November 18, 2010

TELATAH ANAK2 KU..


Hari ni takde kemana-mana..aku hanya dirumah saja dengan anak2.nak keluar pun malas..takde tempat yg menarik pun nak keluar2..baik dok umah je..lagipun dah malam nak pegi mana sangat..Biasanya kalau malam macam ni aku pi hantar anak2 pi Qira'ati..Tapi malam ni Kelas mengaji dia org tutup coz dah nak Raya Haji.Tu pasal la tutup..nak pi rumah kakak aku..cam malas je..so dok umah layan TV je..tengok apa cerita2 yg menarik selepas ini jelah..

Panjang la plak nampak kaki Dik Ya ni..tapi bila la agaknya dia nak besar ni.huhuhu..Tapi tahun depan umurnya dah bertambah.hurmm dan aku jugak nampaknya makin bertambah jgk ler..

Manakala Kak Ngah plak asyik dok makan ke kat dapur ni ha..hurmm dari tadi lagi nih...tapi apa pun aku memang kawal gakla pemakanan dia..risau gak..takut nanti badan tak sesuai dgn umur..kesian plak kat anak pompuan aku ni...Harap2nya lepas ni pandailah anak2 mummy jaga badan plak ye..jgn makan banyak...makan hanya sekadar utk hilangkan lapar je..bukan makan utk kenyang semata-mata..

Malam ni Dik Ya punya turn tidur dgn aku..Kakak dan Kak Ngah tidur kat bawah je...dia org memang tak nak la tidur dalam bilik mak aku..dia org nak tidur dgn aku je..so kalau nak tidur dgn mummy kenalah ikut giliran.

Aku dok melayan lappy kesayangan dan Dik Ya plak dok tiru gaya aku..hurmmmm ada2 je budak kecik sorang ni.hhehhee

Alohla Dik Ya weh keciknya gigi dia...jgn tak tahu plak..ketiga-tiga org anak pompuan aku ni..aku masih lagi beruskan gigi mereka dan mandikan mereka..walaupun dia org boleh buat sendiri semuanya..tapi aku rasa kalau aku yg buat lagi bersih gamaknya..

Dik Ya anak bongsuku yg nampak dah semakin matang ni....tahun depan Dik Ya dah umur 6 tahun...yeayyyyy dah besar..nanti belajar rajin2 ye semua....blhla jaga mummy plak lepas ni..

Malam ni Dik Ya jadi model utk Dictionary Eguru jap..ni semua gambar2nya adalah permintaan darinya..aku hanya tukang ngambik gambar je.hurmmm..suka sangat bergambar dan memang pantang tengok kamera....

Mummy sayang Dik Ya...

Tgh2 dok bergambar tiba2 je turun dari katil pi tengok Stacy dok nyanyi..alahai anak mummy wehhh....dia memang minat sangat kat Stacy ni....lagu stacy memang dia ingat dan siap menari lagi....tu dia dok depan lagi tu.....berdiri sampai habis lagu...huhuhu sabar jelah

Uishhhhh sambung lagi..bukan je setakat lagu Stacy dia minat tapi lagu apa ntah yg dinyanyikan oleh Adira tu....lagu ni plak memang Kakak pun suka..manakala Hikmah iaitu Kak Ngah memang lain sikit..dia tak suka sangat benda2 mcm ni..dia lebihkan kepada buku dan baca Yassin je kadang2 tu....

Alhamdulillah Kak Ngah memang dah bleh baca Yassin sampai habis...happy sangat2..Manakala Kakak masih lagi tercungap-cunggap nak habiskan 1 surah...dan Dik Ya plak masih lagi baru ....tapi kalau Quran kecik tu dah banyak dia bleh hafal....Alhamdulillah syukur........Mummy sayang anak2 mummy...muahhhhh...

Jangan lupa ye anak2..belajarlah bersungguh-sungguh..mummy nak anak2 mummy berjaya satu hari nanti....mummy nak sangat anak2 mummy berjaya dalam apa jua bidang dan yg penting anak2 kena ingat..Pelajaran itu penting..jangan plak bila belajar tinggi2...tapi otak cam takde adap...ingat tu ye anak2....Jadilah anak2 yg baik..jangan derhaka pada ibu bapa..walau mcmmana ibu bapa kita sekalipun..anak2 kena ingat darah yg mengalir dalam badan kamu semua adalah darah yg sama dari badan mummy & papa....jadilah anak2 yg baik ye...Muahhh





0 Comments: