February 15, 2009

FAMILY DAY - PART 2

HB aku juga memberi sepatah 2 kata dan 3 kata utk kami semua.....sebagai wakil dr PROPERD CLUB......

di beri taklimat terlebih dahulu dari pengusaha Deerland......dan tahniah deerland adalah hasil daripada usaha anak melayu yg berjaya.....

berbaju hijau itu adalah GANG drpd PROPERD TEMERLOH.....terima kasih dr kami di atas layanan yg sungguh memuaskan untuk kami.....

HB aku selaku Mantan Presiden PROPERD CLUB di temuramah oleh pihak RTM ...


betul2 jinak la rusa2 kat sini......teringinla nak bagi rusa tu makan...tapi takut kena gigit la...memang betul2 tak sabar la rusa ni..sampai tarik2 baju HB aku ....HB aku ni plak slow je bagi rusa tu makan....rusa tu plak tgh kelaparan......



rusa suka makan kentang goreng ke.....tapi aku takut la nak bagi rusa2 ni makan...takut kena gigit....hehhehhehhe.....kami dok tgh perhatikan cara2 utk memberi makan kepada rusa2 peliharaannya....

hehhehhhehe........baik2 ariel.....bulan 6 dah nak dekat....jgn masuk rapat 2dgn haiwan........tapi takpe monyet tu jinak je.......janji kena upah susu la......


nak cuba...tapi takut sgt kakak tu...bukannya burung tu gigit pun........tapi Dik Ya dan Adik memang langsung tak naklah....

pokok yg unik...di mana akarnya melilit di batang pokok........cantik betul dan sungguh indah ciptaannya....

cantik.......


hehehhehe...nampak sgt takut...tgh control.....tapi kira oklah kan...HB aku langsung tak bleh pegang.........hhehhhehe

memang aku betul2 takut dan geli.....tapi buat derk jelah..pegang pun kejap je...coz nak bergambar je....tu ha tangan aku tu keras semcm je......dah mcm buat kepala ular pun ada jugak tangan aku tu....hehhehhe

saat yg mengelikan aku....nak ke tak nak pegang ular tu........Dik Ya memang dah takut dah....adik aku plak memangla takut.....HB aku lagilah takut nak pegang ular tu.........hurmmmmmm......

kebetulan ketibaan kami hari itu...di sertai juga oleh RTM.....tuan punya deerland tgh di temuramah oleh pihak RTM....

anak beruang yg betul2 jinak..........berlegar2 selepas di beri minum susu.....

ha....dalam banyak2 haiwan kat situ......arnab nilah yg adik berani sikit nak masuk dekat...hehhehehe......

ini adalah haiwan yg kedua paling last kami tgk kat deerland.......walaupun tak banyak lagi haiwan peliharaan kat sana...tapi suasana atau keadaan kat sana memang best......haiwan kat sana memang semuanya jinak2.....bukan senang nak jinakkan haiwan ni......

Adik memang asyik takut je....dia memang dr awal2 lagi tak masuk dekat......dr mula sampai ......dan sampai la nak balik.....hurmmmmmm.....yg kakaknya tu plak ada jugak keberaniannya..

bila dah nak balik ..barula kakak ni ada berani ckit...mula2 sampai tu nak masuk dekat pun takut.....

mcm takut2 je HB aku tu......tapi kalau aku memang la sah aku tak masuk dekat...takutla....









Hurmmmmm memang seronoklah ...coz dah lama rasanya tak rasa konvoi mcm ni....bila ada aktiviti mcm ni selalu kan best.....anak2 pun happy....nanti aku terus pindah KL la mcm ni.....bulan depan atau tahun depan ke..hehhehhee...HB aku kalau boleh hari ni jugak nak aku dok kat KL...tapi banyak benda yg nak kena di bereskan dulu.....bila semuanya dah settle....barula aman ckit takdela nak kalut sgt.......

Destinasi pertama kami adalah kat Deerland.....hurmmmm...

sampai je kat sana HB aku buatla ucapan sepatah 2 kata....hehhehhe.......bagus jugak ye.....secara spontan....tak kisahla berterabur pun......wakakakkakkakaka....janji u sporting dan buat ucapan dgn selamba je.....idea spontan lebih bagus drpd menghafal skrip kat depan......

perjalanan aku dan kawan2 yg lain....alhamdulillah takde apa2 yg tak elok berlaku...cuma aku je sekejap buat hal.....hhehehhehhe.....kami memang bergerak dalam satu kumpulan...kalau ada salah sorang ada kecemasan yg lain akan memberikan kerjasama.....nasib baikla ada Masjid Sg Bolok.......dan nasib baik jugaklah HB aku yg menemankan aku.....kalau tak jgn harapla aku nak masuk sorang2...bukak je pagar...terbentang dgn luas KUBUR nun di atas sana......bukan takut...kita pun PASTI ke sana juga...tapi yelah tak takut segan je.....hehhhehehhahhahahhaa.....toilet plak bersebelahan dgn keranda dan pengusung mayat...wwAAaaaaaaaaaaaaaaaa....aku tak takut.....seperti yg aku cakapkan tadi la...segan je....tapi takpe HERO aku tetap disisi walau dalam keadaan mcm mana sekalipun...hehehhehee...tahan jelah ye sayang........

dan terima kasih di ucapkan kepada rakan2 semua yg sanggup menunggu 1/2 jam ye....hehehehhehehe.....bukan apa..yelah kena rehatkan badan tu kejap....sejukkan enjin kereta tu dulu......barula gerak ....huhuhuuhuhuhuuhu...

1 Comments:

ani_hasrul said...

eeeeee...........geli nyer tgk mak datin pegang ulor.......huhhhhhhhhuhuhuhuhu