October 5, 2009

KL TIME...

dah la aku bertolak lewat.....pastu dalam perjalanan ke KL tu kat Lundang kalau tak silap aku la....kereta jenis Proton Saga dan Motosikal hangus di jilat api...siap bunyi dentuman demi dentuman lagi..ngeri plak aku tgk..sangkut la plak aku kat situ...jalan jem....masa ni org tgh baru balik sembahyang jumaat....semoga org2 yg terlibat itu tak mengalami di jauhkan dr perkara2 yg tak di ingini berlaku hendaknya...

tgk tu.......semoga ALLAH melindungi aku ..anak2 ...ahli keluarga dan umat yg lain daripada perkara2 yg buruk hendaknya......memang ngeri bila aku tgk keadaan yg berlaku di depan mata aku..motosikal yg melanggar dari arah belakang kereta ni..terperosok ke bawah kereta....

hujan begitu lebat sekali.......di samping angin yg begitu kuat.....time ni aku betul2 takut dan bawak kete pun dalam keadaan berdebar2....dan bersedia dgn apa saja kemungkinan waktu ni...dan aku memang tak henti2 berdoa semoga di jauhi dari perkara2 yg tak baik....

alhamdulillah aku selamat sampai di Tol Gombak pada pukul 8.00 malam














Hurmmmmmm........perkara normal dah berjalan dgn lancar nampaknya ....

minggu ni adalah giliran aku ke KL plak...biasala kan kami berdua ni berulang seminggu sekali ke KB dan KL.....dan KL ke KB.....hurmmmm agak2nya sampai bila ye nak berterusan mcm ni....tgklah tahun depan ke pindah KL..tu pun kalau ada yg sanggup nak jaga rumah aku kat KB la..kalau tak memang mcm nilah gamaknya kita ye.....takpe..saling percaya dan mempercayai itu penting dalam setiap perhubungan kan....hurmmmm

biasanya kalau aku nak ke KL..aku pastikan anak2 belum bangun lagi..yelah kalau anak2 dah bangun tido..faham2 jelah...mesti mcm2 hal kan....itu ..ini..begitu begini dan mcm2 lah....minggu ni aku bertolak agak lewat sikitlah....kalau tak silap aku...dalam pukul 1.46 tgh hari aku keluar dr rumah....dah la drive sorang2...bertolak plak agak lewat ....tapi di sebabkan aku dah biasa...so takdela takut sangat..cuma aku kena pastikan aku akan sampai ke KL paling lewat pun jam 8 malam aku dah kena ada kat KL....takut jugak nak drive sorang tgh2 malam ni weiiii....


aku sampai je kat Gua Musang..hujan turun begitu lebat skali....dan angin pun bleh tahan gak la..dalam kepala aku...aku dok teringat angin kencang yg beberapa hari lepas tu..tiba2 je jantung aku berdebar2 dan nak nangis pun ada jgk.....lain mcm takut je aku..yelah hujan lebat tak nampak jalan...time tu nak mendaki bukit....dgn hujan dan angin lagi...mana la aku tak rasa nak nangis..mcm2 dah dalam pikiran aku time tu...tgh aku berdebar2 tu kawan aku dr Penang sms mengatakan ada keajaiban berlaku dan kekuasaan ALLAH di mana sejadah duduk seperti wanita sedang bersembahyang.....lagi la buat aku berdebar2 dan takut.....nak tak nak aku tawakal kepada ALLAH jelah waktu tu supaya aku di jauhi daripada perkara2 yg tak di ingini.......dan alhamdulillah akhirnya aku sampai dgn selamat ........syukur alhamdulillah...

3 Comments:

Dato' S said...

Alhamdulillah selamat...

I miss U nih.. huhuhu

DatinDiaries said...

Dato'S : aik tadi kata nak tido...hurmmmmmmu ni buat apa ye...

DatinDiaries said...

Dato'S : kalau u rindukan i....u bukak almari baju kat depan tu....tgk baju yg kaler merah dan itam tu ye...heheheee