November 20, 2010

RAYA HAJI - KE TIGA


Masih lagi dalam suasana Hari Raya..yg bagi aku tak macam Hari Raya.hehhehehe..tapi aku tetap juga akan meriahkan Hari Raya ini.Hari ni aku keluar pun dah agak lewat..lebih kurang jam 4.00 petang barulah kami sekeluarga keluar.

Pada mulanya lokasi pertama kami utk hari ni ialah aku singgah kat rumah kakak ipar aku jap ..lepas tu singgah umah mertua aku..coz suami aku ada hal yg perlu diselesaikan.Dan aku juga mengharapkan agar semuanya akan berjalan dengan baik..aku sekeluarga hanya dok berjalan jelah..al maklumlah tahun ni tahun tertutup kat umah aku..so inilah masanya utk kami keluar bertandang kemana saja yg patut kami pergi.

Agak lama la jugak aku kat umah Kak Da tu ..lebih kurang dalam 4 jam gakla...mcm2 yg kami dok bualkan ..dari A- Z nampaknya.

Pastu aku singgah umah kawan aku kat Cherang plak.namanya Ani...asalnya dia aku kenal dalam Friendster..pastu kenal dalam Blog plak..coz dia adalah salah seorang pembaca setia DatinDiaries2 ini..tima kasih ye coz menjadi pembaca setia.hehhehehe..katanya setiap hari dia akan baca aku punya Diaries..kalau tak baca katanya tak lengkap hariannya..wah gitu....power betul ayat dia.hehehhehe..apa2 pun aku cukup menghargainya..jadilah pembaca setia DatinDiaries selamanya ye.hehhee..pastu jadi kawan dalam FB plak..dan akhirnya kami bertemu dan sekarang sudah jadi kawan aku..bertambahlah lagi kawan...

Paling best hari ni ialah..aku nak pi beraya umah dia..bleh aku pi bagi salam kau umah org lain..dan siap nak masuk dalam umah.bila aku tanya Ani ada tak..dia cakap Ani ada kat dapur..rupa2nya umah yg aku nak masuk ni umah yg salah dan tuan umahnya pun nama Ani gak.adeiiii malu betul aku..tapi aku buat derk jelah..nak buat mcm mana dah silap umah..sabor jelah..HB aku plak hehhehehhehhe paham2 jelah org lelaki mcm mana kan.hehhehehhee...


Makan pun dah kenyang..tapi best lah Beehun Sup nih...lain kali buat lagi ye..dan panggil saya makan plak.hehhehe memang best..nak tambah tadi..tapi seganla.hehhehhe..nyesal tak ambik banyak2 tadi..kih kih kih..

Sebelum nak balik..sempat gakla aku rakamkan kenangan yg terindah ini dengan rakan baru aku iaitu Ani Friendster aku letak namanya.hhehehhe....Dia tokey minyak Caltex kat Jalan apa ntah...adeiii lupa plak apa nama Jalan tu..tapi kalau tak silap aku..kat situ Jalan Pekeliling kot..hurmmmmm.....meh kita pakat2 bubuh minyak Caltex plak..hehhehehhee....

Terima kasih ye Ani coz menjemput saya sekeluarga datang kerumah awak..next time jangan segan2 lagi nak jemput ye.hehhehe..oh ye lupa plak..lain kali jangan lupa buat puding ye.hehhehhe..rindu nak makan puding yg awak buat la.....Semoga persahabatan kita terus kekal selamanya ye...



1 Comments:

ani_hasrul said...

ayu...lawaklah,nujur x masuk terus umah tu...huhuhuhuh....mano ado tokei,yg tu family hb punyer la...hehehehehe