May 26, 2010

JOM MAKAN DULU...

Selamat Makan Tengah hari...hehhehhee......bestnya lauk yg mak aku masak tgh hari nih.....yg paling best tu coz ada itik goreng dan ulam petai gitu.hehhehee..gulai plak...ada jari jemari gitu..hehhehe..ada sesetengah org mungkin tak makan..tapi OH TIDAK bagi aku....OH TIDAK kalau aku tak makan..memang aku akan makan punya....suko 'ratoh2' gitu....sedap weh....agak2nya aku tambah tak nasi...hurmmmm BIARLAH RAHSIA..

Hurmmmmm budu 'payea'..sedap weh.....anak jati Kelate keno make budu

Hurmmm ulam petai pun ada gak..aku memang dah lama tak beli...kenapa aku tak beli??? coz aku tak nak makan nasi banyak..kalau ada petai gerenti aku makan nasi banyak...waaaaaaaaaaaaa....tapi ini petai mak aku beli secara senyap2...heh heh heh.

Ini bukan ayam..daging atau ikan..hehhe..tapi ini adalah itik...hurmmmmm yummy...itik goreng...sedap weh..makan dengan nasi panas2....Fuhhhh.habislah diet aku kali nih.

Ha ni nasi aku..hehhehe...ada petai tuh...hahhahhahaa...mesti org cakap..makan nasi dgn petai pun nak bagitau ke..tak malu ke...huhuhu..jgn jadi hipokrit dgn diri sendiri..letak dalam Diaries suka makan Chicken Chop tapi sebenarnya suka makan budu..hehhehhe.dan lauk tu plak...itik tuh..bukannya ayam deh.,muahhhahhhhha.

Makan la Dik Ya weh.hehehe..apa la yg dia makan tu agaknya...dahla tangan tu kecik..kenyang ko Dik Ya makan ni weh.hehehee.

Alahai anak mummy sorang nih..memang suka sangat makan ulam-ulaman.tgk dalam pinggan nasi dia tu..ada ulam kacang panjang dan timun...alohla..bakpo rambut depan Kak Ngah jadi mcm nih..nanti simpan rambut panjang ye..tahun depan rambut anak2 mummy kena simpan panjang.


Alahai anak omak....jom makan anak2 ku...bo lah ambik gambar nyo deh...mummy lapar doh nih.Dik Ya tuh dok makan ulam tu...dia makan Kacang Panjang.hehehe.


Alhamdulillah anak2 aku memang tak memilih dalam hal makanan nih.syukur sangat2..dia makan je apa yg ada..dan kadang2 je demand nak makan itu dan ini..tapi kalau bab makan nasi memang anak2 aku ikut jejak aku..tak kisah lauk apa..takde lauk pun takpe...asalkan ada budu dan ulam-ulaman..senang betul aku makan.takde nak makan bersolek punya..cukuplah muka aku je yg bersolek..makan2 ni tak payah..janji halal dan kenyang.


Cuma Kakak sorang jelah, dia makan memang papa ( NZ) Kakak lebih suka makan buah..ulam-ulam pun makan jugak..tapi tgk ulam2 jugaklah..tapi sekarang ni dia dah terbiasa sesangat dengan aku..so dah nampak ada perubahan sikit la tang makan.CUMA yg ASLI dalam diri dia memang tetap ada..tak mcm Kak Ngah.dia memang sebijik mcm aku..suka makan budu dan mesti ada ulam-ulaman gitu..Dik Ya plak..tak bleh nak nampak sangat..coz masih lagi kecik..lagipun Dik Ya ni bukan makan banyak pun..2..3 suap je kalau makan pun..tu badan dia slim..aku rasa la dia slim tu pasal rindukan (NZ ) kot.hurmmm.

3 Comments:

El-Zaffril said...

Tak aci ni... sedap bangat

Duke Luce Dell'amore said...

wah!blog datin ni mmg pasal mkn2 je ke?
kmain meriah tgok mknn2 tu..

DatinDiaries said...

El: hehhe..mai la nak makan....saya belanja makan nasi budu.hehhehe

Duke: halo cute...memang meriah bab2 makan nih...meh la join 2 kaki