September 2, 2008

BIJAK DLM BULAN YG MULIA........

EMMMMM....tak tahu mcm mana nak mulakan tulisan aku kali ni....cuma apa yg boleh aku bagitau atau luahkan ialah..aku tetap dgn cara aku.....iaitu sabar....sabar.....
bagi aku tak rugi kalau hidup dlm sabar kerana aku yakin org yg sabar ni lambat laun akan berjaya....walaupun perit nak lalui nya...tapi kebenarannya akan berpihak kepada org yg bersabar,.....cuma nak kena sabar tu kenala kuatkan semangat....dan jgn minda mudah tercalar dgn segala apa jua FITNAH yg dtg dlm hidup kita...sebaliknya hadapinya dgn senyuman......sabar......dan berdoa saje...kita pasti akan berjaya......
apa2 pun aku bahagia dgn hidup aku......anak2 .....business.....aku happy ....walaupun byk benda yg nak kena aku lalui atau tempohi...bagi aku tempohila setiap dugaan yg dtg drnya dgn tenang...dan jgn mudah cepat mengalah kalau kita berada di tempat yg benar....
bagi aku senang je......aku dah lalui pelbagai dugaan dlm hidup aku sebelum ni...jadi kepada dugaan aku yg akan dtg atau yg memang dah dtg pun aku mengharapkan aku akan tetap cekal dan sabar hadapi dugaan dr nya...tambah2 di bulan puasa yg mulia ni....bykkan bersabar...byk dpt pahala......jgn mengata nanti dosa free yg dpt....bulan yg mulia ni lah ...yg mana segala2 jenis JIN dan IBLIS dan di masukkan dlm lokap...cuma yang tinggal mungkin JIN dan IBLIS yg asal yg dah sebati dlm darah daging tu pasal la dlm bulan2 puasa ada yang tersasul.....tapi takpe....ALLAH mengetahui segala2nya.....
sekarang ni aku bercadang nak buka satu business yg baru la...insya'allah kalau ada rezeki lebih apa salahnya nak mulakan hidup baru....dan buka buku baru.....buku lama simpan baik2 dlm almari....nak buang tak boleh...coz dlm buku lama byk pengalaman dan pengajaran.....kalau terdesak boleh bukak buku lama cari isi kandungan yg patut di ikut.........
okla...aku nak kemaskan rumah jap...dan buat apa2 yg patut ..ni...byk kerja yg aku nak buat ni...dan nampaknya aku nak bercuti dr pegi SPA aku ni 2 3 minggu ke....setahun ke....itu aku punya suka la.....
anak2 pulak tak kesekolah hari ni......cuti tambahan yg di buat sendiri oleh mak nya sekarang ni memang bertalu2 dtg nampaknya......nasib baik la anak2 aku ni kat TADIKA lagi......dia dan 3 tahun aku letak kat tadika..so semuanya dah pandai la....walaupun cuti yg di buat sendiri oleh mak nya sekarang ni bertalu2....hehhehehe.......bila dah masuk darjah 1 ni....mak dia tak boleh la nak ngada2 buat cuti sendiri lagi dah...........
ok lah nak kemas rumah jap.........
SELAMAT BERPUASA UTK SEMUA YA............MAAF JIKALAU ADA KESILAPAN YG TAK DI SENGAJAKAN...........KITA SEBAGAI MANUSIA YG SAMA TARAFNYA PERLU ADA SIKAP SALING MAAF MEMAAF........

0 Comments: