January 13, 2010

HIKMAH KE KLINIK..

Huhuhuhu tgk lah Dik Ya tu....nak pegi klinik pun sempat lagi dia tertidur..hehehhee....

lebih kurang jam 8.30 malam aku bawak Hikmah ke Klinik Keluarga ....dan di berinya ubat antibiotik..demam dan sakit perut..

lebih kurang jam 1.30 pagi aku bawak Hikmah ke Pakar Perdana..kerana aku tgk dia semakin sakit .sampaikan nak sentuh perut pun dai sakit...doktor hanya bagi ubat demam dan ubat muntah je..

nak berjalan pun aku tgk mcm org baru lepas 'operate'. kesian betul kat kak ngah..sekarang aku tgh tunggu nak ambik ubat dan buat bayaran je dulu..













Dari tengah hari tadi lagi aku tgk Hikmah ni lain mcm je..biasanya dia kalau balik dari sekolah agak riuh rendah jugaklah suaranya...tapi kali ni aku tgk dia banyak diamkan diri...bila aku tanya, dia cakap dia sakit perut dan semalam dia muntah dan sakit perut yg amat2 sangat ..bila aku sentuh dahi dan badannya....dia demam dan badannya agak panas...aku ingatkan dia demam2 biasa dan sakit perut biasa2 je....nampaknya malam ni anak2 aku tak pegi mengaji lah..coz aku nak bawak Hikmah ke Klinik.


pada mulanya aku nak bawak Kak Ngah ke Klinik Ang, tapi sekarang ni Klinik Ang malam2 dah tutup la plak dan buka hanya sampai jam 5.30 petang sahaja sekarang ni..so aku terpaksa pusing balik dan pegi Klinik Keluarga kat area rumah aku jugaklah...sampai kat sana doktor hanya cakap anak aku demam biasa je dan sakit perut pun biasa2 je..dan doktor tu takde nak check perut anak aku ke apa ke...dia terus bagi ubat demam, antibiotik dan ubat sakit perut...sampai je kat rumah aku berikan Kak Ngah ubat dan aku suruh je dia rehat dan tidur je..lebih kurang jam 1.30 pagi Kak Ngah mengadu kat aku yg dia sakit perut sangat2..so aku ingatkan perutnya memulas-mulas la..lalu aku ambik 'minyak gamat' terus lumurkan kat perutnya dan urut perut anak aku..tapi bila aku pegang je perut dia..dia cakap sakit2...dan aku nampak dari air mukanya yg tgh menahan kesakitan yg amat sangat....time tu jugak aku terus bawak Kak Ngah ke Hospital ......sampai kat sana aku terus masuk kat emergency , doktor di sana check perut anak aku..dan dia bagitau bahawa anak aku di syaki menghidapi Apendik....bila aku dengar je..cam nak nangis..yelah kesian kat anak aku yg masih kanak2 nih nak kena lalui semua tu...dia suruh anak aku segera lakukan operation, tapi aku tak nak coz aku nak doktor tu check betul2 sama ada betul atau tak di syaki apendik..bukan main agak2 je..dan perut anak aku bukan bahan ujikaji...kena operate dulu baru tahu sakit apa katanya...so aku hanya minta ubat jelah...dan yg dia bagi hanyalah ubat demam SAHAJA..hurmmmm



balik rumah lagi sekali aku berikan Kak Ngah ubat...dan esok memang aku tak nak anak aku sekolah..biar kakak sorang jelah yg pegi...dan aku mintak surat MC dari doktor utk anak aku.dan bagi aku waktu tu adalah Kak Ngah demam dan sakit perut biasa je...sampai je kat rumah memang aku tgk dia mcm gelisah je bila nak tidur...dan cara dia berjalan pun kena tahan perut cam org baru buat operation je aku tgk.kalaulah mcm ni jugaklah keadaannya besok..aku akan bawak ke Hospital lagi skali....dan tunggu besok jelah..

0 Comments: