July 4, 2010

6 JAM KEMAS RUMAH...


Gambar ni memang diambil sendiri oleh tuan empunya diri tu, aku tengok je gambar ni dah ada..So aku tak akan delete gambar ni.nampak cam dah matang je Dik Ya time nih..kat sebelah Dik Ya tu plak papala..dok tidur tak hengat punya..nak kata penat..aku lagi la penat..baru je sampai KL semalam..tidur pun tak cukup..hari ni kena bangun awal2 coz nak kena kemas rumah.baru 2 minggu aku tak mai..adeiii rumah punyalah berdebu..so tugas aku la nampaknya kali ni.kalau aku kemas rumah memang tak sah kalau tak sampai 6 jam hehhee..

Nasib baikla rumah aku ni takdelah besar sangat pun.Tapi syukur alhamdulillah coz disediakan dan diberikan rumah utk tempat berlindung dan berteduh aku anak beranak.terima kasih diucapkan.walaupun rumah takdelah besar sangat tapi kalau bab2 berkemas ni memang 6 jam tu wajib.coz aku akan selongkar semuanya...tak macam maid aku punya kerja..aku rasa aku lagi bersih dan kemas kalau bab2 kemas rumah nih.Yang aku hairan sangat nih..kenapala rumah ni banyak sangat debunya.memang kena mop dan lap setiap hari, barulah debu takde.Harapnya kalau aku tak mai tu..org2 yg ada kay rumah ni pandai2 jelah ye kemaskan rumah dan jaga kebersihan rumah..bila rumah dah bersih dan kemas barulah nampak cam baru senantiasa.rumah pun tak rosak..cuma sekarang ni aku dok pikir kot2 nak tukar colour cat umah je..tapi colour apa yg cantik ye.??

Semuanya dah kemas nampaknya..fuh lega sangat..dan barulah aku dapat letakkan kaki aku dengan begitu tenang skali.selagu umah tak berkemas selagi tulah aku tension.hanya org2 yg terdekat dengan aku je yg paham aku.

ada gambar lama dan juga gambar baru..ni banyak lagi nih aku nak lekatkan kat dinding nanti..nak kena pegi IKEA plak ..beli frame gambar mcm ni.murah2 je takdelah mahal sangat..walaupun murah tapi yg penting cantik..hehhehe.

Kat dapur semuanya dah kemas..dan dapur baru je berasap ni..sebelum aku nak kemaskan rumah tadi..aku masak dulu..nak bagi HB dan anak makan lepas nih.hehhehe.

Bilik anak2 kesayangan aku.aku memang suka hias bilik anak2 aku.sekarang ni aku ingat nak tukar colour bilik dia org lah..dan memang banyak lagi yg aku nak letak kat dalam bilik anak2 nih..beli satu persatu la.ikut kemampuan je..kan beli skaligus aku anak beranak nak makan apa plak kang.

Ni plak bilik adik bongsu aku yg sememangnya aku yg selalu kena kemas.hurmmm..cuba2 kemas bilik sendiri plak lepas ni ye.:-)

Paling suka kat penyangkut nih.aku suka pasal bunga rose je nih.nampak cam klasik je kan.

Bilik tidurku yg simple..tapi yang penting DIMESTIKAN dalam keadaan bersih..tersusun dan kemas.kalau bilik tidur cantik pun..kalau berselerak dengan segala kain2 buat apa....berselerak sana sini..tapi aku sorry...memang penat mcm mana sekalipun aku akan pastikan semuanya dalam keadaan bersih...


Adeiiiiii siap segalanya tugas aku hari ni..penat bawak kereta semalam pun belum hilang lagi..hari ni plak aku ambik masa selama 6 jam utk aku kemaskan rumah.aku plak memang tak suka buat kerja tangguh2 nih..aku kalau buat kerja aku memang kena habiskan jugak..rasa cam kepala lutut aku ni cam goyang semacam je nih...penat yg amat..tapi aku puas bila lihat hasilnya yg kemas..

Mommy harap anak2 mommy nanti akan ikut cara mommy bila dah besar nanti.tapi kecik2 pun dah nampak ..macam Dik Ya plak..kalau nampak je rambut kat atas lantai walau hanya 1 je..dia akan terus kutip...sebelum aku suruh baik dia yg buat dulu.Anak kembar aku plak..kalau dia org suka buat kecoh dengan segala barang pun..tapi bila nampak je muka aku..dia org terus akan cakap..lepas ni kita org akan kemas balik ye mommy..nak main kejap je nih.huhuhuhu...harap2nya biarlah sampai bila2 dia org ikut perangai aku yg suka tengok rumah bersih dan kemas.

3 Comments:

El-Zaffril said...

Rumah u sangat kemas la datin

DatinDiaries said...

Zaffril: mmg suka dlm keadaan bersih dan kemas.huhuhu..penat pun penatla janji rumah bersih dahla..

Kimizo said...

memang kemas rumah tu
pompuan memang pandai bab2 ni