April 27, 2010

JALAN2 CARI MAKAN.


Akhirnya dapat jugaklah kakak ni nak bola....tak payahla nak beli bola yg mahal2...beli yg murah2 jelah dulu ye..Kakak ni plak tiba2 je plak suka main basketball.hurmmmmm kat sekolahnya dia memang dah dilatih oleh cikgunya utk main basketball.tapi aku tak beli la bola yg nampak ada garis2 hitam tu...beli yg ni jelah dulu ye..kalau yg ni rosak..mummy akan gantikan dengan yg baru plak.hehhehhee..apa2 pun minat anak2 ni tak boleh ditolak..sama ada beli yg murah atau mahal itu soal yg ke sepuluh.tapi minatnya kita sebagai ibu bapa ni jgn nak nak mandai2 sekat suka2 hati je.tapi kalau yg memudaratkan atau yg tak masuk akal tu kita sebagai ibu bapa kena la campur tangan..ye dok.lepas singgah umah mak sedara aku dan anak2 terus singgah TESCO jap utk beli barang2 dapur.mak dan anak2 pun ada..so takdelah aku sunyi sangat nak pegi beli barang.


Bulan ni nampaknya 2 kali aku kena beli barang2 keperluan rumah..harap2 bulan depan takdelah aku nak datang mai beli barang2 dapur lagi.kira jimatkan belanja lah ni.aku dah kena jimat cermat.aku jimat cermat mcm mana sekalipun org tetap cakap aku ni boros gak.padahal aku takdelah nak boros sakan pun.duit banyak habiskan utk hal anak2 je.takde nak habiskan kat benda yg ntah apa2.simpanan utk anak2 itu penting.lepas je settle bab2 barang2 dapur ni aku nak pegi makan la plak.perut pun dah berkeroncong menyanyi lagu dangdut Mas idayu ni.lapar yg amat sangat..kalau aku pose takpelah jugak..ni bukannya pose pun...so utk bulan ni dah settle lah aku beli barang2 dapur..walaupun 2 kali bulan ni aku datang mai beli..cuma bulan depan takdelah aku nak mai lagi..duit tu blhla aku simpan...jimat cermat membawa berkat gitu.


Hurmmm kakak pun sama jugak dgn aku kalau bab2 makan kat Chim Chum nih.tapi idea nak makan kat sini malam ni datangnya dari Kak Ngah lah ni.mungkin dia org lapar sangat kot...dah keluar dari tadi lagi..tak kanlah nak balik umah masak plak..mesti penat kan.so sebelum nak balik rumah tu kami singgahla makan kat sini dulu.mak aku pun tak penat dan aku sendiri jugak tak penat.sekarang ni aku jarang bawak maid aku keluar skali.kalau dulu asyik muka dia je yg pasti ada.sekarang ni aku suruh dia dok kat umah je..jaga umah.yelah risau jugak tinggal umah sampai ke tgh2 malam.aku dah takut dan fobia dengan apa yg dah berlaku kat umah aku tempoh hari..di mana umah aku pernah dimasuki pencuri..dan alhamdulillah waktu tu kami takde kat umah..cuma keadaan umah jelah rosak teruk.dan aku dah buat report polis pun hal ni..cuma pihak polis plak kata nak call kalau dah tangkap pencuri tu..tapi sampai sekarang senyap sunyi je kes tu.huhuhuhu...nak salahkan polis tak blh jugak..coz dia org banyak lagi kes yg lebih mencabar nak kena handle..cuma bagi aku cukuplah kalau dia org selalu buat rondaan kat kawasan rumah aku ni.uishhhh jauh betul aku lari topik dalam entry nih..hahahhahha..takpe layan jelah tulisan aku ni ye.


Mak yg senantiasa bersama dengan aku walau kemana saja aku pergi.sekarang ni kalau nak keluar rumah ...aku pasti akan bawak mak dan anak2 skali keluar.nak keluar sorang2 rasa cam tak best je.kadang2 tu aku keluar dgn anak2 je..anak2 adalah peneman dan kawan aku yg setia.aku rasa bila anak2 aku dah besar nanti memang dia orglah yg jadi kawan dan peneman setia aku ..kemana saja aku pergi.saat2 mcm nilah aku teringatkan arwah ayah aku.arwah tak pernah nak merasa saat2 mcm ni.kalau arwah ada mesti lagi seronok..tapi nak buat mcm mana ALLAH lebih sayangkan arwah...semoga roh arwah ayah aku ditempatkan dikalangan org2 yg soleh..Amin.


