March 31, 2009

MASAK TIME.....

inilah bahan2 utk di masak bagi makan tgh hari kami........simple.........je.....yg penting sodap.....hhehhehheee

mengeluarkan bau yg harum ni..........hurmmmmmmm......

humrmmmmm sedapnya........

Daging Goreng Masak Pedas pun dah siap jugak...nampak cam sedap je kan.....tapi memang sedap........muahahhahahhaa


Taddaaaaa.....Ayam Rose dah siap...........











Hehehhehhee....dah lama rasanya aku tak masak utk HB aku ni.....yelah asyik bz je.....tapi kali ni aku memang agak rajinla.....hurmmmmmmm......asyik nak masak je ni.......so lunch kami hari tu adalah Ayam Rose dgn Daging Goreng Masak Pedas.......kira oklah tu...utk kami bertiga makan kan.....hehhehhehee.....bertiga tu adalah ADIK aku jugak...jgn pikir tang lain...insya'allah mudah2han adala rezeki ni nanti........teringin sangat nak anak lelaki....HB aku pun teringin nak suruh aku beranak anak lelaki la plak....katanya adala teman nak pakai Levis sama2...huhuhuhu...

so kita layan jelah ye...apa yg aku masak......oh ye......Ayam Rose ni adalah salah satu masakan atau makanan yg paling aku suka jugaklah......resepi ni adalah resipi turun temurun kerabat kelantan...iaitu kerabat pada zaman Almarhum Sultan Ibrahim......aku belajar buat ni dgn Bonda iaitu mak kawan aku la......hurmmmmmm.......memang sedap la lauk ni....simple sgt.........tapi sedap.......HB aku puji tau.....banyak jugak dia makan nampaknya,,......mesti sedapkan Sayang......

3 Comments:

Shifu67 said...

aku tetap utamakan masakan mem besar walaupun sekadar singgang ayo... hehehe

Shifu67 said...

ko tengah diet kannn... muuhehehehe

DatinDiaries said...

Shifu : hehhehhehhehee....diet...ekssss.......jap nak pikir..hehhee