March 31, 2009

BUNGA.....OH BUNGA.....

mula2 sampai aku dah pening tgk orkid2 ni.....memang cantik2 lah...mcm2 colour ada......nanti bila ke KL......aku nak pi beli lagi lah......letak kat rumah KL.....tapi rajin ke HB aku ni nak menjaganya....huhuhuhuhuhu......

aku pun sampai dah naik pening...tak tahu nak pilih yg mana satu......semuanya cantik2 ni...........

cantik2 kan orkid kat Sungai Buloh ni......harganya pun kira oklah........murah dan boleh tawar menawar lagi tu.....



Muahhhhhh......sayang kat u la.........

ni hanya utk satu kedai je.....nak pi kedai lain plak....hehhehhee...memang cantik2 orkid kat sana....dan murah2 tau...









Selepas kami makan tgh hari kat rumah tu........kami terus je keluar dan pegi ke Sungai Buloh......biasala kalau pegi sana semestinya nak beli bunga kan.....aku memang suka beli bunga kat sana.......dahlah banyak pilihan......cantik dan yg penting MURAH....hehhehheh....dr beli kat kedai bunga.....yg ada satu kedai tu....ntah apa2 punya kedai......jual bunga la konon....tapi bunga pun layu di hujung mekar mcm tuan nya jugak...hehhehhehee.......


kat Sungai Buloh ni takdela jauh sangat....sambil jalan2 jugak....lagipun aku dgn HB betul2 free siang hari tu......so kami bershoppingla bunga kat sana.....yg menjadi pilihan aku sudah tentulah Orkid ...memang cantik2 kat sana...banyak pilihan plak tu......dan daun2 yg lebar2....ntah apa namanya aku pun tak tahula.....memang murah giler kat sana....kalau nak beli pokok yg hanya daun2 je ...tapi bukan jenis bunga2 tu belila kat sana...memang murah2 tau......dahla nampak hijau dan subur je..harganya pun murah........

hampir 1 jam jugaklah aku kat sana....dah lama aku tak beli bunga2 ni..bila pegi kat sana...memang dah berubah sangat2...dulu banyak yg jual bunga kat sana....sekarang ni dah kurang ckit....cuma nak kena masuk ke dalam ckit lah..baru boleh buat pilihan......bermacam2 jenis bunga yg ada kat sana......

2 Comments:

cik wanie said...

la akak blh geng ngn mama,
mama pun minat giler ngn orkid,
kat sini mama & papa dah siapkan rumah orkid tuk diorg nie tau,
hik hik hik..

nanti akak dtg kedah,
blh ar tgk,
hik hik hik

DatinDiaries said...

Wanie : hehhheh ye ke....kirim salam kat mama ye..lama tak jumpa...nanti sis ke kedah....sis helo wanie ye..