April 26, 2010

PRUDENTIAL INSURANS..











Hari ni policy insurans utk anak2 aku dah diterima oleh aku.ini utk anak2 pompuan aku..dan juga salah satu simpanan utk diri mereka juga.pada mulanya aku hanya berminat tang Medical Card je.coz sebelum ini pun dah lama aku war2kan pada yg berkenaan..yelah kalau anak2 ada insurans ni senang..bukan senang apa pun..yelah sebagai contoh Cash Money ni bukannya selalu ada kat dalam beg duit kita sampai 10k setiap hari.dan kita juga tak tahu bila kita nak sakit atau sebagainya.tapi kalau bagi mereka2 yg berduit tu takpelah...tapi kalau cam aku ni..aku kena buat jugak insurans utk anak2...aku hanya ambik utk Medical Card + Simpanan je..selain daripada simpan kat Bank..insurans utk Hospital ni jugak penting.tak menyusahkan sangat utk pening2 kepala nak pegi ATM malam2 buta kalau anak2 kena masuk wad.lagi pun hal ini memang dah lama aku suarakan..ntah buat ntah tidak..aku pun tak pasti...apa yg pasti dan apa yg patut....aku akan dahulukan demi utk anak2 kesayangan aku nih.

Apa yg penting bagi aku..selagi aku hidup...dan masih lagi bernyawa...aku akan tetap membuat simpanan utk anak2 aku..aku tak nak anak2 aku susah bila aku dah takde nanti.sekurang-kurangnya kalau aku nak meninggalkan mereka..biarlah mereka berjaya dan yg pasti anak2 aku tak akan lalui kehidupan yang susah seperti yg pernah aku lalui dlm kehidupan aku.dan ini adalah doa yg tak pernah aku lupa dalam setiap saat dalam diri aku.bagi aku insurans ni penting utk anak2 aku.sebelum ni aku tak pasti anak2 aku dah ada insurans atau tak..mungkin papa dia org dah buat atau belum..tapi tak salah kalau aku buat jugak utk anak2.atau mungkin dia terlupa...apa yg penting jugak aku tahu yg dia sudah pasti tak sanggup melihat anak2nya hidup susah.....

0 Comments: