December 15, 2010

HARI KE DUA - SUKANEKA..


Hari ke dua..


Cepatlah plak masa berlalu..yelah mana taknya..semalam balik Hotel dah dekat jam 2 pagi..pastu terus tidur..alih2 jam 8.00 pagi kena bangun la plak.coz hari ni aktiviti padat.penat pun belum hilang lagi nih.nak sangat aku tidur sampai ke tengah hari , tapi apakan daya..pagi2 lagi dah kena turun dan aku plak kena bangun awal dari anak2..yelah nak siap anak2 yg 3 org nih..adeii penat gakla...tapi nak buat mcm mana ..itukan tanggungjawab aku sebagai seorang ibu..so aku kena buat sebaik yg mungkin walaupun aku penat yg amat sangat.

Malam2 aku dah siap2kan baju yg nak dipakai hari ni..dari baju aku..bapaknya dan anak2 lah aku atur elok.bangun pagi aku kejutkan sorang2..dan pi mandikan mereka dulu...pastu bila sorang dah settle..pi kejutkan yg sorang lagi plak..begitulah seterusnya.bila anak2 dah settle barulah giliran aku .Hari ni bermulanya segala aktiviti utk Family Gathering utk Stream Club.sebelum tu aku dan anak2 turun bekfes dulu la..kasi kenyang ini perut barulah bleh nak buat kerja.Jap lagi kami semua akan ke Taman coz ada acara sukaneka sedang menunggu kami disana.

Setelah selesai bekfes kami bergerak ke Taman D.R apa ntah...tu baca kat pintu gerbang dalam gambar ni ha..yelah tgh2 malam dok taip Diaries ni mata pun dah naik kabur dibuatnya.tapi aku nak jugak siapkan ini entry yg dah lama lapok dek zaman nih.huhuhuhu.

Baru je sampai dan siap2 parking dulu..dan apa plak yg HB aku dok buat tu..betulkan walkie ke apa ..aku pun tak tahu..yg aku tahu aku nak pi cari tempat2 yg teduh sikit nak duduk or landing la..panas la pagi2 nih..aku bukan budak2 yg kena demam kuning yg nak kena jemur dek panas pagi2 nih.hehhehhee..

Anak2 aku rileks ye..yelah semenjak 2 menjak badan aku naik mendadak ni..penat aku semacam je.hurmmmmm.jom kita pi naik atas tgk apa yg patut dan tengok apa acara yg sesuai utk anak2 aku...aku tak nak masuk mana2 acara pun..aku kan tukang ngambik gambar je.hhehheee.

Yeayyyy Dik Ya dapat Tshirt free..thanxs 2 Mr Faizal Tahir ( gelaran yg aku berikan utk saudara Saiful ) hehhehhee...coz bagi baju ni kat anak ambo deh.

Acara pertama utk kanak2 ialah Mari Mewarna.hurmmm manalah anak kembar aku ni weh..pi toilet lama betul dgn papa nya nih.adeii aku nak anak2 masuk pertandingan mewarna..aku juz ambik kertas dan suruh Dik Ya beratur kat depan skali.hehhehe Dik Ya je paling kecik aku rasa.hehhehe tapi takpe..menang atau kalah bukan yg utama bagi aku..tapi aku nak anak2 aku bergaul dan berani..bukan malu2 tak bertempat gitu..dan anak2 harus berani mencuba..jgn takut2..

Hah Dik Ya nak pi mana tu.hehhehhee..kesian kat anak bongsu mummy...tapi mummy tak nak tolong ye..mummy juz pantau dari jauh je..nak tengok anak mummy berdikari dan ikut je kemana cikgu saiful tu nak bagi arahan.

Apa yg Dik Ya dok tengok tu plak.huhuhu..cepatla Dik Ya kaler weh..masa tak banyak nih Dik Ya weh.hehhehhehehee....kebetulan plak dok tgh2 kaler..barulah anak kembar aku sampai.....bukan main melompat lagi aku dok panggil dia org suruh jalan cepat2 sikit.hhehhee

Kaler jgn tak kaler wahai anak2 ku....menang atau kalah bukan matlamat ye..tapi anak2 aku pasti la nak menang kan..kalau kalah pun takpe..adatla bertanding kan..lagipun juz 4 fun je ..bukannya nak masuk pertandingan apa pun.....kaler kena rilex2 ye..jgn gopoh gapah nanti tak cantik plak.

