March 30, 2009

KEPERLUAN BARANG2 DAPUR....

Jemput datang ye semua kawan2 bloggers aku ni........dan buat Bondarock a.k.a deila.....dtg tau....hehhehe...

sebanyak 44 bakul kecil ni......kira jgn tak kira....kan tak cukup.....last2 minit nak kena keluar pi cari plak....leceh plak.......ni nak buat hamper...utk anak2 yatim pada majlis tu nanti.......

kad jemputan pun aku belum tulis lagi ni......hehhehhehhee........nanti malam ni lah......esok balik KB terus boleh bagi je....senang...

baru saje sampai.......yg mula2 aku beli adalah ni ha.....BARBIE la.....hadiah utk anak2 aku nanti.....tak tahu nak beli apa.....hhehehhhee.....kekeringan idea.....

memang bestlah beli udang kat TESCO ni......murah harganya kalau nak di bandingkan beli kat pasar tu.....lagipun kita bleh pilih sendiri......tu yg puas hati tu......


bukan main seronok lagi Dik Ya ni.......balik sekolah terus pi shopping......hurmmmmmmm......tapi aku suruh dia org main kat bawah jelah....kalau dia org ikut aku skali..maunya dalam troley tu banyak benda yg takde dalam list lah nampaknya......

baru je sampai rumah..bab2 menyusun ni memang aku yg buat....aku tak benarkan maid aku yg buat.....yelah kan susun tak teratur plak...susah......baik aku buat sendiri...baru nampak kemas dan tersusun.......dia boleh uruskan anak2.....aku boleh kemaskan apa2 yg patut......tolong menolongla...bukan serahkan tugas kat dia....kesian jugak kan...dia pun manusia jugak......kenala tolong sikit...walau tak banyak pun..hehhehee

dah siap susun....sebulan sekali je aku beli semua2 ni.......hujung bulan maid aku buat list la ...apa barang yg nak kena aku beli.........kdg2 tu.....mcm dah bukak kedai runcit......yelah...senang beli je....nak pakai bila2 pun....dah ada....tak payah nak pening2..nak kena pegi kedai setiap hari....tapi tu kena tunggu time kocek tebal la....kalau tak lebih jugak sebulannya......hehhehhehhe

barang2 utk makanan di letakkan kat dalam rumah la.....hanya barang2 selain makanan je aku simpan kat luar......senang kalau ada pencuri nak ngambiknya....huhuhuhuhu..setakat ni alhamdulillah ..kami di lindungi oleh yg maha kuasa.....

aku memang suka beli udang kat TESCO ni.....dahla harganya lebih murah kalau nak di bandingkan kat pasar........besar2 la plak tu......udang2 ni.....









Aduiii....dah lama rasanya aku tak hapdate nih........memang bertimbun2 lah hendaknya story mory yg aku nak kongsi bersama ni.......nak kata bz tu memanglah ada jugak....tapi lebih menjurus kearah penyakit 'M' lah......hehhehhehee...

minggu lepas .....sebelum aku ke KL tu..memanglah banyak benda yg nak kena aku buat dan uruskan....setelah selesaikan bab2 rumahtangga kat KB ni.......yelah nak kena settle semua kerjala maksud aku tu.......nak kena buat senarai itu dan ini.....ni pun org2 kampung aku belum jemput lagi ni......nanti bila aku balik KB esok lah...barulah aku boleh nak uruskan yg bahagian saki baki kerja yg aku belum selesaikan lagi.....

2 Comments:

Unknown said...

ko pegi kl memang banyak keje nak kena buat... maklumlah, stok jamu banyakk

DatinDiaries said...

Shifu : hehhehee...jadi ke nak beli jamu pada 4hb ni.....memang banyak sgt KERJA nak kena buat..lalallala