February 19, 2009

MEMORI APRIL......













Hurmmmmmm APRIL bakal tiba 2 bulan lagi....begitu cepat masa berlalu..lagi 2 bulan genapla setahun kami mengenali di antara satu sama lain....mcm2 dugaan yg aku lalui.....dan begitu juga dia...tapi alhamdulillah setiap atau segala dugaan kami laluinya dgn tenang.....

walaupun pada mulanya agak kucar kacir.....tapi alhamdulillah bagi aku ....kebenaran akan tiba jua... kebenaran juga pasti akan menjadi milik aku...cuma kesabaran itu amat penting....kalau kita hendakkan sesuatu atau berbuat sesuatu..mestilah bersungguh2...jujur...jgn salah guna...contohnya gunakan bomoh ke atau ambik benda2 yg tak betul...secara peribadi aku katakan semua tu adalah 'BERDOSA BESAR'...kenapa kita perlu nak bomohkan org yg kita sayang...nak ke org yg kita sayang tu jadi bodoh..ikut je....tak nak kan....so biarlah ianya dtg sendiri perasaan cinta dan sayang...dan nasihat aku.....apa saje FITNAH org ...kita kena sabar...dan terus sabar.........ok

barulah ianya akan kekal selamanya...kalau nak gunakan khidmat bomoh ni...tak kemana...dahla dapat dosa...hubungan pun tak kekal..habiskan duit lagi....jgn percayakan bomoh...syirik....ni kita org melayu ni....apa yg bomoh cakap...mengiyakan semuanya....sampaikan JIN masuk dalam badan dan cakap itu ini....pun org yg waras boleh percaya bulat2....mcm mana tu....kalau diri kita dah dekat dgn ALLAH..buat ibadat tungging tunggak ....katanya ore kelate...tapi pemikiran kotor buat apa....asyik pikir org songsang je....tapi itu hak masing2...aku pun tak bleh nak salahkan sesiapa...kita sebagai manusia ni..takde hak nak hukum org....yg lebih tahu adalah ALLAH...

setiap manusia memang tak boleh lari membuat kesilapan.....dan kita sebagai manusia juga harus dan wajib memaafkan org lain..org nak cakap apa kat kita....bagi aku senang je.....kita buat bodoh je...dan lantaklah org nak cakap apa pun...lambat laun kemenangan pasti akan berpihak kepada org yg bersabar...

seperti yg aku katakan....sudah hampir 1 tahun kami mengenali...mcm2 dugaan yg terpaksa kami terima.....dan alhamdulillah semakin banyak dugaan....semakin sayang dan semakin rapat lagi kami...kerana dgn perkara2 mcm nilah..baru kita boleh tahu sejauhmana atau sekuat mana cinta dan sayang kita utk pasangan kita...

perkenalan aku bersama HB aku selama 4 bulan lebih...dan seterusnya kami mengambil keputusan utk berkhawin dalam waktu yg singkat.....aku sah menjadi isterinya pada 14 september 2008...iaitu tarikh yg di berikan oleh imam kampung aku.....katanya tarikh itu amat sesuai.....lagipun kami khawin dalam bulan puasa......walaupun bunyinya agak pelik..khawin bulan puasa.....tapi aku rasa bulan ramadhan itu adalah bulan yg mulia...dan mendirikan masjid di bulan yg mulia itu adalah teramat mulia......semoga hubungan kami akan terus berkekalan....selama2nya...segala dugaan dan rintangan akan kami lalui bersama dgn penuh sabar.........







*apa nak buat ye pada 19 april 2009 ni ye........u ada cadangan tak......hurmmmmm

14 Comments:

vimmiyasmin said...

Salam

saya suka sangat tgk semua gambar2 kahwin U.
mmg sweet sangat. Ikhlas.
Actually saya start baca dari DD1. DD1 tuh U punya jugak ke?

Semoga berbahagia ke akhir hayat!
Salam untuk semua.

Dato' S said...

HURMMM...19 April eikss...

Tarikh keramat tuh!... huhuhu

DatinDiaries said...

vimmiyasmin: hai yasmin...terima kasih kerana menjadi pembaca setia 'DD2' ye.....tak...DD1 bukan i.....

dato's: apa u nak buat pada tarikh tu nanti...hurmmm

Anonymous said...

sibuk nk kurus, tp mkn mengalahkan malek noor n enot.... cmno tu??????

ani_hasrul said...

amboi2 anonymous sedapnyer kata2 awk,,,,huhuhu,,,, lantak la farah ayu ape org n kata janji awk n family senantiasa happy dan sihat,,,,,,

Dato' S said...

Dalam dunia ni tak habis2 dgn org yg SAIKO dan DENGKI...

Biarkan mereka dgn labu2 nyer...

Thanks yer Ani kerana memberi Semangat dan sokongan..!

p/s: Kami takkan terpengaruh pd kutukan dari SAIKO2 di luar sana tu.. Kasih syg kami sentiasa BERTAMBAH dan tetap UTUH..

DatinDiaries said...

hehehehe...kesian........biarkan je...jgn di layan....waaaa...laparla plak...nak makan..nak makan..

ani_hasrul said...

huhuhuh.....jom pi makan.....

s0l0 m0l0 + sinGle minGle + s0rG s0rG said...

dat0 n datin..
abaikan jer ape yg 0rg nk kate....
d0rg tue dengki seben0rnyer...
dengki tgk 0rg laen bahagia...
ker dengki tgk dat0 tue ensem sgt???
ker dengki tgk datin nie c0mel sgt???
jeles la tue...
huhuhu...

DatinDiaries said...

huhuhuhuhu.....memang kita org buat derk je solo molo...huhuhu......tak perlu nak layan SAIKO ni.....lebih baik kita buat hal kita drpd dok pikir hal org..takde maknanya....biar dia dgn labu2nya...hubungan kami langsung tak terjejas..malah bertambah erat ada la...huhuhuhu

s0l0 m0l0 + sinGle minGle + s0rG s0rG said...

bet0l3 (tiru care upin + ipin ckp)
abaikan saj0...
yg penting kite happy + suka hati + gumbira...

;)

DatinDiaries said...

yayayayya....( tiru care doraemon ckp )...abaikan jo....yg penting saya bahagia......hhehehhe

Penganalisa Blog said...

anonymous,
your IP will be tracked.

DatinDiaries said...

huhuhuhu....

saya pun dah tahu siapa...hahhahahhahha......

biarkan je.....