June 8, 2010

BALIK KELANTAN..

Hari ni aku dan anak2 nak bertolak balik ke Kelantan, setelah 4 hari berada di KL ( 2 hari kat Lumut )..minggu depan dah mula cuti sekolah.so aku kena bawak anak2 balik dulu..esok nak sekolah plak.pastu minggu depan mai KL plak.hurmm..selok gini doh..

Tempat yg sememangnya aku akan singgah utk beli segala makanan dan jugak isi minyak.iaitu kat Petronas Karak.dan bila sampai kat sini..aku akan check angin tayar keter dulu..pastu kali ni aku nak kena check minyak hitam la plak...adeii..mcm mana la aku nak buat agaknya ye..ni kira 1 st time lah aku kena buat semua ni sendiri.biasanya HB aku yg akan check segalanya.aku masuk dalam kedai Mesra dan beli minyak enjin ( minyak itam lah ) 1 botol...yg 1 liter lebih tu..aku masukkan kat tempat yg disediakan tu lah ( tak tahu nama apa )..pastu aku rasa cam was2 la plak...adeiii...kebetulan plak ada sorang lelaki lalu kat depan aku..aku tanya la dia.

Aku : Dik...dik...tumpang tanya dia...minyak itam ni nak kena letak berapa botol ye.


Lelaki A : Hurmmm biasanya kena letak dalam 4 liter..


Aku : O ye ke...Terima kasih ye....aku pun bergegas dalam kedai mesra plak..tadi aku beli 1 liter lebih je..dan aku beli plak 2 liter lagi.


Sampai je kat kereta ..aku tuang plak 1 botol minyak itam tu...dan aku check balik..uishhhhh ni dah penuh giler nih...dah melebihi tahap yg sepatutnya..aku dah jadi serba salah dibuatnya.kebetulan ada Abang polis kat sebelah aku nih..aku tanya la dia..dan bleh dia cakap yg dia pun tak tahu..dan dia suruh aku tanya driver dia iaitu lelaki india..dalam hati aku..mcm mana dia nih..nak jadi polis sangat..benda simple2 mcm ni pun tak tahu ke...dah la lelaki..pun tak tahu jugak...huh.


Lelaki B : Ah a kenapa Kakak, ada masalah ka.


Aku : Ada...ada...cuba check minyak itam nih..saya isi 2 liter lebih tadi..cuba tgk dah penuh melampau sangat ke atau mcm mana.


Lelaki B : Alaaa...kakak ini minyak itam sudah over-dushhhhhh lah..Kakak nak balik mana nih.


Aku : Mau balik Kelantan..mcm mana...ada bahaya tak kalau saya bawak ini kereta.


Lelaki B : Kakak nanti singgah bentong ye..cari bengkel dan suruh dia org sedut minyak itam ni dulu..minyak ni terlampau penuh sangat.nanti rosak ( apa ntah aku lupa..apa yg rosak )


Uisshhhhh panjang je cerita kali nih.....

Hah nilah dia dalam kereta aku..penuh dengan anak2 je.hehhehhee.

Uishhhhh cam muka Nabil pelawak kan..tu yg aku ngambik gambar dia tu...sebagai bukti aku tgh isi minyak Petronas.Hehhehhehheh.

Singgah kat Raub...bengkel mana ntah..lupa plak..aku jumpa tokey dan bagitau dia yg aku mau sedut keluar minyak itam sikit..tadi aku letak terlalu banyakla.Kenapa la Kakak buat muka camtu..cam org asli plak mummy tgk.huhuhuh...sabor jelah..

Dalam kereta semuanya dah lena diulit mimpi..tinggal jelah aku terkebil-kebil seorang diri..melayan selekoh yg ada...huhuhu..mata pun dah mula mengantok..so aku singgah kat Petronas Felda Kechau jap..beli goreng pisang dulu....kasi hilang rasa mengantok nih.


Dan..ini adalah acara wajib aku..hehhehehhe..beli petai kat Dabong.hurmmmmmm..sekarang ni memang dah musim petai kot...berlambak petai dijual di tepi jalan...
so aku apa lagi..beli jelah..1 ikat RM5 henget...hurmmm bestnya makan nasi ada ulam petai nih.....kepompom selera aku membuak-buak nanti...


Semoga perjalananku sekeluarga dilindungi oleh Allah yg Maha Esa...Amin..

2 Comments:

El-Zaffril said...

Wah... petai2... sedapnye petai

DatinDiaries said...

Zaffril: suka gak ke mkn petai