March 6, 2009

BORINGNYA.....









Hari cuti....dan mcm biasa jugaklah aku dok kat rumah jelah..nak keluar malas.....bila dah dok kat rumah ni...memang kdg2 tu memenatkan aku la....melayan perangai anak2 ni yg kgd2 ntah apa2....bergaduh je kerjanya....ntahla..memang dah perangai budak2 mcm nilah..kena banyak bersabar.....kalau ikutkan hati yg tak sabar ni memang tiap2 hari la 'kena' kat aku ni gamaknya.....ni baru 3 org anak...dah mcm2 perangai..kalau anak 10 org tak tahu la aku..boleh naik mentol kepala aku ni.....

huhuhuhhuu...kalau kerja...aku tak nak kerja...tapi kalau tak kerja..dok kat rumah je..boleh jadi biol kepala aku ni...dok pikir hal anak2 yg mcm2 hal ni......aku pun pelik jugak..kenapala dia org ni suka sangat bergaduh.....tak faham betul aku.....aku tak pernah membezakan anak2....kalau apa brg yg aku beli semuanya sama...tak pernah beli utk seorang....tapi tak puas hati jugak...huh...pening kepala aku.....

tambah2 aku dah nak jadi surirumah sepenuh masa selepas ni....tak nak pikir lagi bab2 nak kerja ke...nak rilex dulu..pastu baru la aku nak pikir ....apa yg aku nak buat seterusnya nanti.....buat masa sekarang ni aku nak menghabiskan masa kat rumah......jaga anak2 yg mcm2 karenah ni...jaga HB.....dan jaga semuanya lah.....pasal business lepas2 ni baru nak pikir...sekarang nak rilex dulu....

lagipun dalam tahun ni memang benda yg nak kena aku lakukan...mcm2 aktiviti keluarga yg aku nak buat...di antaranya dan yg utamanya....niat aku utk menghantar mak aku ke tanah suci tahun ni akhirnya termakbul jua akhirnya...cuma nak kena ikut turn la kan...tgklah mungkin sari dua ni ke aku nak ke Tabung Haji..bincang apa2 yg patut......nak buat birthday anak2 aku dan secara tak langsung juga aku menjemput anak2 istimewa dan anak2 yatim bagi meraikan majlis hari jadi nanti...biar mereka juga gembira seperti anak2 aku.....insya'allah kalau ada rezeki lebih...kepada anak2 yg kurang bernasib baik tak akan di lupakan.....

dan dalam tahun ni jugak..mcm2 aktiviti dr kelab PROPERD..dimana kelab ini juga yg menemukan jodoh aku bersama HB aku yg terchenta ni..hehhehee..terima kasih ye PROPERD....dan mcm2 lagilah...kalau aku nak senarai kan satu persatu ..memang jenuhla u all semua nak baca kan....takpe .....setiap hari aku tetap setia menulis diaries....dan diaries ini juga di kongsi bersama teman2 ku yg lain yg sudi berkongsi dgn aku.....

8 Comments:

vy said...

datin daring!!

hahahaahahha
daring abess!!

GAMBO kopitiam mana weh ??

DatinDiaries said...

Vy : huhuhuhu.....

sekali sekala....

GAMBO kopitiam yg mana...yg malam tu ke....dah ada la...kat N3 yg bawah tu.....dah post dah..hehhehe.

Shifu67 said...

kena bagi aktiviti kat anak2 ni... tapi jgn la hantar gi kelas tuesyen je... kesian bebudak kena mengadap buku je, tak sempat nak nikmati zaman kanak2. Bagi diorang aktiviti yg lain... belajar renang ke... buat kek ke... dak pun hantar training olahraga kat kawe... hehehe

DatinDiaries said...

Shifu : tu la pasal memang tak nak hantar lagi tuesyen tu....yelah baru darjah 1 kan...kan push sgt...nanti naik tension plak dia org....dah la malam2 kena baca bulu dulu sebelum nak tido..hehehhehe...

dok pikir jugak..nak bagi aktiviti apa kat dia org ni....ingat nak hantar menari tarian ballet tu......ok ke..ha..

Shifu67 said...

oooo nak hantar kelas ballet... emmm... ok gak tu.... tapi kan... kalau tengok gambar tu.... errr... tak takut retak lantai keee?..... heheh.... lariiiiiii!

DatinDiaries said...

Shifu : hahahhahahahahaha......tangkap dia.....haaa.dah dapat dah..meh sini nak sumbat dlm bola baling ni..huh

Shifu67 said...

haaa... baik hantar training bowling... leh ganti shalin zulkifli... dah ada iras2 tu

pstttt.... jgn ko hantar gi masuk raja lawak dah lee.... malam ni pertama kali tengok raja lawak.... emmm hampeh betull!

DatinDiaries said...

Shifu :..hahahhahhaha..banyak la songeh shi fu...nak masuk raja lawak plak..huh...

apa kata kalau Shifu yg masuk..saya akan jd org 1 pengundi setia..huhuhu