Alahai cermat betul anak2 mummy ni..hehhehhe..tapi kalerlah cepat2 weh...hehhehe masa dah nak tamat nih.hehehhehe..tapi kesian kat anak2 aku..yelah kaler atas simen yg berkerutu kan..al maklum jelah..habis kertas tu koyak.hehehhee...takde pelapiknya...adeiiiiii tapi takpe...kaler jgn tak kaler ye..hehhe

Ok masa sudah pun tamat..anak semua kena letakkan kaler dan kertas ....nanti cikgu akan ambik kertas tu.hehhehhehee....seronok tgk anak2 yg kalut dok kaler..masing2 nak cepat...apa2 pun mummy gembira bila tengok anak2 gembira.yg paling best ialah bila tgk anak2 ada mcm2 aktiviti lagilah best aku nak bagi galakan...aku nak anak2 aku masuk semua acara..menang atau kalah lain kira okey....janji sertai setiap acara tu adalah wajib..orite..

Dik Ya penat eksss..hehheh takpe rest dulu ya..kasi papa plak main sukaneka nih..mummy nak pi ambik gambar papa plak..anak2 dok kat bawah pokok ni...hilangkan penat dan peluh tu dulu.utk kaum ibu plak memang aku tak nak sertai apa2 pun..bukannya aku tak sporting tapi belum masanya lagi utk aku nak menjinak-jinakkan diri aku utk masuk setiap acara.hehhehe..yelah aku baru je 1st time join dia org ..pastila malu2 kucing kan..hehhehe tapi kalau anak2 pandai plak aku mengajarnya jgn malu2.hehhehhehee..

Ni acara bawak bola ping pong la plak...adeiii aku plak silap susun gambar la plak...sabor jelah..asyik salah je aku menyusun nih..naik pening bila tengok gambar ni..yg kat atas2 tu dah betul..bermualnya gambar ni dan kebawah ada sedikit kesilapan yg tak disengajakan berlaku la plak.hehhehe.

hehhehhe penuh muka anak2 aku dengan gandum.hehehhehhe..seronokla aku tgk anak2 aku nih.hehehhehehhee.........love u all..

Hah bersiap sedia ye semua..Dik Ya tu yg paling kecik..adeiiiiiiii..hehhehehhhe mcm mana la agaknya ank mummy ni nak lawan dengan yg geng2 besar nih.hehehe..takpe Dik Ya janji enjoy ya.

bersiap sedia ye anak2 kat panas terik mentari tu..lupa plak aku nak suruh dia org pakai topi.hurmmmmmm kesian plak..janganlah plak anak2 aku demam....

standby ke apa tangan tu Dik Ya weh.hehhehhehe..utk acara ni ialah mencari coklat didalam tepung.hehhehehhe..habislah muka anak2 mummy ni nanti dek terkena gandum nih.tapi seronokkan....mummy pun seronok bila tengok anak2 happy.

Haluuuu jaga2 dengan tangan tu..jangan ambik dengan tangan plak..tapi kena ambik dgn mulut tau.hehhehhehee..ada2 je cikgu saiful ni ye.hhehehhee..

hahhahahhahhaha oh anak2 aku....kesiannya...terus humban mukanya dalam tepung gandum tu..adeiiiiiiii..hahhahahha lucu betul aku tengok anak2 aku nih....time ni memang aku betul2 happy..dan suara aku plak memang kuat dok bagi semangat kat anak2 nih...hehhehehhee.

Dan ini plak bagi acara utk kaum bapak.hehhehehhee..nasib la HB aku kena masuk ini acara.anak2 dok gelak je..katanya Dik Ya.....papa cam budak2 la mummy..tadi Dik Ya yg buat..ni papa plak kena.hehehehee..papa mesti kalah kan mummy.hehehhehhehee..ada2 je dia org nih.Tapi memang best bila tengok kaum2 bapak ni berlari...nampak cam lepaskan geram pun ada gak..mesti teringatkan zaman kanak2 kot.hehhehhee

Adeiiii dah selesai utk bab pagi ni....Fuh panas giler...nasib baik la ada mamak yg jual cendol dalam ini Taman..dapatlah jugak aku anak beranak sejukkan anak tekak jap...aadeiiiii panas....lepas ni kami akan terus ke destinasi yg seterusnya plak..takde nak balik2 Hotel lagi dah..tapi aku rasa kalau balik Hotel time nih gerenti aku pengsan a.k.a tidur gamaknya nih..penas vs panas yg amat ..

Selesailah sudah aktiviti pertama kami utk pagi yg indah ini..seterusnya kami akan ke Lost World Of Tambun plak..........seronok kemain anak2 bila aku cakap nak kesana..tak sabar betul dia org nak pi main waterpark...nak mandi kolam dan sebagainyalah..dan ini kali ke dua kami kesana...dulu aku pegi banyak gakla yg belum siap...

0 Comments: