February 18, 2009

PENAT OH PENAT......

eiii..geram betul aku kat anak2 ikan ni..........kecik2 je semuanya....hurmmmmm....'anak ikan'...hurmmmm..jgnlah korang salah pikir plak...huhuhuhuhu

anak2 ikan yg nak di lepaskan dalam kolam.........tu pun dah banyak yg 'mati'...kesian........geram plak aku....tapi kan semalam aku mimpi la.....aku tgk seekor ular sawa yg besar...lebih besar dr batang pokok kelapa.......tak silap aku badan ular tu kalau digabungkan adala dalam 3 batang pokok kelapa kot...memang besar sangat2....dahla panjang....yg peliknya aku tak takut plak kat ular tu.....siap masuk dekat lagi......dan aku panggil org ramai tgk ular tu...bila org ramai dtg ular tu dah takde......bila org takde....ular tu muncul balik.......aku panggil lagi org2 kampung...pastu ular tu bertukar jadi manusia.....pelik betul...apa maksud mimpi aku tu ye...........hurmmmmmm..ada sape2 yg pandai tafsir mimpi tak......nak jugak tahu...apa maksudnya....

ha Dik Ya kerja dia mcm biasala.......suka ambik benda2 kakaknya...tu yg riuh rendah kat rumah ni.......yelah mau tak mengamuk kakak2nya.......yg adik ni plak dia tak kirala..kalau dia nak........dia nak jugak.......tu beg kakak dia la tu....ni baru lepas mengamuk........hurmmmmmm

apa2 pun 'homework' kena siapkan ...sebelum nak main2 kat bawah tu......nak tidur ke......sampai rumah ...mandi..makan dan buat 'homework'........lepas tu barula aktiviti bebas.....hehhehheee

Dik Ya pun dah mcm2 lagu yg di nyanyikan.....nampak sangat muka bosannya tu....tapi dialah peneman aku di kala kesunyiaan....dan penghibur aku........

1 jam lebih jugakla aku dan Dik Ya tunggu kakak kembarnya ni...lupa plak aku...hari ni dia org ada latihan Gimrama kat sekolah......sampai aku boleh terlelap dalam kereta.......ngantok sangat2...












Hurmmmmm tugas harian aku dah bermula....cuma sebelah pagi je ..anak kembar aku..org lain yg hantar..kebetulan kawan satu kelas kakak ni mak dia yg hantar...so aku tumpangkan lah anak aku skali.....tumpang tu tumpangla jugak....yg pasti kita kena la hargainya..takkanla nak mintak tolong saje2 kot...kena la faham jugak..sekarang ni semuanya mahal..walaupun minyak je cakap turun..tapi benda lain semuanya naik......so takde yg ketara sangat pun....

aku bagila utk utk minyak tu setiap hujung bulan..apa pun memang ringanla sikit aku...takdela terkejar2 sangat.....lepas hantar anak kembar..nak kena hantar yg bongsu ke Smart Reader plak...so sekarang tugas aku hanya hantar Dik Ya sekolah...cuma bila dia org balik tu....aku la yg pegi ambik..kecualilah kalau aku Out Station .....wah ada Out Station jugak ke aku ni.....cam bz bebenor je...

tu yang nak kena pindah ke KL ni...asyik berulang je kerjanya..memang kami ni tua atas jalan la nampaknya....

balik je kat rumah KB ni..adik lelaki aku hantar anak ikan sepat dan puyu.......'ikan darat'......katanya ore kelate....hehhehee.....mak aku yg nak sangat bela anak2 ikan ni......yelah kolam dah besar..tapi takde ikan..mana best....yelah aku pun memang takde masa nak hias2 rumah atau jaga kawasan rumah sekarang ni....asyik bz je memanjang.....lepas2 ni memang suri rumah sepenuh masa la aku ni.....mcm2 benda yg aku boleh buat kat rumah ni.....dan aku nak mulakan hobi aku yg dah lama aku tinggal tu.....iaitu beli pokok2 bunga dgn banyak2....dan tanam kat rumah......orkid memang tak akan di lupakan...selain tu aku suka pada pokok2 yg berdaun besar2 ni...nampakla redup dan sejuk je mata memandangnya....

tanah yg kat depan rumah aku ni..tak tahula bila nak di usahakan..ingat nak buat rumah sewa ke..bagi org sewa....buat kebun ke......wah banyak betul dalam kepala ni..tapi aku rasa satu apa pun tak menjadi...hehehhehhehee..nak harapkan aku usahakan .....lambat boleh makan la.....senang2 upah je org buat.......nanti ada masa sikitla...sekarang ni aku memang betul2 bz...dan ada perkara PENTING yg perlu aku bereskan dulu...lepas ni aku BEBAS nak buat apa saje.......kemana saje aku nak pegi takde org nak halang.......BETUL KE TAKDE ORG NAK HALANG.....cam suspen je bunyinya ni........hehhehhehehe...TUNGGGGGUUUUUUU.....

2 Comments:

ani_hasrul said...

tuuuunnnngggggguuuuuuuu...............

DatinDiaries said...

hehehehhehe.....