December 10, 2009

PUSAT SAINS NEGARA - PART 2

Masuk kepada sesi kedua ni plak.....masuk je anak2 terus teruja dengan segala apa yg di pamerkan kat dalam Pusat Sains ni....dan seterusnya meh kita ikuti anak2 ku membuat burger kat dalam Pusat Sains..hehhee

Kita mulakan dgn kakak....aku kucar kacir kan sedikit bahan2 yg nak di buat burger tu..nak tgk mcm mana anak2 aku buat mengikut kretiviti masing2.

ya...burger kakak dah pun siap..dan LULUS utk kakak

Kak Ngah punya turn..Kak Ngah ni jenis yg ala2 geli gitu..biasala kat burger mainan tu dia org buat ala2 mcm lumut2 gitu...hehehhee..so mesti dia ingat tu lumut betul ....jom kita tgk burger yg di hasilakn oleh Kak Ngah plak.

Yummyyyy...nampak cam menyelerakan...kalaulah burger mcm ni ..dan nak kena habiskan sorang2..mau pengsan aku..tapi betul ke pengsan..ntah2 boleh habis dalam masa 5 minit je..hhahahha..dan LULUS juga utk Kak Ngah

hehhehe..tiba giliran utk anak kecik aku yg sorang nih..mcm mana kreativiti Dik Ya plak..

hehhehhhe..dah siap....dan sudah pasti LULUS utk ke semua anak2 aku..nanti kita bukak kedai burger lah anak beranak.hehhe

posing dulu....yg pasti anak2 aku memang tetap akan beri pose yg menarik utk mummy dia org.

tekun betul Kakak dok perhatikan computer yg menerangkan pasal ( apa ntah) sorry..mummy lupa...tapi memang tak rugi kalau u all bawak anak2 masuk Pusat Sains..banyak benda baru yg anak2 boleh belajar.dan kita layan jelah ye setiap gambar yg ada kat bawah ni..kalau nak terangkan satu persatu..hurmmmmmmm...kot2 ada yg terlepas pandang ..silap plak penjelasannya..lagipun kami anak beranak dah habis menjelajah kat dalam ni..so banyak acara ngambik gambar jelah...

Sampai jumpa lagi ye..nanti kalau ada masa kelapangan ...aku akan bawak anak2 datang lagi kat Pusat Sains Negara ni nanti..












Musim cuti sekolah ni pening jugak aku dok pikir..kat mana la aku nak bawak anak2 keluar..nak melancong takdok pitih..kan ditulis nak kemana2 plak..dikatakan nak menunjuk plak..lantaklah org nak cakap apa pun..yg penting anak2 aku bahagia..dan jgn sampai anak2 aku menderita dan susah nak makan dan pakai dahla..mau mengamuk satu Malaysia lah aku nanti..kan PM kita menyarankan 1 Malaysia...huhuhu

dah lama aku nak bawak anak2 masuk kat Pusat Sains Malaysia ni..yelah kat dalam tu sudah pasti banyak perkara2 yg baru yg blh anak2 aku belajar nanti...cuma nak bawak dia org pi Perpustakaan plak...dok kat situ seharian ..baca lah buku sepuas hati...anak2 aku memang suka membaca..termasuk jugak Dik Ya...sama ada betul atau tak yang pasti Dik Ya ada keinginan mau belajar...yg kembar memang dah fasih membaca pun..cuma utk menambahkan ilmu pengetahuan ..membaca tak kira usia..dan ilmu juga tak kira brapa usia kita..selagi hidup kita seharusnya menuntut ilmu yg ada...

so tgklah gelagat anak2 semasa berada di Pusat Sains Negara...mcm2 hal.tapi tetap menghiburkan..dan aku percaya anak2 aku banyak belajar perkara yg baru semasa berada di dalam Pusat Sains.



0 Comments: