April 1, 2010

SAKIT..

Sekarang ni memang musim org sakit agaknya.anak2 aku baru je lepas demam, pastu mak aku plak.semalam aku bawak Dik Ya pi salah satu Klinik kat Kepong , Dik Ya batuk, selsema dan sakit mata manakala HB aku plak batuk..cam batuk kering pun ada jugak.bila je HB aku batuk memang terasa sakit sangat telinga aku ni..cam org cucuk2 je telinga aku dibuatnya..habis tu yg empunya diri tak tahulah mcm mana keadaannya. tgk dari segi luaran ok je..tapi masuk je malam terus batuk2..mungkin cuaca malam ni sejuk sikit kot.


untuk entry ni takde gambar yg nak aku kongsikan bersama coz tak ingat atau terlupa nak ambik gambar .aku cuma nak kongsi cerita pasal staff kat Klinik tu je.mungkin biasa je bagi u all tapi kalau main sound2 depan org aku rasa u all pun bengang jugak kan.aku tak masuk dalam bilik Doktor temankan Dik Ya maupun HB aku.aku dok tunggu kat kerusi kat depan jelah.HB aku keluar dr bilik DR dan katanya batuknya takdelah tahap yg teruk cuma DR mahukan HB aku banyakkan rehat je.masa HB aku masuk toilet adalah sorang staff kat situ dia panggil la nama HB aku ...dialog di antara aku dan staff kat situ:-


Staff : S....


Aku : o...dia kat Toilet, jap lagi dia keluar kot


Staff : DR nak bagi MC ni..dia nak ambik MC ke tak


Aku : Nanti tanya tuan empunya badan la ye..saya tak pasti mcm mana


Staff : Nak MC lagi mau tanya ke..apa susah sangat nak bagitau..nak MC pun nak tanya2 ke.


Aku : Aku diam je waktu ni, dalam hati aku berkata..ingat saja2 je org nak MC..kalau sakit mestilah nak MC..bukan suka2 nak ambik MC.tapi aku tgk dia org mcm dok membebel je..dan adalah org2 kat situ pandang je aku..so aku apa lagi menjawablah.Hello saya ni bukan tuan empunya badan..kan saya sudah bagitau nanti tanya tuan empunya diri la mcm mana.mana boleh suka2 hati saya mau jawab..itu bukan MC saya..


Staff : terdiam..mungkin terkejut kot


tapi aku ada dengarlah jugak dia cakap..nak bagi MC pun nak kena tanya..hurmm mcm2 org nih.kalau org nak MC ..takdelah org nak jumpa DR dan makan mcm2 ubat ni.ingat org pegi Klinik ni semata-mata nak MC je ke..hurmm..

sekian jelah utk hal semalam punya cerita.

2 Comments:

lily lotus said...

ler sabar jerlah. tak sopan langsung orang tu

DatinDiaries said...

Lily: hehhehe..manusia ni memang mcm2 karenah..sabor jelah..hehe