November 6, 2008

TUGAS RASMI......

kamar beradu .......dok tgh pikir apa lagi yg patut aku tambah dan diubahsuai...tapi makesure nampak simple la......

kemas je nampak...tapi time aku adala......huhuhuhu....bila aku jejak je kaki..mak oi..huru hara di buatnya...aku jgk lah yg kena......huhuhu.....mcm nilah tugas aku.....tapi ada jgk pompuan yg suka keadaan rumah bersepah....betul tak sayanggggg............

ni lah tempat meja makan kami yg simple.....ni baru je lepas kemas rumah .....penat mcm nak terjelir je lidah aku ni.....dah la aku tgh demam skg...asyik demam je aku sekarang ni.....

ni kat tempat sinki plak..yg huru hara...berselerak....hehheehhe.......

tgk la betul2 berselerak kat dapur ni....tgh dok mencari bahan2 yg nak kena masak la ni......tapi bab bergambar ni tetap jgk mantain.....hehhehee

barang2 semua dah siap..tunggu nak masak je......

Ketam ni nak buat masak lemak........

Rebus sotong dan udang dulu.....ni nanti nak buat kerabu plak........memang kalau u all makan kerabu yg aku buat gerenti nak tambah lagi...ahaks.......

semuanya dah terhidang...tunggu suami aku dok mandi dan kami akan makan sama2.......

Masak Lemak Ketam Cili Padi........Kailam Ikan Masin......Lala Masak Thai....Telur Dadar dan Kerabu Sotong Ala Thai......emmmmmmm.......

inilah menu yg sempat aku siapkan hari ni utk suami dan adik aku skali....




Kalau aku dtg KL ni tanpa family dan Maid aku ni..memang mcm biasalah tugas rasmi aku kat KL ni......tapi aku hapy dan puas hati...coz aku yg buat sendiri...barula bersih..kemas..... dan masak adalah satu tugas yang pasti....tapi kali ni kat dapur tu dia pandai2 je tukar kepala gas..huhuhu aku ni dah la tak reti..biasanya bila dia balik kerja makanan dah terhidang....tapi kali ni tak siap satu apa pun..cuma barang2 je aku dah siap ..tunggu nak masak je..yelah tak reti nak bukak dapur.....coz dia tukar kepala gas..takut aku nak bukak..huhuhu..pandai sgt sape suruh tukar...so nak makan kena tunggu dia balik buka kan gas dulu lah...hehhehhehehhe..... keadaan rumah memang dah bersih...semua kerja aku dah siapkan cuma nak tunggu masak je....nak masak nak kena tunggu dia balik dulu.....takpe aku masak bukannya lama sangat pun.....janji dapat jgk suami aku balik kerja makan...dan makan plak yg panas2...emmmm best kan....ari ni rasa cam nak buat gulai telur la plak...suami aku mengidam.....

7 Comments:

Dato' S said...

Sori la darling!...

I biasa nya sebok manjang... tak sempat kemas umah. huhuhu...

Sayur kailan ikan masin tu I yg masak tau... ahakss!

Tapi GULAI KETAM tu mmg best! boleh puji laa... hehehe...

DatinDiaries said...

huhuhuhu....ye ke u yg masak....hhehe..yelah tu

Anonymous said...

bagi la resepi lala masak thai...nk gak cuber...bkk satu entry resepi thai yg u tau..bole?

Anonymous said...

sedap lauk u.pandai masak ya datin?
sapa perempuan yang suka rumah sepah tu?
takda ciri perempuan

-din-

Anonymous said...

sedap lauk u.pandai masak ya datin?
sapa perempuan yang suka rumah sepah tu?
takda ciri perempuan

-din-

cepotet said...

lawanya umah akak. kemas plak tu. ni umah KL ke kat KB kak?

DatinDiaries said...

Din...hai...tak tau plak pompuan mana..cuma suami saya je yg bagitau..sape2 saya tak tahu...nanti saya bukak laman baru utk buat resepi lala masak thai tu ye.....skg kat cameron tgh bercuti lagi..

cepotet...hi dik..lama sunyi sepi dr blog akak ni...ah a ni rumah kat kl..bila kita nak jumpa ye...