April 28, 2010

MENCARI-CARI..


Untuk bulan ni tak tahulah berapa kali la aku beli bab stationary nih.boleh dikatakan dalam sebulan tu menag berkali2..ada2 je...yg ni rosakla..patahlah..hilangla..dan mcm2 lagilah...pastu nak cukup setahun..pikir2la sendiri.padahal sebelum sekolah nak bermula..boleh dikatakan sekotak aku beli barang2 keperluan mcm pensel...roba ko..pembaris ko...gam ko..dan mcm2 lagi lah..senang...beli banyak2 terus..mana tau kot2 anak2 mintak nak yg baru..time tu jugak aku takde duit..ha mcm mana?? kesian plak kat anak2 kalau tak beli kan..so kalau ada rezeki ni..belilah lebih2 sikit....dan simpan..bila anak2 nak..keluarkan satu persatu...jgn bagi semua terus...ni baru je lepas makan Nasi kat Osman Larin Jalan Gajah Mati..lepas makan anak beranak..terus anak2 meluru masuk ke kedai sebelah..beli barang sekolah dia org lah..tgk itu..tgk ini..cam serba salah pun ada gak aku tgk dia org nih...cam tak tahu nak pilih yg mana satu pun ada jugak.huhuhuhu....


Lepas bawak anak2 pi makan nasi kat Osman Larin kat Jalan Gajah Mati tu,..aku bawak anak2 pi KB Mall jap..coz ada barang2 yg aku nak tgk.dan tgk budget gakla..hehhehe..tapi tak beli pun..juz tgk2 jelah dulu..mana tau kot2 ada rezeki...ada lah tu..penat aku anak beranak dok pusing satu KB Mall , aku singgah makan kat McD plak..aku tak makanla cuma temankan anak2 je..aku cukuplah dengan milo panas...anak2 plak nak sangat makan Burger..padahal aku rasa baru je lepas makan nasi tadi..kan tak nak bagi..melampau plak aku ni..sampai tak bleh nak bagi anak2 makan.huhuhuhu...tapi kalau bagi makan lebih2 plak..kan gemuk plak anak2 dara aku nih..hurmmmm..tapi takpe...buat masa ni aku layan jelah dia org makan..balik rumah karang...no nasi yeeee....


Bestnya tgk kakak makan Mc Chicken..kalau kat McD memang aku suka sangat makan Burger..ayam bagi aku kureng sikit..kalau nak makan ayam aku lebih suka makan ayam kat KFC..yelah selera masing2 kan..cuma aku suka ayam KFC je...kesian anak2 pun mesti lapar kan..ikut mummy dok window shopping je...shoppingnya tak..huhuhu..kakak bagitau kat aku tadi..dia kata..laa ingatkan mummy nak shopping..tapi rupa2nya mai jalan2 je...tgh dok melayan anak2 makan..tiba2 je kawan aku lalu...si penyanyi dan pelakon Shajiry tu..rupanya dia ada shoot kat KB Mall.pada mulanya aku tak cam muka dia coz pakai topi ala2 koboi ..hehhelepas tu bila dah call barulah kepompon dia.tapi kami takdelah dok berbual lama2 sangat pun..juz say hi dan bertanya khabar je..coz dia dah nak gerak ke lokasi yg aku tak tahu kemana.hehhee..


Waktu ni Kak Ngah bukan makan pun burger lagi..tapi kerana di sebabkan aku nak ngambik gambar dia..so dia buatlah nak makan burger tu.huhuhu..ni mesti ciplak idea mummy.anak2 pun dah penat melenggang kankong kat KB Mall nih.Dik Ya takde dalam ini cerita coz dia dok kat rumah..demamnya belum baik lagi.


Lain giler muka aku time nih..tak tahu la plak kenapa nampak cam lain sangat.adakah kerana badan aku semakin 'kurus' hehehhe tu yg nampak lain...atau adakah yg sebaliknya.dan anak2 memang sudah masak dengan perangai mummynya ni..kalau nak makan ..ke ...minum ke..tak sah kalau tak disuruhnya dia org ngambik gambar aku ni.dan aku plak memang tak sah kalau tak bergambar dalam 1 hari.ni bila dah lepas aku dan anak2 pusing satu KB Mall cari apa2 yg patut.tapi akhirnya dah jumpa apa yg aku nak tapi........wulawei....apa yg aku cari...TUNGGU di lain episod ye.


0 Comments: