November 15, 2009

KONVOI BERDUA....

Kereta kawan aku ni memang dah tak blh nak jalan lagi dah...dan kami tunggu pomen datang...seterusnya tak tahu apa yg akan berlaku plak nanti..

Bila pomen dah datang..dia buat apa2 yg patut kat kereta tu...dan kami berdua terpaksa pusing balik ke Bentong dan pegi kat bengkel dia..tgk apa yg rosak sangat tu

Ha..ni lah kawan aku tu..nama dia Haq..nasib baik anak dan isteri tak datang ..kalau tak memang naya la....

amboi...siap posing lagi tokey ni..hhehee

setelah di periksa dan di check dgn teliti....makan terjumpalah akan kerosakkannya..kali ni gear box dah settle tapi 'vase body' ntah betul atau tak aku eja pun tak tahulah....tu yg menjadi masalah kini....kalau aku nak gerak sorang2 balik KB...takutla aku coz hari dah semakin senja gitu..nak tak nak kawan aku kena balik dgn aku..takpun kereta dia kena tinggal lah....

setelah kami call pomen kat KB...pomen kat KB suruh je dia org ni cabut salah satu wayar apa ntah...dan kawan aku blh guna manual..tapi tak blh melebihi 80km sejam..nak tak nak daripada tak balik..jalan jelah....baiki kat KB je senang cerita..dan cuba bayangkan aku dari Bentong sampai ke KB ..bawak kete tak melebihi 80km sejam...dan kami bertolak dari jam 11.00 pagi dari KL dan sampai KB pada jam 10.30 malam..mau pengsan aku mcm ni..huhuhu

Kami tak menyinggah banyak tempat pun..malas nak berhenti sangat...kan acap kali dok berhenti..tiba2 kete dia langsung tak bleh jalan...kes naya tu..huhuhuhu...kami hanya singgah kat Hentian Benta je utk buang apa2 yg patut..

Sesi bergambar memang tetap mantain je...walaupun kete rosak..hehhehe

Aku memang nak jugak gambar aku kat diaries kesayangan aku ni...asyik gambar HB aku je sebelum ni..

Kami singgah utk solat kat Merapoh dulu...

dan aktiviti seperti biasa..nak tak nak kawan aku kena akur la......singgah beli petai kat Dabong...hehhe

Petai Jeruk dan Tempoyak pun ada di jual kat sini..tapi aku tak beli la..aku hanya beli petai yg berkulit tu je..

wah...ni nak jadi model petai ke apa ni....hehhehee

bergambar dulu..sebelum kami nak bergerak ke KB..agak2nya pukul brapa la kami akan sampai ye....dan bila sampai sudah pasti badan aku sakit dan lenguh2 ni.....

tak habis2 lagi ke aku dok beli petai tu..tak kanla aku nak meniaga petai plak ni...dan kawan aku tu memang rajin ngambik gambar..ganti tempat HB aku nampak..hehhehe










Aku dah nak balik KB...pagi tadi lebih kurang jam 5.00 pagi HB aku dah nak ke Airport..aku nak hantar memang tak larat..mesti mengantok dan aku juga kena rest secukupnya coz lebih kurang pada jam 10.00 pagi nanti aku plak akan bergerak balik ke KB..nak drive ni nak kena simpan tenaga ..betul tak...kalau badan penat tak elok nak drive jauh2 ni..kali ni aku bersama dgn kawan aku...kawan HB aku jugaklah..so kami berdua kira berkonvoilah...hari tu kami berkonvoi ramai2..di sebabkan keretanya ada masalah sikit..so terpaksalah dia tinggalkan keretanya kat KL..kebetulan aku nak balik ke KB sorang2...so blh lah di jadikan teman utk balik sama-sama..takdelah nak bosan sangat..kalau mengantok pun blh cakap dalam radio je...hilang sikit rasa boringnya..


pagi tu aku tak blh nak bertolak awal seperti yg dah di janjikan..kerana aku kena tunggu keretanya siap di baiki plak..kira lepas keretanya settle..baru aku turun dr rumah dan jumpa kat Petronas Gombak..tgh2 dok bawak tu..kereta dia ada masalah plak...cuba bayangkan dari Gombak sampai ke Bentong dia asyik guna gear 1 dan 2 je...dan tak blh lebih daripada 30km sejam..huhuhuhu..memang lenguh gila la kaki aku..bawak slow gila..ingatkan dia yg temankan aku..tapi aku yg temankan dia plak..hehhehhee..tapi takpe..dulu dia pernah tunggu aku bersama isterinya...masa konvoi jugak..so sekarang giliran aku plak menemani dia..kita ni kan berkawan kenalah tolong menolong tak gitu...bukan berkawan asyik nak mengata...dan kurang ajar je kerjanya....bila sekali sergah tau tersentuh.....yg dia dok sergah org senantiasa tak pikir ke apa perasaan org...ok itu bab lain..takde kena mengena dgn ini kes.hehhehe..


sampai je kat Bentong kami call kawan kelab dan carikan bengkel yg sesuai kat Bentong tu ha..so bila sampai kat bengkel tu...tuan empunya bengkel nak pasang apa ntah....kereta dia baru je keluar bengkel..tapi tak selang beberapa minit dah rosak balik..nasib baik ada teman..kalau sorang2 mesti tak bestkan..kalau kereta rosak pun kalau berteman ni lain sikit..pastu kawan aku call la pomen kat KB ni ha..tanya apa2 yg patut..so pomen sama pomen bercakaplah..dan di suruhnya bukak 1 wayar dan berjalan dgn gear manual je...tapi tak blh pandu laju la..so aku dan kawan aku pun bergeraklah balik ke KB dgn kelajuan 80km sejam...waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....manyak penat loorrrr.....dari Bentong sampai ke KB..bawak tak melebihi 80km sejam....dari jam 11.00 pagi aku bertolak dr KL..dan sampai KB jam 10.30 malam..huhuhuhu...adoiyaaa...nak pengsan pun ada..kepala pun pusing2....tapi apakan daya....mana blh tinggal kawan dalam keadaan memerlukan sokongan ..betul tak..



Nota Tangan: penat loorr....sampaikan nak tidur pun tak bleh.....aku pun tak perasan bila masa aku blh tertidur..huhuhuhu..

4 Comments:

Tie 320 said...

bestnye dapat tgok org main sepak2 bola....hehe....bukan main bola,tp main sepak2 bola jer r...n x pasal2 aku pun rasa cam terlibat sama ngan puak2 rusuhan kat stadium bkt jalil hari tu..apa x nye..aku sama2 baju merah malam tu....huhuhu....

DatinDiaries said...

edxoxo: weh pelik weh namo dia..hehhee

apa2 pun terima kasih kerana menjadi pembaca setia DatinDiaries2 ye....



Tie 320: huhuhuhu tu la pasal..kalu dok gak...pah ko kita keno malam tu deh...takut la wei...huhuhu

Nem0 o0h Nem0 said...

cantiknyer kereta putih tu? perdana kan??

DatinDiaries said...

Nemo: alahai lamanya adik kita ni hilang....

ah a..tu kereta PERDANA la tuu...