Ha ni lah dia rupanya Chim Chum..yummy......bestnya....weh dok telan air liur sokmo nih....belea2 naip..belea2 telan air liur weh.pah nok diet gano la ambo nih....tak napok jalea doh ambo nak diet gamoknyo.huhuhuhu.aku tak tahu kenapa aku suka sangat makan kat sini.memang sebulan sekali aku mesti akan datang kat sini..kadang2 tu berkali2 gakla datang...yelah ..bagi aku...aku rasa makanan mcm ni takdelah mengemukkan..betul tak..ni dan sedapkan hati ke mcm mana aku ni.takpe layan jelah..tapi kalau ada masa nanti kita pakat2 gi makan ramai2 kat Food Village kat Jalan Pengkalan Chepa nih..memang sodap.



Wah bukan main syok lagi aku nih layan Chim Chum.boleh dikatakan dalam sebulan tu ..pasti aku akan singgah makan kat sini.dan aku memang suka sangat2 makan tang sotong dan daging.bila aku buat entry pasal Chim Chum ni cam berair la plak mulut aku aku ni.sambil dok menaip pasal segala cerita dok makan tadi..sambil mata dok tgk sotong dan daging..fuh..memang mencabar kewibawaan aku betul la daging dan sotong nih.sampaikan anak aku ambik gambar pun..aku tak berapa nak layan sangat.yelah org dok tgh layan makan punyalah baik..kakak nak ngambik gambar mummy plak...lagipun malam tadi aku dan anak2 makan takdelah cam rilex2 atas katil gitu...coz jam 10.45 malam nanti aku nak pi ambik HB plak..HB aku balik dgn Flight Air Budaya kalau tak silap aku malam tadi.heh heh heh.apa2 pun sebelum nak hantar mak dan anak2 balik..aku kena bagi dia org kenyang2 dulu.dan aku akan makan plak dengan HB aku..yelah temankan HB makan.sambil teman2 HB makan tu..aku makan la plak..baru nampak cam romantik gitu layan makan berdua-duaan.huhuhuhu..



Mearoh dok muko Kak Ngah nih...panas dan pedas kot.Kak Ngah memang suka makan yg pedas2..tu pasal la hari tu kena operate apendiks.tapi alhamdulillah semuanya dah selamat dan anak aku pun dah sihat.syukur dan gembira sangat2 bila tgk anak2 membesar depan mata..dan anak2 plak sihat.Kak Ngah ni plak memang suka sangat makan kat Chim Chum..cam aku gakla..aku kalau rasa cam nak demam je aku memang singgahla makan kat sini..bukan apa..bila makan je Chim Chum ni gerenti aku akan berpeluh dan demam aku yg nak serius pun tak berapa rius dibuatnya..ahaks.


Hi dah nampak makin besar anak bongsu mummy sekarang ni.walaupun badan masik kecik molek lagi tapi dari riak wajahnya dah nampak cam lain je.yelah Dik Ya memang wajah dia mcm ni..wajah org sedih..huhuhu..yelah masa aku dok ngandungkan Dik Ya dulu banyak dok menangis kot..tu pasal la keluar Dik Ya jadi muka cam sedih..muka tak sanggup aku nak marah.huhuhu.waktu ni Dik Ya memang tak berapa sihat sangat.kira baru2 nak demam lah ni.semalam dah bawak pi Klinik ..so sekarang dok makan ubat jelah.harap anak mummy cepat sembuhlah ye.lepas makan ni aku nak kena terus hantar anak2 balik rumah coz jap lagi aku nak kena ambik HB kesayangan aku plak.huhuhu..bulan ni memang HB aku je yg asyik dok ulang alik KL-KB..sampai bila la agaknya kami nak mcm nih..nak aku pindah KL cam malas la plak..bukan malas apa pun..yelah anak2 aku selesa dok kat sini...anak2 pun sekolah kat sini..ntahla...pening kepala aku dok pikir..cam BERMADU plak aku rasa..yelah jumpa seminggu skali..

2 Comments:

yuyee cap limau said...

salam kenal kak..oloss sedp weyyy..saya tgk pon titik air liur nie..dio mcm steamboat ko kak??blik kelate nie kn trai nie..sedap weyhhh..hehe

DatinDiaries said...

Yuyee: hhehhheee....memea sedap weh..nati balik kb kita pakat2 gie makea deh..