July 7, 2010

MAKAN & SHOPPING TIME..


Kalau mai Penang memang tak sah kalau tak mai makan Cendol kat Food Court kat Plaza Gurney nih.aku cadangkan kepada semua yg membaca Diaries ni jgn lupa singgah kat Plaza Gurney bukan setakat nak shopping je tapi kena makan Cendol nih.Aku memang dari dulu lagi memang akan singgah makan cendol kat sini.tapi kalau sape2 yg tahu ada lagi tempat yg sedap utk makan cendol kat Penang tu..jgn lupa kongsi2la kat sini ye..

Disebabkan aku ni lapar sangat..memang la mulut dan perut aku nak jugak cari nasi.tapi jgn risau...kat Food Court Plaza Gurney ni makanannya semuanya HALAL..cuma kat luar2 tu ada la yg Non Halal.tapi kan serius aku cakap....Nasi Ayam kat sini memang SAH langsung tak sedap..dah la sup pun tak dibaginya..memang tak sedaplah.tapi aku makan jugaklah utk alas perut dulu.

ABC utk HB dan Dik Ya..dia org kongsi makan berdua dan bersuap-suapan gitu..manakala aku plak, sorry ekss malas nak kongsi2....tgh dok lapar nih nak makan sorang2 lah.hehehe..aku kalau bab nak bersuap nih aku lebihkan HB jelah yg suapkan utk anak2.hehhehhe..bila lagi nak mendera betul tak..

Hah kalau bab makan...Dik Ya digalakkan makan bersuap dengan papa jelah ye, Mommy nak menikmati makanan ni sorang2 nih..lepas2 ni mommy punya giliran la plak yg tolong suapkan.hurmmmm..lepas ni nak pi mana plak ekss...mungkin balik KL la kot.

Dik Ya dari semalam lagi nak Baby Doll katanya.dah lama dia inginkan baby doll..kalau aku beli Barbie pun memang tak dibukanya..dok dalam kotakla..tengok dari luar je..bukannya aku tak bagi bukak..tapi bila dibukanya dia org ni conteng muka barbie..siapkan make up lagi dan mcm2 lah..tak sanggup aku nak tengok patung Barbie yg mahal tu dibuat mcm tu..so aku letakkan syarat..lepas ni kalau nak beli Barbie memang tak bleh bukak..nak beli tu boleh tapi tengok je...hehhe kesian kan..baik tak payah beli kalau beli pun tak bleh main...

Aku nak tengok keadaan dia org dulu mcm mana..bila dah pandai nak menghargai sesuatu barang tu barulah aku benarkan dia org bukak semua skali patung2 yg ada.Dan untuk hari ni Dik Ya dok mengamuk nak Baby Alive la plak.......adeiiii kenapala dok mengamuk yg mahal2 weh anakku..pilihlah yg murah2..kesian kat mommy...kalau mommy beli Baby Alive nih nampak gayanya lepas ni mommy kena jimat2la belanja tu nanti.

Banyak kali Dik Ya dok posing kat depan Baby Alive nih dan memang aku tahu Dik Ya memang nak sangat Baby Doll nih.kalau aku tengok kat harga memang tak mampu lah aku nak beli..tapi bila aku tengok muka anak..rasa cam tak sanggup plak..yelah..anak2 memang dah ada rezeki dan bahagian untuk anak2...jadi aku memang gunakan utk beli apa yg anak2 aku nak la..tapi jangan melampau dahla...dan aku tak akan sesekali beli 3 baby doll tu..pandai2lah dia org kongsi utk main benda alah nih.

Untuk satu Baby Alive yg ni harganya dalam RM139.90 kalau aku beli 3..hah kalilah sendiri berapa nak kena bayar utk beli Baby Doll ni je..baik aku bawak anak2 pi makan kalau nak beli 3 sekaligus.Tapi bila aku tengok Dik Ya beria-ia sangat ..asyik dok tengok je..lagipun Baby Doll ni dari tahun lepas lagi dia org nak..so kali ni aku tak sanggup...aku belikan jugak walau hanya 1 utk anak2..nanti bila nak main tu pandai2lah kongsi ye.

Tapi baju2 ni aku belum beli lagi la..biarlah dulu...lepas2 ni lah ye...beli satu2 dulu...kan beli semua skaligus..tak makan la kita anak beranak plak..makan ko patung tu lah nyo..

Tapi memang cute2 la..baju plak memang cantik2 dan banyak pilihan..utk setiap baju ni plak harganya dalam RM39.90..memang takde DISKAUN ke apa nih.hurmmmm.



Inilah Baby Alive yg Dik Ya nak sangat.ada makanan dan pampers lagi..tapi kalau nak beli pampers tu kena beli asing2 la plak..kali ni aku hanya beli Baby Doll ni dengan makanan je..utk makanan saje harganya dalam RM19.90..bila je aku ambik Baby Alive nih bukan main happy lagi nampak Dik Ya nih..tak senang duduk pun ada jugak..serba salah pun ada jugak..mungkin dia terlalu happy kot.anak kembar aku kalau tau memang kepompon lah dia org jeles..tapi aku akan bagitau kat anak2..yg ni mommy beli bukan utk sorang je tau...kena main kongsi2...nak beli banyak2 tak mampulah mommy anak2 weh.huhuhu..

Tapi kalau ada rezeki insya'allah mommy akan cuba tunaikan apa yg anak2 inginkan..insya'allah..

0 Comments: