January 15, 2010

HARI KE LIMA..

Baru nampak selesa dan segar sikit...pagi2 lagi aku lapkan keseluruhan badan anak ..sapukan bedak..ikat rambut dan pakai perfume..biar wangi2 sikit....baju pun dah ditukar..barulah nampak mcm segar....cuma Kak Ngah masih lagi demam2...kejap demam kejap tak...mcm tu lah hari2.

Lepas bersihkan badan..Kak Ngah mintak nak main games plak..suka bila tgk anak dah semakin sihat...tu pun dia dah cakap..kerja sekolah dia mesti banyak..yelah dah berapa hari tak pegi sekolah..dah banyak yg ketinggalan..tapi takpelah yg penting biar Kak Ngah tu betul2 sihat dulu.

ha alat ni bernama Pediatric Voldyne( volumetric Exerciser )Doktor yg berikan semalam..utk anak aku buat exercise..utk paru2 katanya..yelah asyik dok tidur je tak bangun utk paru2 jugak..

setiap hari anak aku kena buat..dalam 1 jam kena buat beberapa kali la...kena sedut bukan tiup ye...dan alat tu pun memang nampak menrik..siap ada gambar2 kartun lagi utk kanak2...

Peace dari Kak Ngah..walaupun masih sakit...utk bergambar tu tetap ada...dan Kak Ngah dah nampak ceria sikit hari ni..walaupun aku tahu yg dia memang tgh menahan kesakitan...wahai anak kesayanganku..kuatkanlah semangat utk hadapi apa jua yg datang..tak kiralah hari ni maupun di masa akan datang nanti..

Aku bersama dgn anak kesayangan.....lepas ni aku nak balik..mak aku yg ambik giliran plak...dan aku nak balik rehat ..serta nak pantau anak2 kat rumah plak..kerja sekolah kakak pasti ada..coz esok cuti sekolah...

Doktor datang nak ambik darah Hikmah...anak aku ni jenis yg suka bertanya..mcm2 soalan yg dia tanya kat doktor..dan setiap soalan tu mesti dr tu kena jawab..hehheheee..ada sorang doktor...hurmmm blh tahan hensem jugaklah orgnya..pak arab ke apa agaknya ye...dia datang kat Hikmah..dan tanya Hikmah nak makan Ice Cream ke tak..pastu Hikmah jawab..tak blh..coz mummy takde duit nak beli..hehehhehe...pastu Dr tu bagi duit kat Hikmah suruh beli ice cream..hehhehee..sakit2 pun mcm2 ragam gak ye....semoga anak mummy cepat sembuh...Amin..












Dah lima hari rupanya anak aku di Hospital, kesian aku tgk anak kesayangan aku ni yg mana kecik2 lagi dah nak kena lalui saat2 mcm ni..apa2 pun alhamdulillah coz semuanya selamat..aku bersyukur sangat2 yg anak aku selamat dan sekarang masih lagi dalam rawatan ..semoga anak aku cepat sembuh dan ceria seperti biasa..rindu sangat utk aku dengar suara dan tgk gelagatnya yg nakal dan tak dengar cakap aku ni..aku kembali rindukan saat2 seperti itu..kalau dulu aku banyak marahkan dia jugak kalau dia tak dengar apa yg aku larang..tapi kini sunyi sepi dan tgk dia kaku di atas katil...menanggung dan menahan kesakitan yg amat sangat..tapi Hikmah ini adalah seorang anak yg betul2 tabah..kuat semangat dan cekal..tak pernah aku tgk dia merengek tak tentu pasal..paling tak pun aku tgk muka dia berpeluh menahan kesakitan, tu je..tapi utk dia beritau aku pasal kesakitan yg dia alami tu sama skali tak nak di kongsinya..mungkin dia tak nak aku risau..dalam dia sakit2 pun..kalau aku nak tidur dan nampak aku sejuk..dia pesan kat aku supaya aku pakai baju sejuk..


Hari ni dah nampak perubahan sikit..kesihatannya dah beransur baik..berkat doa dari ahli keluarga dan rakan2 semua..terima kasih aku ucapkan di atas doa yg di berikan buat anak kesayangan aku ini.hari ni jugak Hikmah dah dapat makan bubur nasi tu pun masih dalam kuantiti yg agak sedikit..kesian kat Hikmah dah beberapa hari tak makan, asyik minum je..tu pun dapat minum hanya utk hilangkan kering tekak je.dan hari ni jugak tiup yg ada di perut Hikmah dah di buang, tiub itu berfungsi utk sedut segala saki baki dari Apendik yg dah pecah..dan syukur alhamdulillah anak ku dah semakin sembuh..cuma jahitan kat perut tu mungkin seminggu dua lagi baru kena bukak.mcm mana keadaan anak ku nanti bila jahitan tu dibuka..tak dapat aku nak bayangkan mcm mana keadaannya tu..aku berharap agar semuanya akan berjalan dengan lancar plak selepas ini..


Sejak masuk dari Hospital sampailah sekarang aku tetap setia menemani anak perempuan aku...tak sampai hati rasanya aku dok tidur kat rumah..sedangkan anak aku dok sakit kat Hospital.selalunya aku tidur kat 'kerusi malas' ni ..habis seluruh badan aku sakit terutama skali pinggang aku ni memang betul2 sakit yg teramat sangat...mcm nak nangis pun ada jugak..sakit sangat2..mcm nak putus..dan aku tahan jelah...malam ni aku tidur beralaskan tikar dan bantal sahaja...sejuk tu tak payah nak cakaplah..dan badan pun sakit sangat2 tidur beralaskan tikar ..tapi apakan daya..ni bukan Hotel..tahan dan sabar jelah dah ini tanggungjawab aku...seperti yg aku katakan..mcm mana keadaan sekalipun aku tetap bersama dgn anak aku..


Semoga Kak Ngah cepat sembuh ye...oklah aku nak tidur dulu..dan dah tak larat nak habiskan entry yg lain..ni pun nak habiskan satu ni je...tuhan je yg tahu betapa sakitnya pinggang aku nih..
doakanlah kesejahteraan anak kesayangan aku ye....Amin..

4 Comments:

lily lotus said...

cepat sembuh yer dik!

Shifu67 said...

semoga cepat sembuh..

jgn sampai yg menunggu pulak demam

bOnda said...

mOga kak nGah cepat sembuh..isyk..sedih plak bila dapat tau anak2 sakit ni..

sis pun kena rest banyak2 jugak tau..

DatinDiaries said...

Lily:insya'allah....semoga anaknda cepat sembuh

Shifu: mak nya dah demam la..


Bonda: sisi sekarang ni kena banaykkan rehat..kalau sis sakit lagi susah anak2..banyak benda yg nak kena buat