October 1, 2010

BERTOLAK BALIK KB..


Segalanya dah selesai..Tujuan aku ke KL dah pun selesai..kali ni aku tak bleh nak dok kat KL lama2 coz anak2 aku sekolah.kalau anak2 tak sekolah a.k.a cuti sekolah memang kepompom lah aku tak balik lagi..ni esok anak plak ada exam..uish penat ke tak aku kena balik gak..exam tu penting walau anak aku baru darjah 2...ni pun dah 2 hari cuti sekolah.

Sepatutnya aku nak bertolak balik ke KB seawal pagi..tapi aku adalah aku dan aku tetap aku..mana bisa aku balik tanpa aku tak kemas rumah dan aku kena pastikan rumah aku bersih..siap divacum..mop lantai...lap segala yg ada...cuci kain..lipat kain..cuci kat dapur dan cuci kain...bila semuanya tu dah settle barulah aku bleh drive dalam keadaan yg tenang..Tapi penat tu tak payah cakaplah..Alhamdulillah Allah telah berikan aku kesihatan dan kekuatan dalam bab seperti ini.semuanya selesai dalam jam 2.30 tgh hari..yelah agak lambat sikitlah..coz hanya aku dan maid aku je yg kemaskan rumah ni.yg lain tolong tengok je.huhuhuhu...bila semuanya dah selesai barulah aku bleh mandi dan siap2 utk bergerak ke KB..


Sebelum aku aku singgah makan Pasembor kat tepi Jalan Kuching jap.kali ni aku berkonvoi dalam 3 buah kereta...aku..kakak dan adik lelaki aku.so takdelah boring sangat.bila gerak dalam kumpulan ni takdelah rasa takut sangat kalau bertolak lewat pun.apa2 pun jom kita makan Pasembor dan Cendol dulu.

Aku tak pandang kiri dan kanan doh kalu buleh makan Pasembor dan cendol...tapi memang tak bleh lawan makan Pasembor kat Gurney Drive la....kat sana memang power giler...

Berhenti kepenatan jap..sementara menunggu kereta kakak aku sampai..dekat 1 jam gakla aku dok menunggu dalam kereta ni..ntah guna jalan manalah aku pun tak tahu.huhuhhu...bila dah calling2 dia..barulah kami tahu yg dia tersesat masuk jalan la plak.adeiiiii....so 1 jam lah masa kami terbuang kat tepi jalan ni.hehehhee..

Bila semuanya dah berjumpa...kami singgah kat Masjid dulu utk berhenti solat Asar...lepas solat asar kami menjamu selera la plak..dah malas nak meyinggah kat tempat lain...yelah dah dekat 10 kali sudah kami berhenti..al maklumlah kalau dah jalan ramai2 ni memang mcm2 hal la.hehhehe..

Kami singgah solat dan makan yg berlatar belakangkan kawasan perkuburan.huhuhu..kalau malam2 jangan harapla aku nak singgah berhenti makan kat sini.huhuhuhu..

Hhahahha anak aku ke ni..kenapa la muka dia berminyak sampai begitu skali..hehhehehhe....kesian anak mummy dan tgk la muka penat aku tu..cam org kena serang demam 1 bulan je muka nih.hehhehehe...singgah makan kat R & R Gua Musang...dah tak tahan sangat..lapar yg amat sangat..bila perut dah kenyang barulah bleh bawak kereta...

Alhamdulillah aku selamat sampai kat umah KB dalam jam 1.30 pagi...uhuhuhu..penat vs mengantok..esok nak kena bangun pagi2 plak..hantar anak2 sekolah.huhuhuhuhu......waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa penat..





0 Comments: