April 2, 2009

TUGAS2 KU DAH BERMULA.......

so dah mula bz la...bagi persiapan majlis hari lahir anak2 perempuan aku nanti......kerja pertama aku nak kena buat sebanyak 59 hamper......so kita layan gambar2 di bawah ni ye.......Zasssssssssss.....

baru nak mula...muka dah penat.......memang penatla....angkat barang2 lagi....susun semuanya...barula bleh nak buat.......so nak buat benda mcm ni baik buat kat dapur je senang........takdela panas sgt......yg lain2 tukang tgk je......hehhehee

Aduiiii...nak kena siapkan semuanya ni..........betapa penatnya......nak siapkan semua ni.....




anak buah aku 2 org ni lah yg dok menolong aku dr pagi sampai ke malam.......hehhehe thanxs ye......kalau buat sorang2 memang pengsan la aku.....

selain dr makanan....mainan pun ada jugak....budak2 mesti happy......dapat benda2 mcm ni....


ni utk anak2 yatim.......cantik tak.....ok lah kan......dah kira pandaila aku buat ni.......kan....hamper ni pun cute je.........

khusyuk betul aku ni..........sakit habis lengan..tangan aku ni......huhuhuhu....takpe....janji anak2 aku happy....dan aku puas........

Adik mana gigi ni.....dia bagitau aku...doktor cakap...gigi dia ada ulat kecik...sebab tu kena tampal gigi.....huhuhuhu...pandaila idea dr tu.....zaman aku dulu...direct je cakap....dan tampal terus..takde bab pujuk memujuk ni...hhehheeee

alahai....eiii...geramnya mummy.......ni lah bantal peluk mummy...hehhehheheee.....bucuk ketiak weh....hehhehee








mcm2 betul gelagat Dik Ya ni.......

alahai Dik Ya.............kita org ni sampai buat keje kat dapur dah ni......luas ckit......bolehla nak ala2 berkubea gitu...hehhee



tunggu giliran nak kena bungkus je ni...hehhehehhee....



sampai ke malam aku buat...tak siap2.......sampai yg last2 skali sampai lari chasis bungkusannya...hehhehehhe

ha yg ni plak tukang check la...sama ada betul ke tak aku buat...kalau ada yg tak betul...dia bagi balik kat aku la....hehhehheee

penuh kat dalam bilik aku ni........tak patut betul la dia org letak dalam bilik aku ni.....huhuhu mcm mana la aku nak bukak almari..huhuhu...so aku suruhla dia org alih balik letak kat luar je.....huhuhuhu


88 bungkusan dah siap di bungkus........balance nya nanti lepas2 ni lah ye Dik Ya.....Mummy penatla...huhuhuhu

aku beli kosong dan simple mcm ni lah.....kalau nak cantik...buatlah ubahsuai sendiri...hehehhehe...seperti kat bawah ni ha.....amacam ok tak.......ni pun tak cukup lagi...aku suruh HB aku beli tambah 30 topi lagi ni ha......

cute betul.........setiap org kanak2 di mestikan memakainya.........barulah nampak seragam.....hehhee

cantik kan............nampak kelainan kat topi ni.........nampak lagi menarik....












Hehehhehehe....sampai je kat KB terus pengsan......anak2 pun tak berani nak kacau......aku nak tido .....dapat lelapkan mata 1/2 jam pun dah kira ok la......

keesokkan harinya mcm biasalah jugak tugas aku....hantar anak2 sekolah...dan ambik anak2 plak....pastu..balik rumah rest dulu dalam 1/2 jam plak...maka bermula lah tugas2 aku sehinggalah sampai pada majlis anak2 aku ni nanti.....

tugas pertama yg nak kena aku buat kat rumah ni ialah balut atau buat hamper.....majlis nanti insya'allah aku jemput anak2 yatim seramai 44 org...dan aku sediakan hamper utk setiap seorang....dan juga aku buatkan hamper sebanyak 15 hamper utk di berikan kepada org2 tua....tu kat kawasan lain la.....cuma anak2 yatim dan kanak2 istimewa je yg aku jemput ke rumah bagi memeriahkan majlis sambutan hari lahir anak2 perempuan aku ni....

penat...fuh..memang memenatkan...nampak je senang nak buat2 hamper ni..tapi penat juga......adalah dalam 5...6 jam jugak nak kena siapkan 59 hamper...dan 88 bungkus goodies utk buat bierhday kat sekolah Dik Ya plak nanti ..iaitu pada 14hb 4 nanti.....tu pun tak cukup...kat sekolah dia ada 150 org..so nak kena tambah lagi....tu aku akan buat lepas settle majlis ni lah kot...penat la aku nak buat ........tu pun nasib baik 2 org anak buah aku yg tolong buat...kalau aku sorang2 je yg buat semua ni...........huhuhuhuhu pengsan plak la aku nampaknya..hehhehe..



ok kita layan je gambar.......

6 Comments:

Shifu67 said...

nak bekwoh.... baso dio laaaa... tu baru buat birthday... esok2 nak sambut nantu tak tahu la lagu mano...

dlm banyak2 gambar tu aku perasan kat dapur tu ada beskal tak begerak tu... nampak sgt tuan dia dah lama tak charo.... hehehe

DatinDiaries said...

Shifu : bukan beskel jo dok gerok..treakmil pong dok gerok......hahahhahha....

Shifu67 said...

kalu agok2 duk buat semak rumah je... baik ko hadiah kat sapa2 yg memerlukan.... macam aku ke... hehehe

DatinDiaries said...

Shifu : hhehhehehhee........ni nak tanya mcm mana nak ke tak......"tooot"...jadu ke bawah meja esok..

risau la....sekarang ni hujan.......aduiiii

lily lotus said...

wah wahh...dah rasa bahang kemeriahan ni ;)

DatinDiaries said...

Lily..: huhuhu penat...penat..nak rest kejap..pastu ada keje lagi ni.huhuhu