February 23, 2009

NASI ULAM BUDU - PASIR MAS


memang bestkan lauk2 kali ni.....masakan kampung gitu...ada gulai lemak...ulam.....budu....ikan bakar....daging bakar........dan ayam kampung pun ada......

takpe...u makan dulu....jap lagi i makan la plak....gerenti i akan mkn punya...

waaahhhh....daging bakarnya memang best.........siap ada budu dan ikan bakar lagi.........memang confirm takde dietnya ye ...tuan2 dan puan2...hhehehhehhehe

hahhhahahha...confirm kali ni........sah kalah malik nor dan enot...kami berdua makan....kebetulan tgh hari memang kelaparan terserlah sgt2......ni makan ala kira2 tak nampak org lalu kat sebelah ni nie......


amboi...amboi......amboi.......makan banyak nampak...


.hummmmmmmm......hari ni memang dr pagi sampai ke ptglah aku kat SPA.......bila HB balik ni...memang tenang dan hilangla penat aku.....bolehla HB pegi ambik anak2 kat sekolah..manakala aku kat SPA Q.....banyak benda yg nak kena aku bereskan sebelum hujung bulan ni......kalau takde aral apa2 la....SPA Q akan aku serahkan kepada org lain untuk uruskan...manakala aku akan perhatian sepenuh masa kat HB dan jugak anak2......hari ni jugak dapatla aku suruh staff2 massage seluruh badan aku yg lenguh2 ni......fuh lega rasanya....bunyi mcm tulang patah pun ada juga...dan mcm2 bunyilah...cuma nasib baiklah SUSUK aku tak terkeluar ....hehhehhehhhee...

memang dalam kepala ni dah ada perancangan lain...dan nak buat business lain nanti......tapi tak bleh cakap lagi...akan di bagitau kemudian..........SURPRISE.........

yelah kalau ada rezeki lebih...insya'allah kalau sampai serunya ...kami berdua nak menunaikan UMRAH........tapi dalam fikiran aku apa2 pun aku nak hantar MEK ( mak ) ke Tanah Suci dulu..kemudian barula kami menyusul......tgk pada keadaan dululah mcm mana.......tapi aku rasa lebih baik dan teramat baik la kan...aku hantar mak dulu.....kalau ada rezeki lebih kami plak yg pegi ke tanah suci.....Aminnn......semoga niat kami akan tercapai satu hari nanti....

dan aku juga mengharapkan keluarga aku akan gembira dgn keputusan ini..yelah keluarga mana yg tak nak tgk anak2nya BAHAGIA kan......mana ada keluarga kat dunia ni nak hancurkan kehidupan anak....adik....abg atau kakaknya sendiri kan.....mesti semuanya akan berdoa agar di murahkan rezeki...dipanjangkan usia...sihat tubuh badan dan segalanyalah......dan SYUKUR kerana family aku tergolong dalam kategori di atas.....alhamdulillah syukur......sama jugak dgn HB aku.....aku bersyukur kerana di pertemukan dgn nya...kami TERLALU banyak persamaannya......

huhuhuhu tajuk kat atas NASI ULAM BUDU.....tapi ni dah jauh terpesong nih...takpe....aku hanya catit atau tulis apa yg ada dalam hati aku sekarang ni......yg mana tak suka....tak payah baca.....tapi yg peliknya....lagi tak suka....lagi sakit hati....tapi nak jugak baca....tu yg herannya tu....takpelah .....tak kisah pun...lagipun ini kisah perjalanan hidup aku seharian bersama insan2 tersayang.....nak jugak di kongsi bersama kan.....

7 Comments:

s0l0 m0l0 + sinGle minGle + s0rG s0rG said...

lap0!
lap0!
lap0!

Dato' S said...

Balik ni... makan MEGI loo utk dinner... huhuhu...

p/s: Bini jauh, cenggini lah.. ahakss!

s0l0 m0l0 + sinGle minGle + s0rG s0rG said...

smla kite dat0...
nie p0n planning nk mam maggi h0t cup t0myam flav0ur...
teRliuRla plak...

DatinDiaries said...

hhahahhahhaha......

kesian...kesian....

nani i pegi masak ok......dan panggil semuanya mai makan kat rumah..

cik wanie said...

akk,
sedapnya ada budu,
uwwwwwwwaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhh,
i love budu,
wpun wanie bukannya org pantai timur,
hehehehehehe:)

DatinDiaries said...

budu memangla sedap....
jgn nak hina kat budu tau....last2 skali jumpa dgn org kelantan gak.......hehhehhehe

nak org kelantan..kena blajar makan budu lah..hhehee

Anonymous said...

Sampai sekarang sy muskil,org kelate kalo masak,mcm main2 jer..tp enak giler..!!!
tingat mak angkat sy masak singgang..selamber je cmpak2..tp aduhhh...telior giler...