalu ikut Lovely Lace...

aku betul2 tertarik dgn hiasan yg betul2 simple dan tak banyak modal nih...

aku juga dah dapat idea..kalau aku ada rezeki..bolehlah aku buat konsep mcm ni jugak...tapi lagi nampak menarik la...janji modal tak besar..

segala jenis kuih muih pun ada di jual..walaupun nama kedai Warung..tapi harganya tak sama cam Warung kat umah kita ye...hehhehhehhehhee

jom kita order dulu......

mcm2 ada....pilih yg mana anda suka..

Nasi Lemak..kalau kat Warung kampung aku 50 sen je...hhehhehhehhehhehe........tapi tgkla tempatkan....sewa kedai pun dah berapa..ada hati nak makan Nasi Lemak 50 sen kat Mid Valley...hehhehhehhehe

dekorasi yg amat menarik....simple......dan modal aku rasa takdelah mahal sangat.......coz aku perhatikan semuanya di perbuat daripada kayu2 yg terpakai.....bagus idea tu...modal tak banyak tapi masyukkkk banyak...tu yg penting ....

mcm2 ada...kalau kat KB nasi tumpang memang sedap....tapi aku tak suka makan.....

Maggie pun ada.....

ha.......sporting2 je semuanya......aku nak ambik je gambar....dia org siap posing lagi tu..hhehhehee

Teh Tarik satu...

HB aku makan telur masak separuh tgh2 hari nih...hehhehhehe..semata2 nak merasa dok kat Warung la kononnya ni.....kat umah pun bleh buat..huhuhuhu

aku plak makan Maggie.....hehhehhehhee..kat umah HB aku buat lagi best...hehhehhee...tapi kat Warung pun sedap jugak...betul2 rasa cam makan kat Warung la.....coz semuanya takde apa.....hehhehhehhehhehhee...










Kali ni kami berdua jelah ye keluar jalan2...sambil habiskan duit yg dah sedia ada takde nih...huhuhuhu...penat baru sampai KL semalam pun belum habis lagi...cuma tugas aku hari ni ringanlah sikit.....coz pagi2 buta semalam aku dah siap kemaskan rumah...cuma pagi ni hanya bangun cuci kain je..bab2 nak gosok kain yg 2 bakul banyaknya tu...nanti malam2 lah.....aku tak suka pakai baju yg tak bergosok...dan aku tak akan biarkan HB aku jugak pakai baju yg tak bergosok....walau T-Shirt sekalipun ...semuanya kena pastikan di gosok....kecuali seluar dan baju dalam tu tak payahla kan...yg lain2 di wajib kan utk di gosok....bukan takat baju HB aku je malah baju adik aku pun....nanti kalau dapat isteri.....suruh isteri tu buat kerja rumah mcm yg kak u buat.....baju dalam almari tu sebelum nak di sangkut atau di lipat...pastikan semuanya di gosok dulu baru di simpan.....bukan nak pakai baru nak gosok......( hurmmmmm ingat tu chada..hehhhehe) dan dalam almari baju tu kena lap2 atau vacum habuk2 yg ada......


lepas settle bab tu...aku dan HB keluar la...tempat yg di tujui tu adalah Mid Valley la...aku nak pi cari topi colour merah utk Dik Ya...coz hujung bulan ni nanti Dik Ya ada konsert kat sekolahnya ( Smart Reader ) puas aku pujuk suruh menari depan aku..tapi malu katanya dan dia suruh aku tgk nanti konsert je...hurmmmm bleh dia cakap mcm tu kat aku..huhuhuhu...


tapi biasala pompuan ni kan kalau bab2 shopping ni...nak beli 1 je tapi banyak yg takde dlm senarai di belinya....ntahla memangla nak ubah sikap mcm ni..rasanya susah kot....hehehhehhe...


layan gambar jelah ye..

2 Comments:

JD-Kiss said...

haaa.igt tu..haha

nanti kita sesama gosok ye..smua kita gosok..kain tuala,stokin etc..

nanti x slesa mandi x gosok,..hahahahah

DatinDiaries said...

JD : huhuhuhu...ho la..bilik air tu tiap2 ari kena gosok dan cuci...