April 5, 2010

KE KL PLAK..

Sebelum nak bergerak ke KL..aku dan mak singgah kat pusara Arwah Ayahnda tersayang.Arwah meninggal pada 09 Oktober 2001...Al -Fatihah utk arwah ayahnda semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan org2 yg beriman..Amin.

Pastu aku singgah utk makan pagi plak kat kedai Nasi Berlauk yg tersohor ...nama tempat ni aku tak sure la....yg pasti kedai ni atas lagi daripada bandar Ketereh belah kanan kalau nak menghala ke daerah seterusnyalah.kat depan kedai ni ada sekolah

hurmmmm wahai anak2 ku sekalian...makanlah ..rezeki dah ada kat depan...jgn membazir bila makan..

Hurmmmm best giler nasi berlauk kat sini..mcm2 lauk ada...ayam kampung dan serati serta itik pun ada jugak....memang best.

Alahai Dik Ya weh....makanlah dulu...sejak ada hp mcm tu lah dia..

Singgah makan durian kampung kat bentong plak.adeiiiii tak bestlah durian nih....isi manyak keras woooo..dan satu lagi isinya ok lah.

Aku singgah makan durian dan makan Nasi Berlauk yg aku beli bungkus tadi..hurmmmm best..

Alahai anak kesayangan mummy ni weh....yo la dari KB sampai kat Bentong barulah kami singgah makan..kesian kat anak mummy sorang nih..makan nasi kongsi 3 org nih...termasuklah dgn aku skali.hehhehhhee...tak bleh makan banyak2..kan tak larat nak drive plak aku nih..












Pah ceroh doh la aku ni napok gayonya weh....huhuhuhuhu....


Semalam je baru balik dari KL....dan hari ni aku ke KL plak.tapi kali ni aku bawak semua skali iaitu cam biasala mak ..anak2 aku semua ikut.esok hari dah nak balik KB plak.ahad kan anak2 sekolah.so aku hanya pegi 1 hari jelah ke KL nih.ada hal yg tak dapat dielakkan oleh pemohor besar.so aku kena pegi jugak..nak tak nak..aku kena pegi jugak KL.HB aku belum balik lagi dia masih kat Sarawak dengan tugasan yg perlu dia jalankan.aku ke KL ni ada hal aku sendiri kat sana .pada mulanya aku ajakla kawan aku yg temankan aku.alih2 last minit cakap tak blh plak..HB nya tak bagi..so nak buat mcm mana kan.nasib baiklah aku ada mak dan anak2 yg terlalu memahami dan sanggup susah senang bersama aku dan sanggup menemani aku.Mak aku sudah pasti risaukan aku nak drive sorang2 ..dah la baru je sampai...pastu hari ni nak pegi plak.terima kasih aku ucapkan kepada Mak dan anak2 yg sanggup bersama-sama aku dalam apa jua keadaan sekalipun..akan aku hargai pengorbanan mereka ini utk aku.



Perjalanan aku ke KL hari ni alhamdulillah takde apa2 yg berlaku..syukur sangat2 coz perjalanan aku sempurna.nak kata aku ni penat sangat tu takdelah...dan nak kata aku ni tak penat tu tipulah coz 3 kali aku berhenti utk tidur.hehhehee.sampai je kat Bentong aku dan anak singgah makan durian...tapi huh tak sedap betul...1 bijik je yg best...hurmmmm takpe nak buat mcm mana kan..dah itu je rezeki aku anak beranak hari ni....apa yg penting kami semua selamat sampai di rumah KL....fuhh...ponat .

0 Comments: