October 6, 2010

TUGAS BELUM SELESAI .....


Kali ni Dik Ya plak yang dok ajar cara2 nak bentukkan kotak kecil nih....tergelak plak aku nengok cara Dik Ya dok mengajar..cam cikgu pun ada jugak..satu persatu dia tunjuk dan ajar Kak Ngahnya.Yang paling bestnya cara dia mengajar..kat tangan dia ada satu dan Kak Ngah satu...dia buat 1..dia bagitau Kak Ngah dan dia suruh Kak Ngah tengok mcm mana dia buat..pastu dia cakap..ha Kak Ngah plak buat....adik nak tengok.huhuuhuhu..

Bila dah diajar berkali-kali oleh Dik Ya, akhirnya berjaya gakla Kak Ngah buat.hurmmmm ..boleh tahan jugak Dik Ya nih..seronok bila aku tengok dia org berkomunikasi...

Dan inilah hasil tangan aku dan anak2 aku..akhirnya dah siap...so sekarang tibalah masa yg anak2 aku nak sangat ..iaitu masukkan coklat tu dalam kotak...tapi kena masukkan 5 bijik dahla ye..yg berlainan kaler...kalau lebih dari 5 bijik nampak tak cantik plak..

Satu dah siap.....ha mcm ni lah yg aku nak buat....ok tak....yg aku suka tang kaler silver nih....senang nak sesuaikan dgn kaler yg mana2....tapi kena tgk gakla kaler mana yg sesuai..jgn main hentam je..daripada kotak tu kosong mcm tu je..kalau ada riben2 mcm ni baru nampak meriah sikit.

Time ni memang anak2 sudah pasti seronok..sambil buat kerja sambil makan..bukan senang aku nak bagi anak2 makan coklat banyak2 nih.hehhehhe..selalunya kena control je..tapi kali ni dia org bukan main ambik kesempatan lagi eksss....bukan control apa pun..cuma tak nak rosakkan gigi dia org je...

Segala coklat dah pun dia org asingkan mengikut kaler.nampak sikit plak bila dah masuk dalam bekas..tadi bukan main banyak..terkejut plak aku nengoknya.

Wah tak memang tangan nampaknya nih.hehhehhee..seronok eksss...

Tak sampai separuh coklat dah pun dimasukkan kedalam kotak2 kecik nih.....dan bila semua dah masuk..maka blehla aku tampalkan riben kat atas tu..bila nak makan..pandai2lah u all bukak mcm mana ye nanti.hehhehe...

Semua org cakap kat aku...alahai rajinnya buat benda alah ni..buat penat je buat semua ni..tapi utk pengetahuan semua dgn cara seperti inilah yg boleh release tension aku ni...lagipun aku suka buat benda2 yg remeh2 mcm ni..satu kepuasan bagi aku sebenarnya..hanya yg betul2 memahami aku dan mengenali aku sahaja yg tahu betapa aku minat buat benda2 mcm ni..


OK dah siap separuh...dan ianya aku susun didalam bakul ini dgn cantik dan kemas skali..nanti bila tiba masa nak buat Majlis Kesyukuran nanti..kesemua ini akan diberikan kepada tetamu yg datang....dan time masa aku berikan coklat2 ni memang satu kepuasan bagi aku bila tengok tetamu2 tersenyum2..tersengih2 bila dapat benda alah ni kan.hehehhehee..


So cukuplah dulu utk hari ni, nanti akan aku sambung dilain entry plak ye..coz sekarang aku lagi sibuk ...mau keluar pegi saloon dulu...kerana ada urusan disana..Bubye....

0 Comments: