September 24, 2010

BUNGA API TIME..


Memang tak sah kalau anak2 tak main bunga api nih.Malam raya kat kawasan umah aku ni dah rasa cam kawasan org berperang.mana tak nya..bunyi mercun sambung menyambung je kerjanya..memang tak bleh nak tidur..Malam Raya adalah malam yg begitu meriah dgn bunyi mercun nampaknya kali ini.Tapi aku tak keluarkan pun mercun dan bunga api..nak simpan utk main Hari Raya nanti.....lagi seronok bila dapat main bunga api ramai2..barulah meriah.kena tunggu sepupu sepapat anak2 aku ni balik dulu..pastu barulah bleh pasang.lepas semua tetamu dah balik dan tinggal hanya adik beradik je kat umah nih...so apa lagi..suami aku terus keluarkan apa2 yg patut maka bermulalah aktiviti seterusnya..

Apa la yg suami aku ni dok buat.huhuhuhuhu sabor jelah..1st time aku tengok mercun yg ayam bertelur nih..kalau masa aku zaman budak2 dulu rasanya cam lain je ayam bertelur nih..rasanya lagi kecik la.tapi yang ni besar la plak..pastu bila dia keluarkan telur nampak cam kiut je.hhee

Wah cantik betul..sambil tengok mercun sambil tutup telinga..bukan apa..aku takut nanti aku terkejut la plak.

berkumpul adik beradik diatas tangga.hehhe..ni belum penuh lagi nih....kalau semuanya berkumpul tak tahulah mcm mana.

Wah bukan main happy lagi nampaknya dia org nih bila time nak main bunga api..

Hati2 bila bermain bunga api nih...jgn sampai kena tangan dan mata dahla...apa2 pun aku memang pantau bila anak2 main bunga api..kalau bukan aku yg jaga..suami aku jelah yg kena jaga..yelah budak2 kan..risau gak la..

ni main bunga api pesen mana ni..main hala alah ko bawah.hehhehehhe..


Wah sakan nampaknya dia org ketawa..hurmmm aku juga turut happy..bila tengok anak2 happy.takde yg lebih membahagiakan aku..selain daripada tengok anak2 ketawa dan gembira...malam ni mainlah puas2 bunga api ye anak2..esok dah takde..cukuplah bunga api yg ada tu utk tahun ni..rasanya dia org memang dah puashati main bunga api tahun nih..Tahun depan mummy beli banyak lagi ye...

2 Comments:

Shifu67 said...

dam dam dum bunyi mercu, kanak-kanak... eh, org tua pun suka main mercun... hehehe

DatinDiaries said...

Shifu: tua dan muda sama naik blako nih kalu bab2 malam2 raya nih.hehhe