November 10, 2008

LALA MASAK THAI.....

LALA MASAK THAI.......


Bahan2nya adalah :-
* Lala
* serai
* halia
* tomato
* daun ketumbar ( pak ci )
* bawang putih
* cili padi
* sos tiram
* sos tomato
* cili giling

cara membuatnya:-
- panaskan minyak
- tumiskan bawang putih...cili giling....sos tiram....sos tomato...cili padi...halia.....serai.....
- masukkan lala dan tunggu dalam beberapa minit je....
- last skali masukkan daun ketumbar dan tomato..
- siap..angkat dan hidang......dan makan.......

tersangatla mudahkan......senang je......bukan susah pun nak buat....resepi saya atau masakan saya sememangnya simple2 je......yelah dah yg susah2 tu memang tak reti nak buat...wakakkakka..SELAMAT MENCUBA YE......DAN JGN LUPA BAGITAU SAYA HASILNYA....hehhehhee





Maaf ye coz lama sangat nak kena tunggu nak senaraikan resepi Lala Masak Thai ni....bukan apa..yelah betul2 tak berkesempatan nak menaip ni.....malam ni mood pun tgh baik.....cuma tgh rindu kat suami aku je...dia dah balik KL...tinggal la aku dgn anak2 kat rumah....takpe kita kan seminggu sekali pasti akan jumpa..kadang2 tu seminggu tu jgk kita bersama.....kan jumpa hari2 jemu plak suami aku tgk aku je .....huhuhuhu......sory tersasar jap dr topic..... ni bila dah dapat resepi ni jgn plak tak masak.....suruh je isteri...suami....bf...gf....yg masakkan ye...jgn tau makan je...huhuhuhu kenala masak sendiri...mcm aku plak semuanya ni bidang terjun je ni....nak buat mcm mana bila suami nak makan...nak tak nak kena la masak.....cuma sedap dgn tak je...huhuhuhu resepinya sememangnya tersangat2 lah mudah dan senang sangat nak masaknya.....

8 Comments:

Dato' S said...

Baru sampai dari KB ni.. 5.45 am..
Terus buka BLOG U bby darling. huhuhu

Rindu nyer... ahakss!

Anonymous said...

TQ resepi...weekend bru leh try...heheheh..

Anonymous said...

bole la buat N3 resepi lak lepas ni...yg best2 tau..i mmg suke makan n masak...
ketembaman pn ade ler lebih kurang...hakhakhakk..
yani

DatinDiaries said...

hehhee....boleh aje...tapi saya pun bukan tau sangat pun...yg simple2 tu boleh la...SELAMAT MENCUBA ya....

Dato' S said...

Resipi MEGGI KAMBING tak der ker?
huhuhu....

DatinDiaries said...

hehehe.....kalau MEGGI KAMBING...dato's yg kena buat..huhuhu..

lily lotus said...

lala..alalala sedapnya!

DatinDiaries said...

SELAMAT MENCUBA ye.....resepi yg simple tapi best...hehhe