July 6, 2010

PULAU PINANG - NASI KANDAR BERATUR..


Hehehehe cuba teka kat mana..Kalau masih lagi kat Penang dan dok beratur mcm ni memang makan Nasi Kandar Beratur lagilah nampaknya aku malam ni.huhuhu..kat entry sebelum ni aku dah ada ceritakan sedikit info pasai kedai ni..alih2 malam ni aku mai plak.teringat kat air tangan mamak ni ke apa agaknya..adeiii meloyakan tapi sedapla plak nasi dan lauk pauk yg dok ada tu.

Malam ni aku bawak kawan2 yg dok satu Apartment dengan aku la.aku ceritakan kat dia org secara detail pasai ini kedai..dan aku nak jugak dia org rasa makan kat sini.time ni memang ramai giler kat belakang kami.punyalah ramai org dok beratur ye.kedai ni memang dibuka pada jam 10 malam keatas.kalau mai petang2 memang tak bukak lagilah kedai nih.

Sebelum nak sampai turn kami nih..kami bergambar dululah.tak larat nak berdiri lama2 nih.tapi gambar aku la plak yg takdenya.hurmmm.

Dik Ya keluar pun pakai baju tidur je.yelah lepas makan ni kami akan terus balik Hotel.ngantok ma..dan 2 malam aku tido jam 5.00 pagi..ngantok dan penat yg amat sangat.aku dok kat Penang ni dah 2 hari asyik makan je kerjanya.tak tahulah berapa KG plak aku naik kali nih.asyik nak makan dan kawan2 aku plak asyik bawak pi kedai makan je kerjanya.

Hah tu dia nak habaq mai.Nasi Kandar Beratur ni memang 'pemes' lah dan rasanya plak memang 'mabeles' lah.kalau anda perasanla kat tempat letak nasi tu ada baldi merah...baldi merah tu utk cuci tangan dia la..tapi kenapa la diletaknya kat ketepi nasi..lepas dia cuci tangan..air tangan yg dicucinya tu mesti kena gak kat nasi tu.adeiii meloyakan lagi skali..loya ..tak loya aku ni nak jugak makan.hehhehhe.

Tapi serius aku cakap..aku tak pernah makan Nasi Kandar sesedap ini..kalau anda nak tahu betapa sedapnya atau tak..anda bolehlah ke Penang dan cuba sendiri.kalau ada nampak yg bukan2..anda buat derk jelah ye.hehhehe

Segala lauk yg ada memang semuanya best..aku suka makan ayam goreng dan daging ...memang sedap...fuh..'mabeles'..


Hurmmmmmm best...nasi sikit je dia letak.hehhehhee..nak tambah cam melampau plak kan..tapi memang bestla gulai dia buat nih.aku belum pernah lagi makan nasi kandar yg sesedap ini.hurmmm memang best.

Kalau aku ke Penang memang aku akan singgah lagi makan kat sini.hehhehhehee..sabor jelah.

2 Comments:

Cik Wanie said...

ari tue masa g penang,
sempat lalu saja,
x sempat nak try,
ramai yg ckp situ sedap,
hurm...

tapi bila akk pun kata sedap,
nanti wanie nak pegi jugaklah try,
lagipun bukannya jauh penang ngn alor star kan:)
hihihi

DatinDiaries said...

CW: hhehheh mmg kena singgah..kalau nampak apa2 yg tak patut tu..kira cam abaikan jelah.huhuhuhu