June 23, 2009

GULAI KAWOH.....

cantik betul petrol pump..yelah...benda baru kan...heheee belum di rasmikan lagi.......hujung bulan ni baru dia org akan rasmikan......petrol pump ni lepas Bukit Jawa la...belah kanan...

tandas pun cantik dan bersih lagi.......siap ada pargola lagi tu......taman pun cantik

aku singgah jap......coz HB aku ..tak tahan nak terkucil katanya......so tugas aku mcm biasala.......camerawoman yg tak berdaftarlah.........

ni plak ..surau.......cantik dia punya design tau.....siap ada kolam bali kat kiri dan kanan pintu masuk tu........

best..katanya HB aku...apa yg best...aku pun tak pasti dan tak tanya plak...hehhehheheee

sebelum nak masuk dalam surau tu...ada wakaf ni ha.......bolehla dok rehat2....baring2 gitu.....bagi anak2 makan ke dulu...sebelum nak memulakan perjalanan.......cewahhh...

jom kita makan gulai kawah dulu........hurmmmmmm.....sedapnya...

bestnya kalau dapat makan lauk kampung macam ni...memang dah tak ingat nak diet la kalau mcm ni .....

lepas makan gulai kawah tu...aku dan HB singgah beli durian plak......aduiii pening plak dalam kereta ..bau durian semerbak harumnay....hahahhahhaa..

singgah kat SPA Q...........


HB aku ni memang tak kira tempatla...asyik nak baring je...nasib baik staff2 dah balik...hehhehehheee.......










Fuh....memang sedapla.....asyik nak makan gulai kawoh jah ni.......lepas main badminton dgn kawan2 HB aku tu......aku singgah kat butik kawan aku tu jap...saje je dok borak apa2 yg patut pasal ISU KELAB yg ntah apa2.......tu nanti kat next N3 lah aku cerita ye...


lebih kurang jam 2.30 ptg tu ...aku dan HB pi kat Bukit Jawa.......nama tempat aku tak berapa ingat sgt...cuma yg aku tahu lepas je Bukit Jawa tu.......depan tu sikit belah kiri ada jual Nasi Ala Kampung........tapi yg special kat sana tu adalah Gulai Kawah la......fuh......memang sedap sgt2.....dan yg best jugak tu....kalau kita cakap nak makan hidang.....dia terus angkat gulai kawah...ikan percik....solok lada....ulam...budu dan sayur jantong pisang.....huhuhu...maka dgn itu....dgn RASMINYA ...rosaklah DIET aku selama 4 hari sudah....waaaaaaaaaaaaaa.......tak sanggup..........kalau HB aku balik..confirm aku akan makan banyak....kalau dia takde kat sebelah aku.....senang dan goyang kaki je aku nak diet...hehheheee...


makan punya makan.......beli la bungkus utk mak kesayangan aku kat rumah tu.....mak aku memang suka sgt makan gulai kawah ni........kena la beli utk mak aku kan...dah la kami makan berdua je..kat rumah tu pun kena la ingat jugak......hhehehhee.....tak senang duduk..kalau aku makan sedap....mak dan anak2 kat rumah tak makan apa yg aku makan jugak.....rasa cam bersalah je.....huhuhu...


lepas tu...aku dan HB singgah kat SPA aku jap....pi ambik apa2 yg patut.........dan nak ubah suai sikitla kat SPA tu nanti......biar nampak lagi menarik......nanti bila aku free lah ye....hehhee..

5 Comments:

wan said...

datin..spa tu bile rasmi for public..nati i balik umah mentua i,nak singgahlah..u give me a special treatment ye datin....hehehe

Lily.Lulu said...

cantik surau tu
tempat baru kan
harap2 dikekalkan
:)

bOnda said...

Bukit Jawa ni katne?
kecur air liur tengOk lauk pauk hidangan kampung tu.. huhuhu..nak jugakkkkkk!!!! =p

DatinDiaries said...

wan; hurmm SPA saya tu dah rasmi dr tahun 2006 lagi...time tu penyanyi CAMELIA yg rasmikan..


lily: ah a...cantik kan...siap ada kolam bali tu kat depan..

BOnda: ats sikit Bukit Jawa..jalan nak pi pasir pteh la......memang sedap sgt lauk kampung mcm ni...habisla diet..

wan said...

salam datin...

ohh yeke dah rasmi...well i didnt knows the place..
klu boleh datin bg address or phone number

lg 2 minggu ni nak blk klate