December 9, 2010

KE KL BERSAMA PUTERI2 KU..


Inilah dia wajah pucat lesi ku..malas betul la aku nak make up kalau aku nak drive jauh2 nih..yelah ..kalau mengantok senang nak cuci muka..ni kalau pakai make up..adeiii cerewet la plak kalau nak cuci ala2 koboi nih.

Lepas je aku settle dgn cikgu sekolah Dik Ya tadi aku terus gerak ke KL bersama dengan anak2 tersayang.dah malas nak balik umah, kan kalau aku balik lagi lambat plak nak bertolak.aku hanya bawak baju persalinan utk Dik Ya je..yelah mana tau kot2 nak berhenti atau menyinggah mandi kat mana2.Rasanya sampai ke KL lah kot Dik Ya pakai uniform sekolahnya.hehhee..tak pernah dibuatnya oleh aku sebelum ini.

Serius betul nampaknya aku dok bawak kereta..Tapi masih sempatlah ambik gambar sendiri.muahahhaha..kebetulan jalan tgh jem so ada lah masa aku nak snap jap..lepas ni dah tak bleh ..aku kena bagi tumpuan ...

Singgah kat R & R Gua Musang jap..tempat yg wajib aku menyinggah..yelah kat tempat ni lah aku dan anak2 buang apa2 yg patut...pastu makan kenyang2..sebelum nak memulakan perjalanan lagi.yg penting perut aku anak beranak kenyang..lepas ni anak2 masuk dalam kereta bleh terus tidur dan takde masa nak bergaduh ke apa ke..dan bleh la aku bawak kereta dengan tenangnya.

Singgah beli daging..setiap kali beli daging kat sini kalau aku nak ke KL..mak cik atau pak cik nih dah tahu dan dia akan bungkuskan dengan kertas..supaya daging tu tahan lama dan takdelah nak busuk.nak beli daging kampung kat KL ni susahlah..adeiiii....ni daging kampung yg masih fresh2 ..fuh best..kalau buat Daging Goreng minyak...Fuhh

Alhamdulillah perjalanan aku dan anak2 selamat dan terlindung dari segala mara bahaya.tempat yg wajib aku menyinggah skali lagi ialah kat Petronas Felda Kechau.kat sini lagi skali acara buang membuang..pastu aku akan beli goreng pisang kat sini..best tau..makan2 dulu pastu baru gerak ke KL plak..lagipun bila dah sampai kat sini takdelah jauh sangat terasanya..

Fuh bestnya goreng ubi..hurmmm makan plak bila panas2...nak2 lagi kalau musim hujan....fuh pasti licin dalam masa 5 minit..

Goreng pisang..aku suka makan goreng pisang mcm ni..coz minyak taklah banyak sangat..ada sesetengah tu penuh dgn minya dan jadi cam lembik je..aku memang tak sukalah kalau makan goreng pisang yg penuh dengan minyak nih.

Sampai je kat umah KL..aku terus mandi manda dulu..siapkan anak2 utk keluar makan malam, nak masak oh tidak sama skali..dahla kaki mengeletar ni...nak masak2 plak..oh tidak sanggup..HB ajak keluar makan kat luar jelah...nak pi makan kerabu kaki ayam..tapi tutup la plak..adei nak tak nak disebabkan dah lapar sangat nih aku sekeluarga makan jelah kat kedai sebelah..dan yg pasti aku tahu kat kedai sebelah tu takdelah sedap sangat..tapi disebabkan lapar dan rezeki aku kat situ...kami menjamu seleralah disitu..

Aku mintak siakap steam.tapi datang kembung stim...heh heh heh bleh macam tu..sabor jelah ye..makan je apa yg ada..janji perut kenyang dan senang hati dah la..

Hurmmm tomyam bleh tahanlah....hurmmmm..jom kita makan dulu..perut pun dah kelaparan yg amat sangat nih.

makan jangan tak makan ye sayang...mesti penat dan lapar kan...pasni kita pi ronda2 tgk suasana KL pada waktu malam..pastu balik umah tido....

Nyawaku...kaulah segalanya bagiku dan kau lah segalanya untuk ku..mummy sayang kamu semua..muahhhhhh..

Alahai baju tido pun baju tidolah..janji pose tu penting.


Sayang kamu semua..jadilah anak2 yg solehah dan jauhilah anak2 ku dari perkara2 yg tidak diingini dan jauhilah anak2 ku dari perkara2 yg memalukan aku..dan peliharakanlah anak2 ku ini Ya Allah...kau berikanlah kejayaan utk anak2 ku ..berikanlah kesihatan ke atas anak2 ku..dan berikanlah kejayaan utk anak2ku..Amin..

0 Comments: