January 13, 2010

HOSPITAL LAGI.....

Segala gambar yg sempat aku rakamkan ini hanyalah utk di kongsi bersama dan memori di dalam Diaries aku....sebaik saja aku sampai kat Hospital USM ni..kena daftar dulu...dan ada doktor yg terlatih check dulu apa2 yg patut sebelum nama anak aku di panggil nanti.

Alahai kesian betul kat anak kesayangan mummy ni...baru je lepas ambik darah....1st time kena ambik darah..dan sesungguhnya aku tak menyangka manja2 Kak Ngah ni rupanya dia seorang yg tabah dan kuat.....

tunggu doktor 3 jam lebih jugaklah...coz doktor ada pesakit yg nak kena bedah ....so Kak Ngah main games dululah ye..

paling kesian aku tgk wajah anak aku .....tgh tunggu result XRay..

lepas semua ujian dah di lakukan...anak aku di masukkan kedalam wad...dan malam ni jugak anak aku kena ' operate'...YA ALLAH SELAMATKANLAH ANAK2KU YA ALLAH, semoga semuanya berjalan dgn baik dan lancar...mummy akan tetap dan terus berdoa akan kesejahteraan anak2 mummy..

aku iringi anak kesayangan aku masuk kedalam dewan bedah......semoga semuanya selamat...I Love U....mummy sayangkan anak2 mummy..













Malam tadi aku memang tak puashati bila tgk anak aku ni cam sakit sangat2...cara dia berjalan pun mcm org baru lepas 'operation'....lagipun budak2 bukannya blh bagitau kita detail pun mcm mana rasa sakitnya..sama ada tepat atau tak...aku pun tak blh nak agak mcm mana dia sakit...apa yg pasti aku tgk cara dia berjalan memang mcm org yg sakit yg amat..tapi Hikmah ni memang seorang yg kuat semangat..dia akan tahan selagi atau setakat mana yg dia mampu...dan malam tu jugak lebih kurang jam 10.00 malam aku bawak Hikmah ke USM..aku ke Emergency dan daftar dulu..bab2 menunggu ni biasala..hospital kerajaan kenala faham akan situasinya...semua yg datang kat situ takde yg sihat2...so kena bersabarlah menunggu giliran anak aku.pada mulanya aku daftarkan nama anak aku dan doktor pelatih kat luar sana check dulu apa2 yg patut sebelum nama di panggil...lebih kurang 1 jam lebih barulah nama anak aku di panggil...masuk je dalam bilik doktor...doktor check mana2 yg patut dan anak aku memang jenis peramah orgnya..dalam erti kata banyak mulutlah..hehhee...kalau dia takut dia memang cakap banyak..dan mcm2 soalan yg dia tanya kat doktor...sampai doktor tak termampu nak jawab segala soalannya tu..


apa yg pasti aku memang teramat puashati dgn segala penjelasan yg telah doktor ni katakan pada aku..dia cakap perkara yg sama jugak..cuma cara penyampaiannya itu membuatkan aku betul2 yakin ..takde lah cakap nak operate dulu dan tgk apa penyakitnya...buatnya tak sakit kat A tapi di belahnya A mcm mana...tu yg buat aku tak puashati...tapi doktor kat USM ni dah jelaskan pada aku bahawa dia hanya suspek je, dan dia akan jalani beberapa ujian seperti uji air kencing..darah dan XRay dulu..bila semuanya dah pasti barulah penyakit akan di sahkan.dan aku kena tunggu doktor pakar bahagian anak aku ni selama 3 jam lebih plak..coz doktor tu tgh buat 'operate' seorang kanak2 jugak...so menunggulah plak aku ni..takpe sabar itu kan separuh daripada iman...beberapa jam selepas itu barulah doktor tu datang dan ujian demi ujian di jalankan dan dengan itu di sahkan bahawa anak aku di syaki Apendik...Ya Allah bila je aku dengar rasa cam luruh je jantung aku dan air mata aku mula mengalir bila aku bayangkan mcm mana la keadaannya nanti..kesian betul aku kat anak kesayangan aku ni.nak tak nak aku kena terima dan redha dan akan berusaha agar anak aku segera di rawat....dan doktor tu bagitau aku MALAM NI JUGAK anak aku kena 'operate'..lagi skali jantung aku cam nak luruh..kesiannya kat anak aku ni..masih kecil lagi tapi nak kena jalani dan lalui semua tu seawal usianya...



tapi apakan daya aku hanya mampu berdoa dan terus berdoa...aku tak putus2 berdoa agar anak aku selamat dan segala pembedahan tu berjalan dengan lancar.anak aku di pindahkan ke dalam wad...dan di kehendaki berpuasa..lebih kurang jam 2.30 pagi anak aku di bawak masuk ke dalam dewan bedah..hati seorang ibu mana yg tak sayu bila anak layu dgn ubat bius di depan mata..hati seorang ibu mana yg tak meraung di dalam hati bila tgk badan anaknya di penuhi oleh wayar...hati seorang ibu mana yg tak sedih bila melihat badan anak terbujur kaku di atas katil di dalam bilik pembedahan....Ya Allah hanya kau sajalah tempat aku memohon...kau lindungilah anak2 aku daripada perkara2 yg tak diingini berlaku dan aku memohon kepada mu Ya Allah agar kau selamatkanlah anakku...selama 4 jam lebih anak aku di dalam dewan bedah...hati seorang ibu mana yg tak risau...aku seharian tak tidur dan asyik menangis je teringatkan Kak Ngah ( Noor Hikmah ) selalunya dia lah yg bersama aku dan menemani aku tidur...tapi kini dia terpaksa harungi semua tu...Ya Allah selamatkanlah anak aku Ya Allah....


lebih kurang jam 4.30 pagi, Nurse bagitau aku yg anak aku dah selamat jalani pembedahan..dan dia menyuruh aku segera ke Dewan bedah sebelum anak aku sedar...Alhamdulillah syukur kepadamu ya allah kerana kau makbulkan doa hamba mu ini agar anak2 ku terpelihari dari segala sebarang kemungkinan .....Alhamdulillah..syukur..





"YA ALLAH YA TUHAN KU, SELAMATKAN ANAK2 AKU DARI PERKARA2 YG TAK DIINGINI YA ALLAH.....AKU KALAU BOLEH BIARLAH AKU YG MERASAI SEMUA TU DAN BIARKAN LAH ANAK2 AKU SIHAT...AKU TAK SANGGUP TGK ANAK2 KU MENDERITA... YA ALLAH KAU LINDUNGILAH ANAK2 KU ....AMIN.."

9 Comments:

[ N ] ZuLaiNa said...

anak mummy ni sakit ape sampai kena bedah? hope she get well soon~

haya_yaya said...

Pemakanan kena jaga la lepas ni..takleh nk mkn macam2.lagipun makanan sekarang da byk sgt bahan2 tirua..
Moga kakngah cepat sembuh yer..
insyaAllah...

lily lotus said...

syukur dah selamat operation. semoga cepat sembuh

DatinDiaries said...

N Zulaina: anak kena Apendik..harap semuanya seperti biasa selepas ini.

Haya: tu la..tapi saya memang pantau anak2 makan..cuma kat sekolah kita tak tahu apa yg dia org beli..lagipun kalau dpn saya dia org tak beli yg bukan2..coz dia org dah tahu saya tak suka..

tapi alhamdulillah kini semuanya dah selamat...semoga cepat sembuh

Lily: terima kasih...semoga kak ngah cepat sembuh dan ceria seperti biasa.

ani_hasrul said...

adoiiii...sedihnyer..... sory la malam tu sy n call awk sebenarnyer n tanyer keadaan k.ngah tp sy pun tgh stress ni....(pasal ank saya)...tu yg x ingat n call tu...sory yer.....

DatinDiaries said...

Ani: takpe....kak ngah pun dah selamat dalam pembedahan...semoga dia cepat sembuh dan cepat blh balik rumah..hari ni dia demam lagi...

kenapa dgn anak tu plak..

ani_hasrul said...

masih kat usm ker??????????wad maner??????

DatinDiaries said...

Ani: ah a..masih kat USM lagi...2 selatan

DatinDiaries said...

Ani: ah a..masih kat USM lagi...2 selatan