February 18, 2009

berhenti singgah beli durian dulu....inilah tempat yg biasa aku beli..jikalau musim durian

pilih 2 tu bukannya aku reti tgk pun.....eksyen je tu......buat2 cam dah terror........padahal satu apa pun tak tahu.....huhuhuhuhu

pilih jgn tak pilih.....harapnya yg aku pilih ni semuanya ok.........

ni durian kampung.......1 kilo RM6.OO.......aku beli 10 kilo je...semua skali RM60.00...durian kat sini memang sedap tau.......kat tepi jalan je...kat Bentong.....

makan durian.....hurmmmmmm bestnya........2 bijik durian sekali makan..tapi bukan aku sorang la...kami siap makan nasi berulamkan budu dan petai lagi.....hhehehhehhehehe........durian ni aku beli masa kat bentong tadi...

wah bestnya mandi air bukit ni.....sejuk..........bestnya.....tak adil mcm ni....aku nak jugak mandi....huhuhuhu...airnya takdela dalam sangat pun..paras2 paha je.....tapi memang sejuk sangat2...


fuuuuuu...bestnya daging tu.......

sebelum nak balik rumah tu...kami singgah makan kat Chim Chum jap...yelah balik penat2 takkan la nak masak plak kot.....











Bila dah bersama anak2 ni memangla tak bleh nak bawak laju2...tapi kadang2 tu ada jugak la terlajaknya......dan bunyi-bunyian dr mak aku tu adala sikit2.....hhehehhe....

yela bawak slow sangat kan mengantok plak.....bawak laju bahaya plak....so bawak tgh2 jelah.....hhehehe....dalam perjalanan tu aku singgahla kejap kat Sungai Yu....sebelum nak sampai Merapoh tu......apa lagi anak2 aku terus je bukak baju dan nak mandi terus...kebetulan aku sampai org takde...so bebasla nak buat apa saje kan...aku ingat nak jugak mandi kat situ.....baru je nak mandi..ramai plak yg dtg......so tak jadilah.....yg bestnya anak2 dan lisa jela yg mandi....

airnya sejuk.......cuma sayang seribu kali sayang...kenapala tak dijaganya betul2 tempat mcm tu.....yg penting JAGALA KEBERSIHAN.......ni sampah merata2...memang dasar pengotor betul la manusia2 tu....buang sampah merata2....alam semulajadi mcm nilah perlu dijaga betul2....kita juga yg nak mandi.........pilih punya pilih...aku dok tepi sungai je.....yg kat tepi2 lain tu semuanya ada kotor ckit..lalat banyak..yelah dah sampah banyak.......

tindakan perlu diambil bagi menjaga kebersihan tempat istirehat mcm tu...sayanglah kalau tak dijaga dgn betul......kalau dah kat tempat mcm tu pun masih ada sifat pengotor...maknanya kat rumah tu tak tahula mcm mana........

7 Comments:

ani_hasrul said...

bestnyer mandi sungai.....

Dato' S said...

Rugi arr tak dpt join mkn durian, mandi sungai dan Chim Chum tuh... huh...

DatinDiaries said...

memang best makan durian tepi sungai....sejuk plak tu...

ani_hasrul said...

huhuhuhuhuhuhu..........

lily lotus said...

dah lama tak dgr org citer pasal durian kat blog..hehe

cik wanie said...

ala akk,
bestnyer mkn durian,
hurm,
tapi wanie x blh makan lah,
sbb asma,
nanti x pasal2 masuk wad plak,
huk huk huk..

nak mandi sungai lah,
adoilah...
rinduuuu

DatinDiaries said...

memang best kalau dapat makan durian ni..tambah2 plak makan tepi sungai...fuh.....best sangat2.....

ni pun rindu gak la nak mandi sungai...