June 21, 2009

SEPETANG BERSAMA.....

setelah selesai sudah aku dgn diaries kesayangan aku ptg tu......aku dan anak2 ada aktiviti keluarkan peluh plak..hehheheee..

ni nak siram bunga ke nak mandi....aku tak pahamla....mesti minah ni dok tgh berkhayal sambil dok siram pokok.....kan.........dalam hati mesti dok pikir....agaknya menjadi ke tak diet kali ni......hehhehhehhee

alahai Dik Ya...seksa betul mummy tgk dok pegang bekas tu...nak siram bunga.........cam tak larat je....tapi dia ni jenis keras semangat punya org...kalau dia kata dia nak buat.....berat ke apa ke...dia nak jugak...hurmmmm.....

alahai...rajin betul anak2 mummy ni ye ...........baguslah mummy ada ramai anak pompuan ni.....ringanla beban mummy bab nak kemas mengemas......( yelah sgt ringan...makin dia org sepah kan brg ada la...huhuhuhu )

ish....rajin betul Dik Ya ni ye..........dan pandai tolong mummy....dah besar rupanya anak2 mummy ni....muahhhh....

huhuhuhuhu...........nampak cam pelik je Dik Ya pegang penyapu lidi ni ......hati2....kan jatuh plak kan....

semua tempat dia nak sapu........kalau semuanya clear takpelah jugak...huhuhuhu......last skali aku plak yg kena.......

jap ada...jap takde kakak ni.......ada time nak ambik gambar ghupanya........huhuhuhuhu....takpelah kakak....nanti kakak dah besar..kakak kena jaga adik2 tau....

alahai Dik Ya ni...tak habis2 dgn gaya tersendirinya........dia dok tgh cabut rumput kat dalam pasu tu ha.....

ishhh...buat keje weiiii....ada jugak gambar dia nampaknya.....huhuhu...nak kena aku ada skali..barulah semuanya akan clean & clear.......hurmmmm....adui penat betul la.....

sedih betul aku tgk gambar anak aku yg ni....kenapa la buat gaya ala2 sedih mcm ni kakak .......sedih mummy tgk gambar ni tau.....rasa cam bersalah plak mummy rasanya ...bila tgk gambar ni.....

tadaaaaa........rupanya..inilah keje dia ...yg nak sgt tolong aku ..tiap kali kalau aku nak siram pokok2 bunga ni.....apa lagi.....nak main air jelah kejenya...........












Hari jumaat adalah hari cuti am bagi negeri kelantan...biasala....dok kat rumah dgn anak2 jelah.......tidur pun bolehla nak bangun lewat pun......hehhehhee..time cuti sekolah mcm nilah kalau aku nak terlebih rilex pun.....


takde plan nak kemana2 la plak....lepas je dok sakit hati dgn SAMAN giler tu...huhuhu.....so takde mood nak berjalan2....duit hangus mcm tu je...kalau buat shopping kan best......so aku ambik keputusan ari tu hanya dok rumah je....tgk tv.....makan...( hurmmm..masih dalam diet lagi tau )...bila dah dok kat rumah ni adalah masa utk aku tgk keadaan bunga2 aku yg selama ini aku rasa dah lama sangat aku tak belai dan manja2 semua pokok2 bunga aku ni ha.....yelah kawasan rumah aku pun bukannya luas sgt kan...cukup2 je utk kami sekeluarga.....


bila aku turun dan perhatikan semua bunga2 aku tu...ya allah...maid aku ni buat keje ke tak.....kan kalau aku marah....memang selalu kena marah pun.....dia buat bodoh jelah...ari ni dia ikutla....esok lusa..perangai dia dtg balik......pelupa dan lemb....yg ntah apa2....kdg2 tu geram jugak aku kat maid aku.....penat asyik nak kena cakap benda yg sama je kerjanya....so ari tu aku yg cabut sendiri segala rumput2 yg tumbuh kat celah2 batu dan pasu bunga sambil berjuta keluar leteran aku tu......dia tetap mantain lah.......buat derk jelah...dgr je apa yg aku cakap......tapi dia dah tahu perangai aku...aku lepas je.....apa yg aku nak cakap..pastu aku ok balik..tu pasal la dia naik kepala agaknya..huhuhuhu....tapi aku pun dah anggap dia mcm keluarga aku dah pun...cuma yelah kalau ada buat benda yg tak betul aku kena tegurla...


so .....pada petang tu bermulalah senaman ringan aku bersama anak2....kita tgk jelah apa yg anak2 aku tolong aku..........bagus betul...di samping dia org ambik kesempatan nak main air .......kuat jugak politik budak2 kecik ni.......huhuhu..


layan gambar jelah ye.......

2 Comments:

Lily.Lulu said...

wahh wah wahh !!
rajinnya dorang sume
anak sape nih ??
:D

DatinDiaries said...

lily: tu la anak2 sape la ni ye..rajin mak dia..huhuhu