June 18, 2009

SAKIT PALO.....

lepas keluar dr SPA Q ..aku terus pegi kat tempat nak buat Rubber Stamp depan Wisma 13 tingkat.......aku singgah sini bukannya apa.....yelah singboard nya tu pun dah menarik minat aku....'sudoh slaluh'..tapi kena tunggu gaklah setengah jam.....hehhehhee....takdoklah slaluh sgt tuh......hhehee

ok.....dah siap ...dalam masa 1/2 jam sahaja......dan harga itu yg kenis mcm ni adalah RM25.....dan mcm2 bentuk lagi ada.....mickey mouse pun ada tau.....cute betul..........

turun je dr KWSP......inilah yg aku dapat.....nak tak nak......kena pegi kat tempat yg berkenaan dan bayar......kalau tak bayar ...dia org tak akan bukak .........kena bayar dgn kadar segera....takde tolak ansur atau kata dua......menyakitkan hati betul.....

inilah dia rupanya tayar kereta aku yg kena kunci...sempat gakla aku ngambik gambarnya......biasanya tgk kereta org lain....hari ni kereta aku plak kena.......melayanglah RM970 bayar utk bukak kunci tayar tu.......hampeh betul.....dan menyakitkan hati.....kebetulan masa aku pi bayar tu...ada sorang lelaki tu pun kena jugak..tapi dia kena bayar cash 4k.......gila apa......memang boleh buat duit dgn cara cekik leher org la kalau mcm ni.....

hah..mai..buka kunci kat tayar ni cepat....tapi aku rasa tak kanla dia nak kunci tayar ..dia org punya gang....tak pun lepas dulu..baru bayar.......( anggapan aku la ).....

dia hanya menjalankan tugas.....kita tak perlu nak marah kat dia....dah tugas dan tanggungjawab dia..nak buat mcm mana.......walau dalam hati dah nak meletop...tapi tahan jelah...aku pun salah jugak...sape suruh letak kereta kat tempat yg salahkan...cuma yg aku tak puas hatinya tu...nak kena bayar ribu2......dgn kadar segera.....kalau tak bayar kunci tak bukak.....buatnya takde duit mcm mana......org2 luar ke dtg KB mcm mana??????...ada emergency ke apa ke mcm mana????? tak pikir ke dia org ni..kalau org mintak duit ribu riban dalam saat tu jugak mcm mana......mcm tulah situasi org lain....lain lah kalau yg dah tentu duit banyak cam daun kayu kan.....

terima kasih kepada rakan2 tagged yg memberi ucapan.......dan terima ksih juga di atas doa kalian semua............semoga saya terus bahagia bersama keluarga selama2nya...amin.........











Hurrmmmmm......segalanya dah di luahkan kat N3 di bawah...so ini kira bahagian gambar2 jelah...cuma gambar aku memang takdelah.....dalam dok sakit2 hati tu...sempat jugakla aku ambik gambar ye...inilah kot yg di namakan blogger....ada2 je gambar yg nak di ambiknya setiap hari.....boleh katakan kamera murah aku ni senantiasa bersama2 aku lah..kemana saja aku pegi...kamera murah ni senantiasa bersama..hehhehhehe....


sekarang aku dah ok sikit...takdelah mcm semalam.....sampaikan aku tak sedar semalam aku tak makan apa2......cuma belah ptg aku makan mee sup...dan minum air je.....aku tak makan nasi....dan belah malam pun aku tak makan nasi..aku cuma makan roti je.....di sebabkan keadaan aku betul2 serabut semalam..sampaikan nak makan pun takde selera...so aku ambik keputusan nak mulakan diet aku.......kira dr semalam lah aku dah mulakan diet...dan berharap agar aku mendapat badan aku seperti dulu........hari ni aku makan nasi sikit je....maid aku senyum2......simpul ...'pang' kan baru tau...kita lapar2 dia dok senyum2 plak...huh...tapi tak baik..mendera namanya tu.......aku dah mulakan dr semalam....yg aku tak akan makan malam lagi....kalau nak makan pun...siang hari jelah..tu pun dalam kuantiti yg sikit dr biasala ...huhuhuhu........


malam ni aku akan cuba tahan perut aku.....kalau lapar sgt...aku makan roti cicah milo panas......fuhhh....sedap jugak tu...hehhehee

5 Comments:

Shifu67 said...

kena bayar RM970 utk buka kunci????.... mak aiii kaya la nik aziz cam ginii

DatinDiaries said...

Shifu: tu la pasal..geram betull...sepatutnya kena bayar RM1980.......sakit hati....gilo apo.....org sebelah saya tu kena bayar cash 4K.....lagi gilo...kaya dgn gitu doh .....wak nyusoh ko rakyat jah....bayar skali dgn saman la.....

wan said...

datin..saya ni keje kat PBT yg kat luarr negeri kelantan..i dont think its cost u so much..biasenye 300 denda..pastu boleh mintak rayuan..saya ni malis bandaraya lagi..klu x puas hati..datin pegi buata duan..its better

fADzly (wAK) said...

mak aih..
ni kira blackmail dah ni..
biasa ratus2 je, mne sampai2 ribu2..
something fishy dgn itu officer..

DatinDiaries said...

wan: hurmm...mcm ni..kat resit saman tu memang tulis RM300..tapi kena bayar skali dgn segala jenis saman parking.....yg saya kena sepatutnya RM9100K..tapi gila apa nak bayar banyak tu dgn segera...kalau tak bayar dia org tak bukak kunci tayar...saya ke majlis ..dan jumpa pegawai dia..mintak kurang..mana ada duit banya tu nak bayar...dia suruh saya bayar RM1980 kalau tak silap la..dgn 2x bayar....jadi saya bayar dulu ari tu RM970 baru dia bukak tayar....tu yg sakit hati....memang terukla mcm ni..kesian kat org lain jugak....yg senasib dgn saya..


Fadzly : ntahla...org yg sama dgn saya tu kena bayar 4K..dan kawan saya semalam kena jugak..kena bayar 1K lebih...naya la mcm ni